Ποια ελληνική πρωτιά έχει το νέο Hyundai i20;

Με το εντελώς νέο τρίτης γενιάς i20, η Hyundai προσφέρει ένα άκρως ανταγωνιστικό αυτοκίνητο στην πρώτη σε πωλήσεις κατηγορία, αυτή των μικρών αυτοκινήτων (30% μερίδιο στην Ελλάδα το Α’ 4μηνο του 2021). Το νέο i20 δεν έχει σχέση με τον προκάτοχό του, τόσο σχεδιαστικά, όσο σε τεχνολογία και γενικότερα χαρακτηριστικά.

Καταρχήν, είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα «Sensuous Sportiness» της κορεατικής φίρμας. Αυτή χαρακτηρίζεται από τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα εντυπωσιακά LED ημέρας, που οδηγούν το βλέμμα στην εξάγωνη μάσκα. Ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει πλήθος ακμών και συμπληρώνει την ιδιαίτερα δυναμική του όψη. Ριζικά αναθεωρημένες είναι ακόμα οι πλευρικές του επιφάνειες και το πίσω άκρο. Επίσης το νέο i20 μεγάλωσε σε διαστάσεις (πλην του ύψους) και έχει μήκος 4.040 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.450 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ.

Πλήρως ανανεωμένο είναι και το εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν οι πολλές ευθείες γραμμές, οι απαλές καμπύλες επιφάνειες και το νέου σχεδιασμού τιμόνι. Ταυτόχρονα, οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων και μία αφής 8 ιντσών (προαιρετικά 10,25 ιντσών) του συστήματος πολυμέσων, το αναβαθμίζουν τεχνολογικά. Στον τομέα της ποιότητας, η Hyundai έχει κάνει χρήση σκληρών πλαστικών (εκτός από την περιοχή των αγκώνων στις εμπρός πόρτες), με αυτά του ταμπλό να είναι συμπαγή και πολύ γεροδεμένα. Μεγάλο ατού του νέου i20 αποτελούν οι πολύ άνετοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (352 λτ.).

Η ευρυχωρία του εσωτερικού δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, ενώ το ίδιο αίσθημα κυριαρχεί και στο δρόμο, χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και το πιο στιβαρό πλαίσιο. Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί ο 1.000άρης turbo κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Στη βασική έκδοση (χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα και το κιβώτιο iMT), συνεργάζεται με ένα εξίσου παραδοσιακό -και ορθώς κλιμακωμένο- 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την ισορροπημένη λειτουργία και το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. (0 τέλη κυκλοφορίας).

Όλο αυτό το πλήρες «πακέτο», διαθέτει ένα ακόμα σημαντικό προσόν: Την άκρως ανταγωνιστική τιμή. Συγκεκριμένα, το νέο Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 διατίθεται από μόλις 14.190 ευρώ και αποτελεί το πιο προσιτό σε τιμή αυτοκίνητο στην Ελλάδα με turbo 1.000άρη κινητήρα 100 ίππων. Αξιοσημείωτο είναι ακόμα το γεγονός, ότι το συγκεκριμένο μοντέλο πωλείται στην Ελλάδα σε χαμηλότερη τιμή από όλες τις χώρες του ευρώ.

Παρόλα αυτά, συνοδεύεται και από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, το οποίο από την πρώτη έκδοση Fresh περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, air condition, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, αυτόματη ενεργοποίηση/σβήσιμο μεσαίας σκάλας φώτων, radio-MP3, USB κ.λπ. Με λίγα λεφτά παραπάνω, στις 14.990 ευρώ, η έκδοση Exclusive εξοπλίζεται επιπλέον με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και εργοστασιακούς πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος.

Get it on Google Play Download on the App Store