Άνετο βενζινοκίνητο καίει 4,5 λτ./100 χλμ.

Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους πετρελαιοκινητήρες, ενώ σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη τιμή του ντίζελ (έναντι της βενζίνης) προσφέρουν σημαντική οικονομία στις μετακινήσεις. Ωστόσο, τα diesel μοντέλα συνεχώς μειώνονται, εν αντιθέσει με τα υβριδικά που ολοένα και αυξάνονται. Όμως τα περισσότερα είναι ήπια υβριδικά (mild hybrid), με τα full hybrid να είναι πολύ λιγότερα, γιατί κοστίζουν παραπάνω.

Παρόλα αυτά, υπάρχει ένας κατασκευαστής που έχει γίνει συνώνυμος με την υβριδική τεχνολογία, την οποία παρουσίασε για πρώτη φορά πριν από 26 χρόνια (το 1995) στο πρωτοποριακό Toyota Prius. Έκτοτε η ιαπωνική μάρκα την έχει υιοθετήσει σε πολλά μοντέλα της, σημειώνοντας εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Σήμερα τα υβριδικά Toyota καλύπτουν μια μεγάλη μερίδα αγοραστών, μέσω κυρίως των Yaris, Corolla, C-HR και RAV4.

Ανάμεσα σε αυτά, το παγκόσμιο best seller, το Corolla, διατίθεται σε τρεις τύπους αμαξωμάτων: Hatchback, Sedan και Touring Sports. Το Hatchback αναμενόμενα συγκεντρώνει στην εγχώρια αγορά περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον, ωστόσο και το σεντάν έχει ένα πιστό κοινό. Μάλιστα, στην υπάρχουσα 12η κατά σειρά γενιά του, το νέο 4θυρο Corolla άλλαξε ριζικά σε σχεδιασμό και βελτιώθηκε πολύ σε οδική συμπεριφορά και ποιότητα, διατηρώντας παράλληλα το φιλικό του χαρακτήρα.

Σχεδιαστικά, το αμάξωμα του Corolla Sedan με το μήκος των 4.630 χλστ. και το μεταξόνιο των 2.700 χλστ. (2.640 χλστ. το Hatchback), διακρίνεται για την κομψή του σιλουέτα και το δυναμικό εμπρός άκρο του. Το εσωτερικό είναι ολόιδιο με του χάτσμπακ και ξεχωρίζει για τη μοντέρνα του αισθητική και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, με ευρεία χρήση μαλακών πλαστικών στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες. Το μακρύτερο μεταξόνιο κάνει αμέσως τη διαφορά στο πίσω τμήμα της καμπίνας, αφού ο αέρας για τα είναι εμφανώς περισσότερος και έτσι πιο ψηλοί θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Για τις αποσκευές υπάρχουν 471 λίτρα και είναι σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Οι ανέσεις που απολαμβάνουν ο οδηγός και οι φιλοξενούμενοι του Corolla Sedan ενισχύονται από τα αναπαυτικά καθίσματα και τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους. Το ιαπωνικό σεντάν φιλτράρει με επιτυχία τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων και είναι σε θέση να ικανοποιήσει με το παραπάνω όσους θέλουν να μετακινούνται ξεκούραστα, βάζοντας στην άκρη τις όποιες σπορ αναζητήσεις. Παράλληλα ο υβριδικός κινητήρας ενισχύει με την σειρά του την άνεση στην οδήγηση, ειδικά σε αστικούς ρυθμούς.

Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 60 ίππων και 163 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων). Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 11,0 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,5-5,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 101-113 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Η μέση πραγματική κατανάλωση δεν απέχει πολύ από την εργοστασιακή, αφού στη δοκιμή βρέθηκε στα 5,3 λτ./100 χλμ., ενώ σε αστικούς ρυθμούς είναι χαμηλότερη, γιατί μπορεί να διανύσει αρκετά μέτρα, με μόνο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Από πλευράς τιμών, το Corolla Sedan Hybrid κοστίζει από 22.970 ευρώ στην αρχική (αλλά πλήρως εξοπλισμένη) έκδοση Active. Συγκεκριμένα εφοδιάζεται με 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προσαρμοζόμενο cruise control, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες φώτων, ζάντες αλουμινίου, κ.λπ.

Get it on Google Play Download on the App Store