Δοκιμή Abarth 500 1.4 T-JET 135 HP - AutoGreekNews

Δοκιμή Abarth 500 1.4 T-JET 135 HP

Το γνωστό και ιδιαίτερα «χαριτωμένο» και αξιαγάπητο Fiat 500 μετατρέπεται σε… φονέα γιγάντων με τις ανάλογες επεμβάσεις της Abarth και αποκτά έντονο σπορτίφ χαρακτήρα. Πρώτα απ’όλα το Abarth 500 δείχνει ότι πρόκειται για κάτι το διαφορετικό από τις αλλαγές που φέρει στην εξωτερική του εμφάνιση. Πιο αναλυτικά το εμπρός μέρος είναι ανασχεδιασμένο και διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα και στη μάσκα, ενώ είναι αισθητά πιο χαμηλός από τα «ταπεινά» 500αράκια. Στα πλαϊνά του αμαξώματος το βλέμμα εστιάζει στα αυτοκόλλητα Abarth, στα τονισμένα μαρσπιέ, στους κόκκινους καθρέπτες και στις «καπνισμένες ζάντες των 17 ιντσών. Αλλαγές υπάρχουν και πίσω, όπου ο ευμεγέθης προφυλακτήρας με τις εισαγωγές αέρα εκατέρωθεν των πλευρών του, ο διαχύτης και οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων συμπληρώνουν τον «πολεμικό» του χαρακτήρα. Το αντίτιμο για όλα αυτά συν τις βελτιώσεις στο εσωτερικό, στην ανάρτηση και την προσθήκη του turbo κινητήρα των 1,4 λτ. ανέρχεται στα 19.000 ευρώ, ποσό, το οποίο είναι μεν «τσιμπημένο» αλλά δεν παύει να αφορά ένα πραγματικά μοναδικό αυτοκίνητο.

Στα «κόκκινα» η οδηγική ευχαρίστηση

Η ανάρτηση του Abarth 500 φέρει αρκετές τροποποιήσεις, όπως είναι η τοποθέτηση πιο κοντών ελατηρίων και σφιχτότερων αμορτισέρ, αλλά και η προσθήκη αντιστρεπτικής δοκού στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Έτσι οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι ελάχιστες και τα περιθώρια πρόσφυσης μεγάλα. Κάτι στο οποίο συμβάλλει το σύστημα «TTC» (Torque Transfer Control), το οποίο λειτουργεί σαν διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως. Ωστόσο λόγω του κοντού μεταξονίου δε λείπει μια νευρικότητα στο πίσω μέρος σε ρυθμούς πολύ πιεσμένους, ενώ η άνεση είναι αναμενόμενα μέτρια. Τον σπορ χαρακτήρα του Abarth 500 ενισχύει ακόμα το πολύ καλό σε αμεσότητα σύστημα διεύθυνσης ειδικά με την επιλογή Sport όπου γίνεται πιο βαρύ και αποκτά καλύτερη αίσθηση.

Με… πολεμική ατμόσφαιρα και το εσωτερικό

Πολλές διαφορές υπάρχουν και στο εσωτερικό του Abarth 500, στο οποίο ξεχωρίζουν τα μπάκετ καθίσματα, τα αλουμινένια πεντάλ, το επιπλέον όργανο μέτρησης της πίεσης υπερπλήρωσης του κινητήρα και των εναλλαγών των σχέσεων και το σπορτίφ flat bottomed τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση και τις κόκκινες ραφές. Ποιοτικά δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση και βρίσκεται σε πολύ καλά –για την κατηγορία- επίπεδα, αντιθέτως παραχωρήσεις θα γίνουν από πλευράς χώρων και ειδικά για τους πίσω επιβάτες, ενώ σχετικά ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 185 λίτρων.

«Πετάει» με τον 1.4 T-Jet των 135 ίππων

Για την κίνηση της συγκεκριμένης έκδοσης του Abarth 500 φροντίζει ο γνωστός turbo 16βάλβιδος κινητήρας T-Jet του ομίλου με απόδοση 135 ίππων και 206 Nm ροπής. Όπως θα περίμενε κανείς, το μηχανικό αυτό σύνολο προσδίδει εντυπωσιακές επιταχύνσεις το μίνι ιταλικό μοντέλο των 1.148 κιλών ανεξάρτητα από την ταχύτητα που έχει επιλεγεί στο 5άρι, θετικής αίσθησης κιβώτιο. Παράλληλα το εν λόγω μοτέρ στη νορμάλ χαρτογράφηση είναι πιο «ήπιο» και κατάλληλο για τις καθημερινές μετακινήσεις, όμως με την πίεση του διακόπτη Sport στην κεντρική κονσόλα η πίεση υπερπλήρωσης ακουμπά τα 1.1 bar, αυξάνοντας αισθητά το τράβηγμα και τις επιδόσεις, ενώ πρόσθετα βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού.

(+) Ξεχωριστός και έντονα δυναμικός σχεδιασμός, επιδόσεις, σπορτίφ οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση

(-) Ανεση, χώροι, κατανάλωση σε γρήγορους ρυθμούς

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.368
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
135/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
155
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
263,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 284 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 240 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.667
Πλάτος (χλστ.)
1.628
Ύψος (χλστ.)
1.503
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.301
Βάρος (κιλά)
1.148
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
185
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
35 βαθμοί
Ασφάλεια παιδιού
28 βαθμοί
Ασφάλεια πεζού
14 βαθμοί
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.000
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Jeep Compass 2.0 diesel 170 PS AWD Auto
Δοκιμή Jeep Compass 2.0 diesel 170 PS AWD Auto
Δοκιμή Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS Auto
Δοκιμή Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS Auto
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS
Δοκιμή SEAT Arona 1.5 TSI 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Arona 1.5 TSI 150 PS FR
Δοκιμή Ford Kuga ST-Line diesel 1.5 TDCi 120 PS
Δοκιμή Ford Kuga ST-Line diesel 1.5 TDCi 120 PS

Το ανανεωμένο Ford Kuga λανσαρίστηκε εδώ και λίγους μήνες και στη χώρα μ …

Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store