Δοκιμή νέο Volkswagen Polo ντίζελ 1.4 TDI 90PS BMT

22

Η Volkswagen ανανέωσε το μικρό δημοφιλές της μοντέλο Polo, τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα της νεότερης 5ης κατά σειρά γενιάς, αναβαθμίζοντάς το σε κινητήρες, ασφάλεια, τεχνολογία και σχεδίαση. Από αισθητικής πλευράς οι εξωτερικές αλλαγές είναι λίγες, διακριτικές και εντοπίζονται στα ελαφρώς ανασχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα, στη μάσκα, στους προφυλακτήρες και στα νέα σχέδια των ζαντών αλουμινίου. Επίσης, από την παλέτα των 15 χρωμάτων του αμαξώματος, τα 8 είναι νέα, μεταξύ των οποίων και το PureWhiteτης δοκιμής. Φρεσκαρισμένο με την σειρά του είναι το εσωτερικό, ενώ η πιο σημαντική αναβάθμιση αφορά στους κινητήρες.

Αρχικός κινητήρας είναι πλέον ο 1.0 MPI απόδοσης 75 ίππων (αντί του 1.200άρη) με τιμή από 11.493 ευρώ (με απόσυρση), κατόπιν υπάρχει ο 1.2 TSI 90 PS από 12.390 ευρώ και στους ντίζελ οι 1.2 TDI 75 PS και 1.6 TDI 90 PS αντικαταστάθηκαν από το νέο 1.4 TDI 75 & 90 PS, με τιμή από 13.380€ και 14.269€ αντίστοιχα (δείτε εδώ αναλυτικά τον τιμοκατάλογο).

Πολύ οικονομικός και ροπάτος ο νέος 1.4 TDI 90 PS

Όπως αναφέρουμε παραπάνω, η πιο σημαντική αλλαγή στο ανανεωμένο Polo εντοπίζεται κάτω από το εμπρός καπό και αφορά στην αντικατάσταση των ντίζελ κινητήρων με νέους. Ο προγενέστερος 1.200άρης των 75 ίππων ενώ ήταν πολύ οικονομικός υστερούσε σε δύναμη κυρίως στις χαμηλές στροφές, μειονέκτημα που εξαλείφθηκε με το νέο 3κύλινδρο 1.400άρη ντίζελ, ειδικά στην πιο ισχυρή του έκδοση με τους 90 ίππους και την πλούσια ροπή των 230 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Το νέο αυτό Euro 6, 12βάλβιδο, common rail, turbo μηχανικό σύνολο παρουσιάζει και στην πράξη πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και είναι γεμάτο μετά τις 2.000 σ.α.λ., επιταχύνοντας σβέλτα το αυτοκίνητο σε κάθε πίεση του δεξιού πεντάλ (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχ. σε 9,5/13,0 δλ.). Μετά τις 3.500 σ.α.λ. που αποδίδεται η μέγιστη ισχύς των 90 ίππων δεν υπάρχει κανένας λόγος πίεσης, αφού η απόδοσή του πέφτει. Θετική αίσθηση έχει το 5άρι κιβώτιο με τη μακριά κλιμάκωση (130 χλμ./ώρα με 2.400 σ.α.λ.), ωστόσο ένα πιο «πυκνό» 6 σχέσεων ίσως ταίριαζε καλύτερα.

Οι κραδασμοί λόγω της 3κύλινδρης κεφαλής είναι σημαντικά περιορισμένοι όπως και ο θόρυβος και μόνο στις χαμηλές κυρίως στροφές γίνονται αντιληπτοί. Εδώ το σύστημα Start/Stop χρειάζεται ίσως μια διαφορετική ρύθμιση, αφού παρατηρήσαμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις που έπεφταν χαμηλά οι στροφές του κινητήρα (π.χ. με 2η και 3η ταχύτητα) και δεν γινόταν αλλαγή ταχύτητας, ξαφνικά το μοτέρ έσβηνε εν κινήσει και έπαιρνε ξανά μπρος με το πάτημα του συμπλέκτη. Μεγάλο πλεονέκτημα του 1.4 TDI 90 PS BMT είναι και η πολύ χαμηλή κατανάλωση που προσφέρει, αφού στα 700 περίπου χιλιόμετρα που διανύσαμε κυμάνθηκε στα 4,5 λτ./100 χλμ. και έπεφτε πιο κάτω σε πιο «χαλαρή» οδήγηση. Στη μείωση της κατανάλωσης συμβάλει και το «πακέτο» BlueMotion, το οποίο περιλαμβάνει κάλυμμα στο κάτω μέρος του αμαξώματος, διαφορετική μάσκα και εμπρός σπόιλερ για χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.

Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου στο δρόμο

Βελτιωμένο παρουσιάζεται το ανανεωμένο Volkswagen Polo και στον τομέα της οδηγικής αίσθησης μέσω της τοποθέτησης νέου ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης που προσφέρει αισθητά καλύτερη πληροφόρηση και βάρος στα χέρια του οδηγού συγκριτικά με το πολύ ελαφρύ τιμόνι του προ ανανέωσης Polo. Εκεί που δε βελτιώθηκε είναι στην αίσθηση του πεντάλ των φρένων, τα οποία ωστόσο είναι αποτελεσματικά στην επιβράδυνση με τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι σωστά ρυθμισμένη έτσι ώστε να συνδυάζει με κατάλληλο τρόπο την προσφερόμενη άνεση με την σταθερότητα στο δρόμο, χωρίς να αφήνει το αμάξωμα να «πλέει» και να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Τα όρια πρόσφυσης που παρουσιάζει το Poloείναι αυξημένα χάρη και στο στιβαρό πλαίσιο και θα αρχίσει να γλιστράει ελεγχόμενα και προοδευτικά μέχρι να επέμβει το ESP και διακόψει ομαλά κάθε τάση αποσταθεροποίησης. Επίσης παρά τον αστικό προσανατολισμό του είναι σε θέση να ταξιδέψει ξεκούραστα και με ασφάλεια ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης, αλλά και με πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Ανώτερη ποιότητα στο εκσυγχρονισμένο εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Polo, οι αλλαγές που έχουν γίνει εστιάζονται στην τοποθέτηση νέου τιμονιού και επενδύσεων και στον ανασχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας. Σε αυτή ξεχωρίζει το νέο ηχοσύστημα με την έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, ενώ η επένδυση με αλουμίνιο (στην έκδοση Highline της δοκιμής), χαρίζει ένα τόνο φρεσκάδας στο συντηρητικής σχεδίασης εσωτερικό. Η ποιότητα των μαλακών πλαστικών που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό, της συναρμογής και του φινιρίσματος είναι κορυφαία για μικρό αυτοκίνητο και συγκρίνεται με μεγαλύτερων μοντέλων. Παράλληλα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης μέσω και των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια. Ικανοποιητικοί είναι οι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών, όπως και η χωρητικότητα του τετραγωνισμένου πορτ μπαγκάζ των 280 λίτρων.

(+) Κατανάλωση, ροπή κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, οδική συμπεριφορά

(-) Λειτουργία start/stop, συντηρητική εικόνα    

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.422
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
88
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
3.972
Πλάτος (χλστ.)
1.682
Ύψος (χλστ.)
1.453
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.470
Βάρος (κιλά)
1.151
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
280
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
41%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.269