Δαγκωτό στην οικονομικότερη 3άδα των 4×4 SUV

Τα SUV έχουν κατακλύσει την αγορά και τους δρόμους, ωστόσο η συντριπτική πλειονότητα δεν πατάει σε χώμα ούτε όταν η οικογένεια πάει για διακοπές στο χωριό. Τα περισσότερα που κυκλοφορούν είναι δικίνητα, ωστόσο υπάρχουν μερικές εξαιρετικές AWD προτάσεις, που συνδυάζουν ιδανικά τις καθημερινές ανάγκες με το off roading, σε πολύ καλές τιμές. Εμείς κάναμε την έρευνά μας και εντοπίσαμε τα πιο προσιτά τετρακίνητα SUV, τα οποία σας παρουσιάζουμε ευθύς αμέσως.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid 4×4

Άριστο value for money προσφέρει το Suzuki Vitara με τον 1.400άρη turbo κινητήρα των 129 ίππων, το mild hybrid και την 4κίνηση. Με τιμή που ξεκινά από 25.480 ευρώ και με υπερπλούσιο εξοπλισμό του, το ιαπωνικό δημοφιλές SUV διακρίνεται και για το τονισμένο off road παρουσιαστικό του. Οδηγώντας το Vitara, το πρώτο θετικό στοιχείο που κερδίζει τον χρήστη του είναι ο ελαστικός και ροπάτος κινητήρας των 129 ίππων και 235 Nm. Το 4κύλινδρο μοτέρ διατηρεί εύκολα γρήγορους ρυθμούς, επιταχύνει άνετα και καίει σε ρεαλιστικές συνθήκες 7,7 λτ./100 χλμ., συνεπικουρούμενο από το 48V Hybrid. Οι αναρτήσεις του είναι σφιχτές σε ρύθμιση, γεγονός που συμβάλει στο πολύ καλό του κράτημα στο δρόμο, αλλά από την άλλη πλευρά μειώνει κάποιους πόντους από την άνεση.

Όσο για το εσωτερικό του, είναι ήπιων τόνων σχεδιαστικά, εστιάζοντας στην εργονομία και πρακτικότητα. Θετικό χαρακτηριστικό ως προς την κατασκευή του, αποτελεί το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το άνω μέρος του ταμπλό. Αρκετά ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για τέσσερις επιβάτες, ενώ πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 375 λίτρων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.373
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 235/2.000-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) 7,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 132
Βάρος (κιλά) 1.245
*Κατανάλωση δοκιμής

Εξοπλισμός έκδοσης GL+: 7 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας • Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου • Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας • Αναγνώριση οδικών πινακίδων • Αισθητήρες φώτων και βροχής • Αυτόματη ρύθμιση δέσμης φώτων • Προβολείς LED • Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός • Διζωνικός κλιματισμός • Φώτα ομίχλης εμπρός • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Adaptive cruise control • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τιμή από 25.480 ευρώ.

Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 hp 4×4

Το Duster 4×4 συνδυάζεται αποκλειστικά με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 Blue dCi, ενώ με τιμή που ξεκινά από 27.510 ευρώ αποτελεί το φθηνότερο τετρακίνητο ντίζελ της αγοράς. Ο γνωστός και καταξιωμένος γαλλικής προέλευσης diesel των 1.5 λτ. με τους 114 ίππους και την μπόλικη ροπή των 260 Nm συνδυάζεται με κοντό κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Γεγονός που από τη μία πλευρά είναι θετικό στην εκτός δρόμου κίνηση, αφού οι κοντές 4 πρώτες σχέσεις βοηθούν στο να υπερπηδήσει εμπόδια. Όμως στην καθημερινή χρήση «γεμίζουν» αμέσως και ο οδηγός έχει ήδη βάλει την 4η μετά από λίγα μέτρα. Ωστόσο η 6η σχέση είναι πιο ταξιδιάρικη (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.) και κρατά το μοτέρ μέσα στην ισχύ του. Το 4κίνητο ντίζελ Duster είναι και σβέλτο, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ., ενώ η κατανάλωση βρίσκεται στα 6,9 λτ./100 χλμ.

Ο συνδυασμός πετρελαιοκινητήρα-τετρακίνησης, η ρύθμιση της ανάρτησης και τα 214 χλστ. απόστασης από το έδαφος, μετατρέπουν το Duster 1.5 Blue dCi 115 hp 4×4 σε ιδανικό εκτός δρόμου σύντροφο. Στις περισσότερες των περιπτώσεων αρκεί η επιλογή Auto μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου, αφού το Lock θα χρησιμοποιηθεί μόνο σε πολύ σκληροτράχηλες καταστάσεις. Η κατάβαση σε απότομη και γλιστερή κατηφόρα γίνεται παιχνιδάκι με το σύστημα Hill Descent, ενώ η τετρακίνηση λειτουργεί ευεργετικά και στην άσφαλτο, σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Το ίδιο ισχύει για το σετάρισμα της ανάρτησης και τη μεγάλη της διαδρομή, που δεν καταλαβαίνει από σαμάρια και λακκούβες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.461
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 114/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 260/1.760
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 175
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 6,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 139
Βάρος (κιλά) 1.415
*Δοκιμής

Εξοπλισμός έκδοσης Essential: 6 αερόσακοι • Αισθητήρας φωτός • Προβολείς ομίχλης • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός • Ηχοσύστημα. Τιμή από 27.510 ευρώ.

Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid 4×4

Suzuki S-cross, το Suv με πολύ καλή τετρακίνηση

Η Suzuki είναι δεκαετίες τώρα συνώνυμη των εκτός δρόμου οχημάτων, συνεπώς το S-Cross δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση – και μάλιστα με άριστο σχέση τιμής/αξίας για μικρομεσαίο SUV. Στην τιμή των 27.880 ευρώ εμφανίζεται υπερπλήρως εξοπλισμένο, ενώ ο 1.400άρης turbo κινητήρας με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V του ταιριάζει «γάντι», όπως και η τετρακίνηση.

Ο 1.4 BoosterJet των 129 ίππων και 235 Nm ροπής χαρακτηρίζεται από την ομαλή απόδοση και την εξαιρετική ελαστικότητα, συνεργαζόμενος άψογα με την έξοχη κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου. Σύμπραξη που εξασφαλίζει τόσο γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.), όσο και πραγματική κατανάλωση 7,6 λτ./100 χλμ. Μεγάλο ρόλο παίζει το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων και 53 Nm, που «γεμίζει» τον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές.

Το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip με τον κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, περιλαμβάνει τέσσερις κατ’ επιλογήν λειτουργίες, μέσω του περιστροφικού διακόπτη. Το Auto είναι για την καθημερινή χρήση και για ταξίδι, το Sport για περισσότερη απόκριση στο γκάζι, το Snow για τις ολισθηρές επιφάνειες και το Lock κατανέμει τη μέγιστη ροπή στους πίσω τροχούς. Εντυπωσιακό είναι το πάτημα του αυτοκινήτου στο χώμα με πέτρες και διάφορες ανωμαλίες, καθώς οι αναρτήσεις είναι ισοπεδωτικές, παρά τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Μόνο η απόσταση των 175 χλστ. από το έδαφος και τα ασφάλτινα ελαστικά θέτουν τα όρια για πιο δύσβατες αναζητήσεις. Η άνετη λειτουργία του S-Cross συνεχίζεται και στο οδόστρωμα, ενώ παράλληλα διακρίνεται για την ευελιξία του στην πόλη (μήκος 4,3 μ.).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.373
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 235/2.000-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 195
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) 7,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 132
Βάρος (κιλά) 1.285
*Κατανάλωση δοκιμής

Εξοπλισμός έκδοσης GL+: 7 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας • Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου • Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας • Αναγνώριση οδικών πινακίδων • Αισθητήρες φώτων και βροχής • Αυτόματη ρύθμιση δέσμης προβολέων • Προβολείς LED • Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός • Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί • Διζωνικός κλιματισμός • Φώτα ομίχλης εμπρός • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Adaptive cruise control • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τιμή από 27.880.

Get it on Google Play Download on the App Store