Δοκιμή Toyota Avensis ντίζελ 1.6 D-4D 112 PS

Με πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις στην Ευρώπη από το 1997 που λανσαρίστηκε το πρώτο Toyota Avensis αντικαθιστώντας την Carina E, το μεσαίο ιαπωνικό οικογενειακό αυτοκίνητο παρουσιάζεται στη νέα τέταρτη κατά σειρά γενιά του αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο. Παράλληλα, για πρώτη φορά αποκτά κινητήρα πετρελαίου 1.6 λίτρων, όταν πριν στις προηγούμενες γενιές του αρχικός ντίζελ ήταν ο 2.0 D-4D ισχύος 126 ίππων.

Εμφανισιακά το νέο Avensis άλλαξε αρκετά τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω άκρο, υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Μπροστά χαρακτηρίζεται από το «επιθετικό» βλέμμα, στο πλάι διατήρησε τις ίδιες γραμμές με πριν και πίσω απέκτησε περισσότερο τύπου κουπέ εμφάνιση. Το συνολικό του μήκος αυξήθηκε κατά 40 χιλιοστά στα 4.750 χλστ., ενώ οι υπόλοιπες διαστάσεις παρέμειναν ακριβώς ίδιες.

Οι τιμές του νέου Avensis ξεκινούν από τις 16.460 ευρώ (με έκπτωση και απόσυρση) για την αρχική έκδοση βενζίνης 1.6 λτ. 132 HP και το ντίζελ 1.6 D-4D κοστίζει από 23.710 ευρώ. Ωστόσο με το όφελος απόσυρσης (1.320 ευρώ) και το όφελος του προωθητικού προγράμματος η τιμή του κατεβαίνει κοντά στις 21.000 ευρώ. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται -εκτός άλλων- και το Toyota Safety Sense (με σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης και προειδοποίηση έκτακτου φρεναρίσματος).

Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Πλήρως ανανεωμένο είναι το εσωτερικό του νέου Avensis, με το πιο μοντέρνο ντιζάιν και πιο σύγχρονη τεχνολογία. Το ταμπλό με τον «αιχμηρό» σχεδιασμό, η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων ToyotaTouch 2 των 8 ιντσών στην κονσόλα και ο νέος πίνακας οργάνων με τα δύο στρογγυλά στοιχεία και την οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT των 4,2 ιντσών (δεν περιλαμβάνονται στη βασική έκδοση Classic), αποτελούν βασικά του γνωρίσματα. Το ταμπλό και το πάνω μέρος των θυρών είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, ενώ γενικότερα είναι προσεγμένο σε συναρμογή και φινίρισμα. Ωστόσο κάποιοι μικροτριγμοί δεν έλειπαν. Ο οδηγός θα κάτσει άνετα και θα βρει σχετικά εύκολα την κατάλληλη θέση, ενώ δεν θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να εξοικειωθεί με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Μεταξύ των θετικών γνωρισμάτων του είναι οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις έως 5 ενήλικων επιβατών και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 509 λίτρων με το όχι ιδιαίτερα όμως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Παράλληλα το χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει σημαντικά τη μετακίνηση μεσαίου επιβάτη.

Εστιασμένο στην παροχή άνεσης στο δρόμο

Όπως σε κάθε γενιά του, έτσι και στη νεότερή του το Avensis προσανατολίζεται στο συντηρητικό οικογενειακό κοινό που δίνει έμφαση στην άνεση. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τα διπλά ψαλίδα πίσω έχουν δεχτεί πολλές βελτιώσεις, όπως επίσης το ενισχυμένο πλαίσιο και το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός θα εκτιμήσει τον αποτελεσματικό τρόπο που η ανάρτηση φιλτράρει τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, τον χαμηλό θόρυβο κύλισης και την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Από την άλλη πλευρά το τιμόνι μειονεκτεί σε αίσθηση και είναι ελαφρύ τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές. Η οδική συμπεριφορά του Avensis είναι πιο ισορροπημένη από πριν και παραμένει ασφαλής σε κάθε περίπτωση με τυπικές τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής ανάλογα τους χειρισμούς του οδηγού, οι οποίες «πατάσσονται» άμεσα από το ESP.

Επαρκής ο κινητήρας πετρελαίου των 112 ίππων

Κάτω από το καπό του νέου Avensis 1.6 D-4D βρίσκεται ένας νέος turbodiesel κινητήρας απόδοσης 112 ίππων, ο οποίος προέρχεται από τη BMW (το επιβεβαιώνει το ανάγλυφο σήμα της BMW στο μπλοκ). Το μηχανικό αυτό σύνολο μπορεί να μην ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του, ωστόσο κινεί αξιοπρεπώς το μεσαίο σεντάν του 1,5 τόνου, χάρη και στη ροπή των 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη, με χαμηλό επίπεδο θορύβου και ανεπαίσθητους κραδασμούς, ενώ συνδυάζεται με μακριάς διάταξης 6τάχυτο κιβώτιο. Ειδικά η 6η ταχύτητα είναι overdrive, αφού με 130 χλμ./ώρα ο δείκτης του στροφόμετρου δείχνει περίπου 2.100 σ.α.λ. Τέλος, η κατανάλωση που μετρήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ.

(+) Άνεση, ποιότητα κύλισης, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα

(-) Οδηγική αίσθηση, ελαφρύ τιμόνι

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
112/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.750-2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
108
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105,84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.750
Πλάτος (χλστ.)
1.810
Ύψος (χλστ.)
1.480
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.700
Βάρος (κιλά)
1.455
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
509
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.710
Get it on Google Play Download on the App Store