Ευρύχωρο diesel με €16.627 δεν καίει τίποτα

H κατανάλωση και κατά επέκταση το κόστος σε καύσιμο, αποτελούν πολύ σημαντικούς παράγοντες που εξετάζει ο υποψήφιος αγοραστής ενός αυτοκινήτου. Τη «χρυσή» εποχή των ντίζελ που γνωρίσαμε έστω και λίγα χρόνια στην Ελλάδα, τα μοντέλα ήταν πολλά και το πετρέλαιο είχε ακόμα χαμηλότερη τιμή.

Τώρα όμως τα διαθέσιμα ντίζελ έχουν λιγοστέψει, ενώ οι μικρής χωρητικότητας κινητήρες είναι και αυτοί ελάχιστοι. Αυτή την στιγμή, το μικρότερο πετρελαιοκινητήρα τον έχει μόνο η Fiat και τον τοποθετεί στο προσφάτως ανανεωμένο Tipo. Πρόκειται για τον 1.300άρη Multijet, ο οποίος εκτός από το 5θυρο χάτσμπακ τοποθετείται στο σεντάν και στο στέισον βάγκον. Το γνωστό μηχανικό αυτό σύνολο των 1.3 λτ. αποδίδει 95 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Μέσω του μηχανικού κιβωτίου των 5 ταχυτήτων, το 5θυρο Tipo επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 181 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 114 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).

Στον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης των 16.627 ευρώ (με την τρέχουσα προσφορά) ανήκουν 6 αερόσακοι, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα με USB, DAB & Bluetooth. Με 850 ευρώ παραπάνω (17.477 ευρώ) που κοστίζει η έκδοση City Life περιλαμβάνονται ακόμα φώτα LED, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, στιλιζαρισμένες ζάντες 16 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και χειριστήρια στο τιμόνι.

Μετά την ανανέωση, το Tipo απέκτησε πιο κομψή εξωτερική σχεδίαση, μέσω των αλλαγών που έγιναν ειδικά στο εμπρός τμήμα του αμαξώματός του, όπου κυριαρχεί η νέα μάσκα με το σήμα «FIAT». Οι διαστάσεις του παρέμειναν ίδιες, με μήκος 4.368 χλστ., πλάτος 1.792 χλστ., ύψος 1.495 χλστ. και μεταξόνιο 2.638 χλστ.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν την προσθήκη μεγαλύτερης οθόνης αφής 10,25 ιντσών και της διαμορφώσιμης οθόνης TFT των 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων (στις πιο πλούσιες εκδόσεις). Την ποιότητα αναβαθμίζει το μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, καθώς και οι νέες υφασμάτινες επενδύσεις. Εκεί που το Tipo δεν θα αφήσει κανέναν με παράπονο, είναι στους χώρους. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και ωφέλιμο πλάτος, ενώ το πορτ μπαγκάζ είναι μεγάλο (440 λτ.) και βαθύ.

Get it on Google Play Download on the App Store