Θέλει ζέσταμα ο κινητήρας και το καλοκαίρι;

8

Κάθε αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως μοντέλου, μάρκας και κινητήρα, για να λειτουργεί σωστά και να μην αρχίσει να εμφανίζει απρόσμενες βλάβες, θα πρέπει να οδηγείται με ορθό τρόπο και να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες.

Διαβάστε και αυτό: Οι εχθροί του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων

Ένας από αυτούς είναι και η σωστή προθέρμανση του κινητήρα. Ορισμένοι πιστεύουν ότι χρειάζεται ζέσταμα μόνο το χειμώνα, λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας του περιβάλλοντος και όχι το καλοκαίρι, επειδή κάνει ζέστη. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν ισχύει, αφού σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως της εξωτερικής θερμοκρασίας, ο κινητήρας πρέπει πάντα να ξεκινά ομαλά για τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει το αυτοκίνητο.

Ανώφελο είναι το ζέσταμα του κινητήρα στο ρελαντί, δηλαδή να λειτουργεί για κάποια λεπτά με το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο, μέχρι να αρχίσει να ανεβαίνει ο δείκτης θερμοκρασίας (ή να σβήσει η σχετική λυχνία). Αυτή η κίνηση μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει μακροπρόθεσμα και είναι κάτι που δεν το συνιστούν οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων και το γράφουν στα εγχειρίδια χρήσης.

Διαβάστε και αυτό: Ποιες συνήθειες φθείρουν το τούρμπο

Ξεκινήστε την οδήγηση σε ήπιους ρυθμούς, μέχρι τις μεσαίες περίπου στροφές του κινητήρα. Ποτέ μην επιταχύνετε απότομα και μην απαιτείτε τις μέγιστες επιδόσεις με κρύο τον κινητήρα. Περιμένετε λίγα λεπτά έως ότου η βελόνα ή ο ψηφιακός δείκτης του οργάνου θερμοκρασίας του αντιψυκτικού του κινητήρα φτάσει στη μέση, όπου είναι η κανονική θερμοκρασία. Η επιθετική οδήγηση με «κρύο» γενικά το αυτοκίνητο προκαλεί παράλληλα φθορές στα φρένα, στο κιβώτιο ταχυτήτων και στα επιμέρους μηχανικά του μέρη.

Προσοχή χρειάζεται και πριν ο οδηγός σβήσει τον κινητήρα και ειδικά μετά από πολύωρες και μακρινές αποστάσεις. Σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να αφήσετε το μοτέρ να λειτουργήσει στο ρελαντί έτσι ώστε να μπορέσει να πέσει η θερμοκρασία μέσα στο χώρο του κινητήρα.

Διαβάστε και αυτό: Τα σημεία «SOS» των ντίζελ κινητήρων