Δοκιμή Volkswagen Polo 1.2 TSI 90 PS 5d

Τo τελευταίας γενιάς Polo, το οποίο παρουσιάστηκε το 2009, απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον λίγους μήνες αργότερα με το λανσάρισμα του 1.2 TSI κινητήρα ισχύος 105 ίππων. Μετέπειτα το ίδιο μοτέρ απέκτησε και εκδοχή με 90 ίππους και μία λιγότερη σχέση στο κιβώτιο (5άρι), έκδοση που προσφέρει πιο ανταγωνιστικό value for money, δεδομένου ότι δε μειονεκτεί σε επιδόσεις, περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία εξοπλισμού και κοστίζει από 12.980 ευρώ (από 15.030 ευρώ το 1.2 TSI 105 PS με επιπλέον εξοπλισμό).

Με πολύ καλά χαρακτηριστικά ο κινητήρας

Ο 1.200άρης υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού, 8βάλβιδος TSI κινητήρας των 90 ίππων ταιριάζει ιδανικά στο Polo, καθώς του χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις, είναι οικονομικός σε καύσιμο και η λειτουργία του είναι πολιτισμένη. Από τις χαμηλές στροφές το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα, ωστόσο στις υψηλές στροφές χάνει την απόδοσή του και είναι άσκοπο να πιέζεται μέχρι εκεί. Επίσης ο θόρυβος που παράγει έχει χαμηλή ένταση και το 5άρι κιβώτιο με την καλή αίσθηση έχει «αραιή» διάταξη, αλλά λόγω της ροπής των 160 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. το μοτέρ δεν παρουσιάζει κενά απόδοσης.

Aνετο και ασφαλές σε κάθε διαδρομή

Οδηγώντας το Volkswagen Polo 1.2 TSI 90 PS γίνεται αμέσως αισθητό ότι είναι προσανατολισμένο στην παροχή της μέγιστης δυνατής άνεσης μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησής του, ενώ ταυτόχρονα αποπνέει ασφαλή και συμπαγή αίσθηση. Από την άλλη πλευρά το κοινό που αναζητά πιο ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα θα στραφεί στην έκδοση R-Line με την χαμηλωμένη κατά 15 χλστ. ανάρτηση, τα σπορ καθίσματα και τις 16άρες ζάντες αλουμινίου. Στην πόλη το Polo παρουσιάζει καλή ευελιξία και προσφέρει απροβλημάτιστη περιμετρική ορατότητα και ευκολία στους χειρισμούς. Η σταθερότητα που επιδεικνύει στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς είναι πολύ καλή, όπως και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς τονισμένες, χωρίς ωστόσο να αλλοιώνεται η ουδέτερη συμπεριφορά του. Όσον αφορά στο τιμόνι του λείπει το απαιτούμενο βάρος που θα αναζητηθεί σε πιο γρήγορες ταχύτητες, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά και ανθεκτικά.   

Υποδειγματική ποιότητα και καλοί χώροι

Το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει στο εσωτερικό του Polo είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής, που συγκρίνεται ακόμα και με αυτή ακριβότερων και μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Ωστόσο η σχεδίασή του είναι αρκετά συντηρητική και «άτονη», γεγονός που από την άλλη πλευρά λειτουργεί υπέρ της εργονομίας, αφού όλα τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα και σε σωστές αποστάσεις από τον οδηγό. Πολύ καλή με την σειρά της είναι και η θέση για τον οδηγό, ο οποίος έχει στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι. Στον τομέα των χώρων το εσωτερικό του μικρού VW είναι σε θέση να μετακινήσει 4 ενήλικα άτομα χωρίς περίσσιες ανέσεις, ενώ το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 280 λίτρων.  

(+): Κινητήρας – επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, στιβαρότητα πλαισίου, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση

(-): Συντηρητική εικόνα, απόδοση κινητήρα στις υψηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/4.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,1
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 256 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 230 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτροϋδραυλική
Μήκος (χλστ.)
3.970
Πλάτος (χλστ.)
1.682
Ύψος (χλστ.)
1.492
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.470
Βάρος (κιλά)
1.088
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
280
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
41%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.390
Get it on Google Play Download on the App Store