Απίθανα 1.000άρια turbo κάτω από 15.000 ευρώ

Τα turbo μηχανικά σύνολα του 1.0 λτ. τοποθετούνται σε μια ευρεία γκάμα αυτοκινήτων, όπως είναι μίνι, μικρά, μικρομεσαία, μεσαία, SUV κ.λπ., καλύπτοντας έτσι πάρα πολλούς αγοραστές. Αναλόγως διαμορφώνονται και οι τιμές τους, αφού υπάρχουν αρκετά οικονομικά και κάποια ακριβότερα. Εμείς κάναμε μια έρευνα αγοράς και εστιάσαμε στα 1.000άρια turbo που πωλούνται στις χαμηλότερες τιμές και δεν ξεπερνούν το ποσό των 15.000 ευρώ.

Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG

Το νέο Dacia Sandero Stepway διατίθεται αποκλειστικά με τον 1.0 TCe κινητήρα, στην έκδοση αμιγώς βενζίνης των 92 ίππων με τιμή που ξεκινάει από 14.380 ευρώ, ή στο διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) των 100 ίππων, από 14.780 ευρώ. Αναμφίβολα το LPG συμφέρει περισσότερο, καθώς η απόσβεση των επιπλέον 400 ευρώ γίνεται γρήγορα, λόγω του σημαντικά χαμηλότερου κόστους σε καύσιμο. Πρόσθετα έχει το αβαντάζ ότι κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο.

Αρχικά το Sandero Stepway κερδίζει τις εντυπώσεις με τον όμορφο σχεδιασμό του και την περιπετειώδη περιβολή του, που τονίζει το crossover παρουσιαστικό του. Παράλληλα είναι από τα πιο μεγάλα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, καθώς το μήκος του αγγίζει τα 4,1 μέτρα και το μεταξόνιο ξεπερνά τα 2,6 μέτρα, ενώ τα 201 χλστ. απόστασης από το έδαφος ευνοούν όσους πατάνε και εκτός ασφάλτου.

Ευχάριστη είναι η εικόνα και στο πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό του. Αυτό έχει βελτιωθεί και σε ποιότητα, όπου την εικόνα αναβαθμίζουν το μαλακής επένδυσης ύφασμα στο ταμπλό και στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών. Ικανοποιητικά είναι και τα σκληρά πλαστικά με την καλή συναρμογή τους. Εκεί που ενθουσιάζει περισσότερο είναι σε χώρους, θυμίζοντας αντίστοιχους μικρομεσαίων αυτοκινήτων, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (411 λτ.).

Σημαντικό ατού αποτελεί και ο διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) κινητήρας 1.0 TCe. Με το υγραέριο αποδίδει 100 ίππους και με τη βενζίνη 92 ίππους, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 11,9 δλ. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 7,4 λτ./100 χλμ. με το υγραέριο και 5,8 λτ./100 χλμ. με τη βενζίνη. Σαφώς το LPG είναι πολύ πιο οικονομικό, αφού κοστίζει 7,3 ευρώ/100 χλμ., έναντι 10,2 ευρώ/100 χλμ. με τη βενζίνη (με τιμή LPG 0,99 ευρώ/λτ. και βενζίνη 1,762 ευρώ/λτ.). Ανεξαρτήτως καυσίμου ο 1.0 TCe εμφανίζει χαμηλό θόρυβο και πολιτισμένη λειτουργία, όμως με το LPG το τράβηγμα είναι ελαφρώς καλύτερο.

Αισθητά βελτιωμένο είναι το νέο Sandero Stepway και στο δρόμο, επωφελούμενο την πλατφόρμα CMF που βελτιώνει το πάτημα του αυτοκινήτου και παρέχει παράλληλα άνεση και σιγουριά σε κάθε διαδρομή.

Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόματη λειτουργία φώτων, air condition, ψηφιακή οθόνη ραδιοφώνου στον πίνακα οργάνων με χειριστήρια στο τιμόνι, εμπρός προβολείς Full LED και προβολείς ομίχλης. Τιμή: από 14.780 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 999 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12
Ταχύτητες: 6
Ισχύς (Βενζίνη): 91 hp/4.800-5.000 σ.α.λ.
Ροπή (Βενζίνη): 160 Nm/2.100-3.750 σ.α.λ.
Ισχύς (LPG): 100 hp/4.600-5.000 σ.α.λ.
Ροπή (LPG): 170 Nm/2.000-4.500 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα: 11,9 δλ.
Τελική ταχύτητα: 173 (B), 177 (LPG) χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 5,8 (B), 7,4 (LPG)  λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 130 (B), 114 (LPG) γρ./χλμ.

 

Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS

Κορυφαία επιλογή στα μικρά αυτοκίνητα με 1.000άρη turbo κινητήρα και τιμή από μόλις 14.590 ευρώ (με την έκπτωση των 1.000 ευρώ), αποτελεί το νέο Hyundai i20. Ένα μοντέλο που δεν του λείπει τίποτα, ενώ από την πρώτη κιόλας έκδοση εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, συν την οθόνη των 8 ιντσών.

Το μοντέρνο σχεδιαστικά νέο i20 διακρίνεται ακόμα για την στιβαρή του κατασκευή, γεγονός που γίνεται αντιληπτό από το κλείσιμο της πόρτας, έως την απουσία τριγμών σε οδοστρώματα με ρωγμές, λακκούβες και διάφορες κακοτεχνίες. Παράλληλα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και να εξοικειωθεί με τον περιβάλλοντα χώρο του. Μεγάλο «συν» αποτελούν οι πολύ άνετοι χώροι για τέσσερις επιβάτες, καθώς και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.

Απόλυτα ταιριαστός είναι και ο 3κύλινδρος turbo 1.0 T-GDi των 100 ίππων και 172 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο ξεχωρίζει για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία, την προθυμία να ανεβάζει ρυθμούς και στροφές και τις σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ.). Ταυτόχρονα είναι ολιγαρκής σε καύσιμο (5,4 λτ./100 χλμ.), ενώ με εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο. Τέλος, το στιβαρό πλαίσιο συνεργάζεται ιδανικά με τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, εξασφαλίζοντας μια πολύ καλή ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και χαμηλό θόρυβο κύλισης, για ακόμα πιο ξεκούραστες μετακινήσεις, εντός και εκτός πόλεως.

Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση μεσαίας/υψηλής σκάλας φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και radio MP3. Τιμή: από 14.590 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 998 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12
Ταχύτητες: 6
Ισχύς: 100 hp/4.500-6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα: 10,4 δλ.
Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 118 γρ./χλμ.

 

Nissan Micra 1.0T 92 PS

Το Micra είναι το μοναδικό μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο με turbo downsized μηχανικό σύνολο. Οι τιμές του ξεκινούν από 14.590 ευρώ (με το όφελος των 400 ευρώ) και συνοδεύεται από την αρχική του έκδοση με όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας (βλ. παρακάτω).

Εκτός από το δυναμικού σχεδιασμού αμάξωμα, μοντέρνα είναι η εικόνα και στο εσωτερικό του, όπου την ποιότητα αναβαθμίζει σημαντικά το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Όσοι θελήσουν σύστημα πολυμέσων, θα πρέπει να επιλέξουν από τη δεύτερη έκδοση Acenta, στην οποία το στάνταρ NissanConnect, θα λύσει τα χέρια στις καθημερινές μετακινήσεις. Στον τομέα των χώρων, η καμπίνα του Micra παρέχει καλές ανέσεις σε τέσσερις φιλοξενούμενους και μόνο οι αρκετά ψηλοί θα ζοριστούν ελαφρώς στο πίσω κάθισμα. Αρκετά ικανοποιητικό και με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα είναι το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων.

Καρδιά του Micra αποτελεί ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1.0 λτ., με ισχύ 92 ίππων και ροπή 160 Nm. Ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι έχει περισσότερη δύναμη, χάρη και στο θετικό τράβηγμα του μοτέρ από τις πολύ χαμηλές στροφές. Σε αυτό συνεπικουρεί και το σωστά κλιμακούμενο 5τάχυτο κιβώτιο. Έτσι το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 11,8 δλ., με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ.

Στο δρόμο, το μικρό μοντέλο της Nissan με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων είναι ευχάριστο στην οδήγηση, ιδιαίτερα ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς. Στις ευθείες κινείται σταθερά και με σιγουριά σε σβέλτους ρυθμούς, όπως και σε διαδρομές με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, η πρόσφυση αρκετή και οι αντιδράσεις του ήπιες ακόμα υπό πίεση.

Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα ενεργής πέδησης, αισθητήρες φωτός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ραδιόφωνο, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και air condition. Τιμή: από 14.590 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 999 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12
Ταχύτητες: 5
Ισχύς: 92 hp/5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 160 Nm/2.000-3.750 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δλ.
Τελική ταχύτητα: 178 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 5,5 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 125 γρ./χλμ.

 

Get it on Google Play Download on the App Store