STρίβειν δια του turbo με 17.400 ευρώ

Δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα στην αγορά που καταφέρνουν να συνδυάζουν την σπορ οδική συμπεριφορά με την άνεση, αλλά και τη δυναμική εμφάνιση, με φουλ εξοπλισμό και όλα αυτά σε προσιτή τιμή. Το πλέον ξεχωριστό αυτοκίνητο που τα παρέχει και με το παραπάνω, είναι το Ford Fiesta στην έκδοση STLine 5d, με τιμή που ξεκινάει από τα 17.400 ευρώ.

Εξωτερικά και συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις, η ST-Line διακρίνεται για το πιο αιχμηρό παρουσιαστικό που προσδίδουν οι διαφορετικοί προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, η νέα μάσκα, τα τονισμένα πλαϊνά μαρσπιέ, οι ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με φινίρισμα Rock Metallic, η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, τα υπέροχα LED φώτα ημέρας, αλλά κι όλα τα σήματα ST-Line που κοσμούν το αμάξωμα! Επιπλέον όσων αναφέραμε η συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει επίσης:

  • 6 αερόσακους
  • Αναγνώριση οδικών πινακίδων
  • Έκτακτη υποβοήθηση πέδησης Emergency Brake Assist
  • Hill Assist
  • Σύστημα ελέγχου αναδίπλωσης ρυμουλκούμενου
  • Προειδοποίηση σύγκρουσης με ενεργό σύστημα πέδησης Active Braking με ένδειξη απόστασης κι ανίχνευση πεζών
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
  • Αυτόματους υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής και φωτοχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη
  • Αυτόματους προβολείς
  • Προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport)
  • Πίσω φώτα LED
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
  • Σπορ ανάρτηση
  • Αυτόματο κλιματισμό
  • Εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί
  • Adaptive Cruise Control με speed limiter
  • Οθόνη αφής 8 ιντσών

Σπορ κι η καμπίνα!

Πέρα από την σπορτίφ εξωτερική εμφάνιση, το Fiesta διαθέτει και μια ανάλογης φιλοσοφίας καμπίνα, γαρνιρισμένη με λίγη γεύση από ST. Οι σπορ πινελιές γίνονται αντιληπτές με το που ανοίξετε τις εμπρός πόρτες του Fiesta, με τα καλύμματα μαρσπιέ με το λογότυπο STLine. Ο οδηγός θα βολευτεί με άνεση στα σπορ καθίσματα και θα έχει μπροστά του το κοφτό σπορ τιμόνι (flat bottom) με τη δερμάτινη επένδυση και την κόκκινη ραφή. Ο τεχνολογικά προηγμένος χαρακτήρας του Fiesta ενισχύεται από την οθόνη αφής των 8 ιντσών. Κερασάκι στην τούρτα ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων με ένθεμα αλουμινίου, η μαύρη σπορ επένδυση της οροφής και τα αλουμινένια πεντάλ!

Πέρα από τη δυναμική εικόνα της καμπίνας που ικανοποιεί σε κάθε εκατοστό της, το Fiesta τα πάει καλά και χωροταξικά. Οι επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν να φιλοξενηθούν στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, αφού θα βρουν όλο τον απαιτούμενο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Από εκεί κι έπειτα υπάρχουν αρκετές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, αλλά και για τις αποσκευές τους, με το διαθέσιμο χώρο να αγγίζει τα 311 λίτρα.

Κινητήρας που γαζώνει!

Έπειτα από αρκετά χρόνια στην αγορά, ότι και να πούμε για τους πολυβραβευμένους EcoBoost κινητήρες περισσεύουν. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου ST-Line κάτω από το καπό υπάρχει ο ισχυρός υπερτροφοδοτούμενος 1.000άρης EcoBoost που αποδίδει 125 ίππους και 180 Nm ροπής! Η κίνηση περνάει στον εμπρός άξονα μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με τις επιδόσεις να είναι πολύ καλές. Έχουμε και λέμε λοιπόν: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα. To τράβηγμά του είναι δυνατό από τις πολύ χαμηλές στροφές, όπως και η ελαστικότητά του, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μη χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον 6τάχυτο επιλογέα με την πολύ καλή αίσθηση και το ακριβές κούμπωμα. Παράλληλα, δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες του με περιττούς θορύβους ή κραδασμούς, ενώ ανεβάζει με ευκολία στροφές μέχρι και τον κόφτη. Στα θετικά του στοιχεία ανήκει και η κατανάλωση, που αγγίζει τα 5,1 λτ./100 χλμ., αλλά κι οι εκπομπές ρύπων των 117 γρ./χλμ., νούμερο που απαλλάσσει το Fiesta από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Ξυράφι στο δρόμο!

Ή διαφορετικά, η χαρά του STριψίματος! Ανέκαθεν το Fiesta ήταν από τα μικρά μοντέλα της αγοράς που είχε την πλέον ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Πόσο δε μάλλον στην έκδοση STLine με την πιο σφιχτή και χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά ανάρτηση. Και μάλιστα χωρίς αντίκτυπο στην ποιότητα κύλισης, μιας και το Fiesta περνάει από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς ενοχλητικά «κοπανήματα». Από εκεί κι έπειτα το μοντέλο της Ford καταφέρνει να σου φτιάχνει τη διάθεση από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσεις μαζί του. Στον αυτοκινητόδρομο διακρίνεται με την ευθυβολία του και την ευκολία να φτάνει με άνεση υψηλές ταχύτητες. Οι μεγάλες αρετές του όμως ξεδιπλώνονται στις στροφές, με τον οδηγό να απολαμβάνει το στιβαρό πλαίσιο, αλλά και τη λειτουργία της ανάρτησης που προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και μικρές κλίσεις. Σύμμαχος του οδηγού το άμεσο και πληροφοριακό τιμόνι. Τώρα αν ο χειριστής το «έχει» μπορεί να «παίξει» με το συμμετοχικό πίσω μέρος του Fiesta ST-Line, ή να κινηθεί με γραμμές, τις οποίες το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά και ελεγχόμενα. Και να το παρακάνει, δεν υπάρχει λόγος άγχους, μιας και το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως επιβάλλει την τάξη.

Το Ford Fiesta ST-Line είναι το πλέον σπορτίφ αυτοκίνητο που μπορεί να αποκτήσει κανείς σε αυτά τα χρήματα. Διαθέτει εμφάνιση, άνεση, ηλεκτρικές ευκολίες κι ανέσεις, αλλά το κυριότερο έναν χαρακτήρα που μιλάει στην καρδιά του λάτρη της οδήγησης.

Get it on Google Play Download on the App Store