Δοκιμή Volkswagen Beetle 1.2 TSI 105 PS

Το Beetle είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που με το πέρασμα των χρόνων έχει διατηρήσει τον αναγνωρίσιμο σχεδιασμό του με τις έντονες καμπύλες και τα ρετρό χαρακτηριστικά στις δύο νεότερες γενιές του που λανσαρίστηκαν το 1998 και το 2011 αντίστοιχα. Το 3ης γενιάς Beetle μπορεί να βρίσκεται στην αγορά τρία χρόνια, ωστόσο δείχνει πολύ φρέσκο σχεδιαστικά και τραβάει έντονα τα βλέμματα και δεν περνάει απαρατήρητο όπου και να βρεθεί. Ιδιαίτερα ταιριαστό είναι και το γαλάζιο Denim χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, το οποίο θυμίζει το αντίστοιχο στο πρώτης γενιάς Beetle και ενισχύει την ρετρό αισθητική του νεότερου μοντέλου.

Το τρίτης γενιάς Beetle είναι νέο από άκρη σε άκρη και βασίζεται στην πλατφόρμα του προγενέστερου Golf 6ης γενιάς. Συγκριτικά με το 2ης γενιάς Beetle, το νέο έχει διατηρήσει τις πολλές ελκυστικές καμπύλες, ωστόσο διαθέτει περισσότερο δυναμισμό και καθαρές γραμμές. Το νέο Beetle  μεγάλωσε αισθητά και σε διαστάσεις, αφού με μήκος 4.278 χλστ. είναι 152 χλστ. μακρύτερο, το πλάτος του αυξήθηκε κατά 84 χλστ. στα 1.808 χλστ. και το ύψος του μειώθηκε κατά 12 χλστ. στα 1.486 χλστ.

Το Beetle προσφέρεται με τους κινητήρες 1.2 TSI 105 PS και 1.4 TSI 160 PS με τιμές από 17.110 ευρώ και 21.00 ευρώ αντίστοιχα και με το ντίζελ 1.6 TDI 105 PS με τιμή από 19.740 ευρώ. Για όσους πάλι θέλουν κάτι πιο… αέρινο υπάρχει και το Beetle Cabriolet με τιμή από 22.250 ευρώ. Εμείς δοκιμάζουμε το αρχικό μοντέλο, στο οποίο ο 1.2 TSI του ταιριάζει πολύ καλά και είναι το πιο value for money της γκάμας.

Εσωτερικό με ρετρό σχεδίαση και καλύτερους χώρους

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά στο εσωτερικό του 2ης γενιάς Beetle ήταν το ταμπλό με το μεγάλο βάθος, το οποίο στο νεότερο μοντέλο πλέον δεν υπάρχει, θυμίζοντας περισσότερο το κλασικό Beetle. Τον ρετρό του σχεδιασμό ενισχύουν οι απαλές καμπύλες επιφάνειες, το στρογγυλό κέντρο του τιμονιού, οι επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες στο χρώμα του αμαξώματος και το χαρακτηριστικό πάνω ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού. Πιο αδιάφορη σχεδιαστικά είναι η κεντρική κονσόλα, η οποία θα μπορούσε να ανήκει σε οποιοδήποτε μοντέλο της Volkswagen και όχι στο Beetle. Επίσης, τα σκληρά πλαστικά είναι μεν καλής ποιότητας όπως και η συναρμογή, ωστόσο η VW μας έχει “καλομάθει” με τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και αρχικά η εικόνα αυτή ξενίζει. Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει με την εργονομία και την θέση οδήγησης, ενώ συνολικά ο οδηγός αισθάνεται πολύ ευχάριστα στο εσωτερικό του Beetle, το οποίο δεν θα το βαρεθεί.

Αισθητά βελτιωμένοι είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους τέσσερις φιλοξενούμενους και τις αποσκευές. Οι πίσω κάθονται λίγο πιο άβολα λόγω της κάθετης κλίσης της πλάτης των καθισμάτων και του καμπύλου τελειώματος της οροφής, ωστόσο θα βολευτούν με σημαντικά μεγαλύτερη άνεση από το προγενέστερο Beetle. Το πορτ μπαγκάζ είναι βαθύ, τετραγωνισμένο και με χωρητικότητα 310 λίτρων (από 209 λτ.).

Ευχάριστο στην οδήγηση με σπορτίφ αίσθηση

Η πιο στιβαρή πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το 3ης γενιάς Beetle σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο, τα πλατύτερα μετατρόχια και την σχετικά σφιχτή ανάρτηση χαρίζουν στο αυτοκίνητο πολύ καλή οδική συμπεριφορά και πιο σπορτίφ αίσθηση σε σχέση π.χ. με το Golf. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και η άνεση ικανοποιεί, ωστόσο οι πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές, όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό. Σε διαδρομή με στροφές το αμάξωμα του Beelte εμφανίζει μικρές κλίσεις και γλιστράει προοδευτικά μέχρι να επέμβει το ESP. Παράλληλα ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση, ακρίβεια και βάρος από το τιμόνι σε κάθε διαδρομή.

Πολύ καλός και στο Beetle o 1.2 TSI 105 PS

Ο γνωστός από πολλά μοντέλα του ομίλου VW κινητήρας 1.2 TSI ταιριάζει κατάλληλα και στο αμάξωμα του Beetle και σε καμία περίπτωση δεν φανερώνει τα λίγα του κυβικά, δίνοντας την αίσθηση δυνατού ατμοσφαιρικού 1.600άρη. Από τις χαμηλές στροφές το άμεσου ψεκασμού turbo μηχανικό σύνολο εμφανίζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα χάρη στα 175 Nm ροπής από τις 1.550 σ.α.λ., ενώ οι 105 ίπποι επιταχύνουν σε σβέλτους ρυθμούς το βάρους 1.280 κιλών αμάξωμα (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.) και μόνο στις υψηλές στροφές χάνει την απόδοσή του. Επιπλέον, παρουσιάζει χαμηλό θόρυβο και πολιτισμένη λειτουργία, ενώ από πλευράς κατανάλωσης κυμαίνεται στα 8,0 λτ./100 χλμ. Θετικός σε αίσθηση είναι και ο επιλογέας των 6 ταχυτήτων με την τελευταία σχέση να κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού.

(+) Σχεδίαση, κινητήρας, οδική συμπεριφορά, ευχάριστη αίσθηση

(-) Σκληρά πλαστικά, σχεδίαση κεντρικής κονσόλας, χώροι πίσω επιβατών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
1751.550
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
137
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
150,7
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτροϋδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.278
Πλάτος (χλστ.)
1.808
Ύψος (χλστ.)
1.486
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.537
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
310
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
90%
Ασφάλεια πεζού
53%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.110
Get it on Google Play Download on the App Store