Δοκιμή Toyota Yaris 1.33 5d

Η νέα 3η κατά σειρά γενιά του Yaris, η οποία λανσαρίστηκε το 2011 (το 1999 παρουσιάστηκε το πρώτο Yaris και το 2005 το 2ης γενιάς) είναι σε θέση να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του, καθώς βελτιώθηκε σε πολλούς τομείς προσφέροντας ότι αναζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης (και όχι μόνο). Σχεδιαστικά «ξέφυγε» από το γνωστό μοτίβο των πολλών καμπύλων και παρουσιάζεται με περισσότερες ακμές και διακριτικά δυναμικό στιλ, ενώ παρόλη την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων (π.χ. το μήκος του αυξήθηκε κατά 100 χλστ. και έφτασε τα 3.885 χλστ.) παραμένει ένα από τα πιο κόμπακτ αυτοκίνητα της κατηγορίας του προς όφελος της ευελιξίας. Στην γκάμα των κινητήρων του εκτός από τον δημοφιλή 1.33 της δοκιμής υπάρχουν ακόμα ο 1.0 λτ. των 68 ίππων και ο diesel 1.4 D-4D των 90 ίππων, ενώ τελευταία προστέθηκε και το υβριδικό Yaris των 1.5 λτ. συνδυαστικής ισχύος 100 ίππων.

Αποδοτικός και οικονομικός κινητήρας

Ο γνώριμος κινητήρας των 1.33 λτ. τεχνολογίας Optimal Drive με το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT-I) ταιριάζει κατάλληλα και στο νέο Yaris χαρίζοντάς του την απαραίτητη σβελτάδα με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει καλή ελαστικότητα και απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ από τις χαμηλές στροφές, εξυπηρετώντας στις συνεχόμενες αυξομειώσεις ταχύτητας στην πόλη. Παράλληλα ανεβάζει με ευκολία στροφές και δείχνει περισσότερη «ζωντάνια» από τις μεσαίες στροφές και άνω, ωστόσο στις υψηλές ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός στους επιβάτες. Αρκετά καλοί είναι και οι ρυθμοί επιτάχυνσης τόσο από στάση όσο και σε μια προσπέραση, γεγονός στο οποίο βοηθά και το σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο με τον εύχρηστο επιλογέα.

Καλοφτιαγμένο, πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Πλήρως αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του 3ης γενιάς Yaris, στο οποίο οι σχεδιαστές της Toyota επέλεξαν πιο αποδεκτή προς το ευρύ κοινό σχεδίαση.  Έτσι, ο χαρακτηριστικός ψηφιακός πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό και η κονσόλα με τις πολλές θήκες στα πλαϊνά της είναι ορισμένα στοιχεία που ανήκουν στο παρελθόν. Ο οδηγός παράλληλα κάθεται πιο βολικά και διαβάζει πιο εύκολα τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, ενώ τα οριζόντια τοποθετημένα περιστροφικά χειριστήρια του air condition είναι πιο χρηστικά. Νέο χρήσιμο «gadget» αποτελεί το σύστημα πολυμέσων Touch & Go με οθόνη αφής 6,1 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth και USB, κ.α. Καλύτερο είναι το νέο Yaris και σε ποιότητα, αφού για πρώτη έχει γίνει χρήση λεπτού σε πάχος μαλακού υλικού (εκτός της αρχικής έκδοσης Life) και τα σκληρά πλαστικά δείχνουν πιο συμπαγή και η συναρμογή είναι στιβαρή. Επίσης, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, όχι όμως στον αριθμό που γνωρίζαμε από τα προγενέστερα Yaris με το συρόμενο παράλληλα πίσω κάθισμα, το οποίο καταργήθηκε. Ωστόσο η καμπίνα του νέου μικρού Toyota προσφέρει χώρους μικρομεσαίου αυτοκινήτου, ενώ για τις αποσκευές το αντίστοιχο τμήμα έχει χωρητικότητα 286 λίτρων.

Φιλικό στην οδήγηση και με καλύτερο «πάτημα»

Ένας ακόμα τομέας όπου το νέο Toyota Yaris 1.33 παρουσιάζεται αισθητά βελτιωμένο είναι αυτός της οδικής συμπεριφοράς καθώς και της γενικότερα περισσότερης σιγουριάς που αποπνέει στον οδηγό του, χωρίς να χάσει σε φιλικότητα, ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς. Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι κατάλληλα ρυθμισμένη έτσι ώστε να παρέχει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στο «κράτημα». Επιπλέον το μεγαλύτερο μεταξόνιο, τα πλατύτερα μετατρόχια και το νέο πιο στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζουν περισσότερη σταθερότητα στην ευθεία σε γρήγορους ρυθμούς και πιο ουδέτερα και προβλέψιμα χαρακτηριστικά στις στροφές, ενώ το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (VSC), αυξάνει με την σειρά του τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Τέλος, το τιμόνι του νέου Yaris είναι και αυτό βελτιωμένο, παρέχοντας καλύτερη ακρίβεια και αίσθηση, όπως και τα πιο «δυνατά» φρένα.

(+) Φιλικότητα και ευκολία στην οδήγηση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, κατανάλωση

(-) Κατάργηση πίσω συρόμενου καθίσματος, θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, «άχρωμος» διάκοσμος εσωτερικού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.329
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
99/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
135/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
123
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
135,3
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.885
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.510
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.510
Βάρος (κιλά)
1.085
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
286
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.000
Get it on Google Play Download on the App Store