Τα Diesel SUV που μισούν τα βενζινάδικα!

Τι λατρεύει αυτή τη στιγμή το ελληνικό αγοραστικό κοινό; Μα φυσικά τα SUV αυτοκίνητα, κάτι που αποδεικνύεται κι από τα νούμερα των πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας. Συνδυαστικά μάλιστα με αποδοτικούς diesel κινητήρες αποτελούν μια κατάλληλη επιλογή ενός υποψήφιου αγοραστή που αναζητά ένα αυτοκίνητο που θα κάνει τα πάντα και δεν θα «καίει».

Εμείς σας παρουσιάζουμε τέσσερα πετρελαιοκίνητα κόμπακτ SUV τα οποία αγαπάει το κοινό, μιας και συνδυάζουν εμφάνιση, άνεση, αλλά και αποδοτικούς κινητήρες, που καλύπτουν κάθε ανάγκη μετακίνησης. Ας τα γνωρίσουμε αναλυτικότερα!

Ford Puma 1.5 λτ. Ecoblue 120 PS

Η αναβίωση του ονόματος Puma από τη Ford, ήταν μια εξαιρετική κίνηση από τη μάρκα, μιας και έφερε στο προσκήνιο ένα αγαπητό μοντέλο, αλλά με μια διαφορετική προσέγγιση από αυτή που το είχαμε γνωρίσει στο παρελθόν. Πλέον προσφέρεται ως ένα compact SUV που εντυπωσιάζει με τη δυναμική του εμφάνιση, την ευχάριστη οδική συμπεριφορά του, αλλά και τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας. Σε αυτό το αφιέρωμα θα αναφερθούμε στην έκδοση με τον diesel κινητήρα 1.5 EcoBlue με τους 120 ίππους, όπου το Ford Puma προσφέρεται ως STLine, συνδυάζοντας έτσι ικανοποιητικές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά! Κι όλα αυτά με τιμή από 21.682 ευρώ και με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό:

  • 6 αερόσακους
  • Αυτόματη λειτουργία φώτων & υαλοκαθαριστήρων
  • Αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας (Auto High Beam)
  • Αυτόματο κλιματισμό
  • Ηλεκτρικούς καθρέπτες ρυθμιζόμενους θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους
  • Προβολείς ομίχλης
  • LED πίσω φώτα
  • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
  • Ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών
  • Οθόνη αφής 8 ιντσών
  • Αισθητήρες στάθμευσης πίσω
  • Cruise control
  • Σύστημα υποβοήθησης και διατήρησης λωρίδας
  • Σύστημα αυτόνομης πέδησης
  • Σπορ προσθήκες στο αμάξωμα και στο εσωτερικό

Χάρμα οφθαλμών!

Το Ford Puma είναι από τα λίγα μοντέλα της αγοράς που συγκεντρώνει τα βλέμματα κάθε παρατηρητή, ακόμα κι αυτού που δεν ασχολείται με τα αυτοκίνητα. Κι αυτό γιατί διαθέτει ένα αιχμηρό παρουσιαστικό, που συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δυναμικές ακμές με υπέροχες καμπύλες. Συνδυαστικά με την ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή οροφής, που τονώνει το σπορ χαρακτήρα του Puma. Μάλιστα να θυμίσουμε πως σε ότι αφορά την σχεδίαση του SUV της Ford υπάρχει κι ελληνικό στοιχείο μιας κι ο Γιώργος Σαριδάκης, (Director, Interior and Exterior Design στη Ford Europe) έχει επιμεληθεί το σχεδιασμό του.

Υπέροχη κι η καμπίνα επιβατών

Η καμπίνα του Puma προέρχεται από το Fiesta, κάτι που σημαίνει ότι οδηγός κι επιβάτες απολαμβάνουν ένα ταμπλό με μαλακά πλαστικά και μια συναρμογή που δεν πρόκειται να βρουν ψεγάδι. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει οθόνη αφής 8 ιντσών για το infotainment, ενώ εντυπωσιακός είναι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών. Ούτε χωροταξικά θα έχετε κάποιο παράπονο, μιας και τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν με άνεση και μόνο οι αρκετά ψηλοί θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι τους πίσω. Για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 456 λίτρα, εκ των οποίων τα 80 λίτρα είναι αδιάβροχα, διαθέτουν τάπα αποστράγγισης και αποτελούν μέρος του MegaBox.

Οικονομία κι απόδοση σε ένα

Το δυναμικό Ford Puma στην έκδοση που σας παρουσιάζουμε κινείται από τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λτ., αποδίδει 120 ίππους και 285 Nm ροπής και συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 10,3 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα, η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 118 γρ./χλμ. Νούμερο που απαλλάσσει τον κάτοχο του Puma από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.

Hyundai Kona 1.6D iMT 48V 136 PS

Είναι γεγονός πως η Hyundai έχει κάνει τρομερά άλματα προόδου και πλέον προσφέρει εξαιρετικά αυτοκίνητα σε κάθε κατηγορία που δραστηριοποιείται. Στα μικρό SUV Kona έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά του αγοραστικού κοινό, μιας κι έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα. Προσφέρεται με ευφάνταστη εμφάνιση, αλλά και με μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Αυτή περιλαμβάνει μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, ενώ όπως ορίζει η εποχή το Kona είναι διαθέσιμο ως υβριδικό, αλλά κι αμιγώς ηλεκτρικό.

Εμείς θα εξετάσουμε τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, η οποία εξοπλίζεται με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων, με υβριδική υποβοήθηση 48V. Στην έκδοση Exclusive που είναι η βασική, κοστίζει από 21.690 ευρώ, (με την τρέχουσα έκπτωση των 800 ευρώ). O εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει:

  • 6 αερόσακους
  • Αυτόνομη πέδηση σε μικρές και μεσαίες ταχύτητες και ανίχνευση πεζών
  • Σύστημα διατήρησης και αλλαγής λωρίδας
  • Σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού
  • Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα
  • Σύστημα προειδοποίησης επικείμενης πρόσκρουσης
  • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
  • Αυτόματη λειτουργία προβολέων
  • Cruise control
  • Air Condition
  • Σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών
  • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών

Αιχμηρό αμάξωμα!

Το Hyundai Kona διαθέτει έναν δυναμικό σχεδιασμό που κατορθώνει να κερδίσει την αποδοχή και του νεαρότερου αγοραστικού κοινού. Ειδικότερα το εμπρόσθιο μέρος φέρει τις περισσότερες αλλαγές, όπου υπάρχει ένας νέος προφυλακτήρας, καθώς και νέα φωτιστικά σώματα. Νέος είναι ο προφυλακτήρας και στο οπίσθιο τμήμα, όπως και τα γραφικά στα πίσω LED φωτιστικά σώματα.

Στιβαρό και πρακτικό το εσωτερικό

Η καμπίνα του Kona διακρίνεται με την στιβαρή κατασκευή της, μιας κι αποτελείται, ως επί το πλείστον, από σκληρά υλικά αλλά με πολύ καλή συναρμογή. Η οθόνη αφής για το infotainment πρωταγωνιστεί στο ανώτερο σημείο της κονσόλας, με τις θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα να αφθονούν. Σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών, αυτοί είναι πολύ καλοί με τους επιβάτες σας να βολεύονται με άνεση. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 361 λίτρων και ικανοποιεί με το σχήμα του.

Δυνατός κι ολιγαρκής ο κινητήρας

1.600άρης πετρελαιοκινητήρας με την ισχύ των 136 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και την πλούσια ροπή των 280 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. ταιριάζει απόλυτα στο αμάξωμα του Kona. Διαθέτει μια ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, που συνδυαστικά με την καλή ηχομόνωση αποτρέπει τυχόν ενοχλητικούς θορύβους να εισέλθουν στην καμπίνα. Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,3 δλ., και την τελική να φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Υπέρ του δέοντος ικανοποιητικές επιδόσεις και μάλιστα με χαμηλή κατανάλωση, μόλις 4,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 125 – 136 γρ./χλμ.

Opel Crossland 1.5D 110 PS

Ακόμα μια αξιόλογη περίπτωση αγοράς στα compact SUV είναι το ανανεωμένο Opel Crossland. Το γερμανικό SUV ξεχωρίζει με την ελκυστική του εμφάνιση, τους άφθονους χώρους επιβατών, αλλά και με την ευρεία κινητήρια «παλέτα», τόσο βενζίνης, όσο και πετρελαίου. Εμείς θα αναφερθούμε στον 1.5D με τους 110 ίππους η τιμή διάθεσης του οποίου ξεκινάει από τα 19.000 ευρώ. Η τιμή αφορά την έκδοση Edition με τον εξής εξοπλισμό:

  • 6 αερόσακους
  • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
  • Προειδοποίηση εγκατάλειψης λωρίδας
  • Ηill assist
  • Φώτα ημέρας LED
  • Αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες
  • Οθόνη αφής 7 ιντσών
  • Αir condition
  • Cruise control
  • Ζάντες 16 ιντσών

Αυτό το διάστημα υπάρχει διαθέσιμο το πρόγραμμα !more Opel που διευκολύνει την αγορά ενός Crossland, μιας και σας δίνεται η δυνατότητα να απολαύσετε premium εξοπλισμό ανάλογα την έκδοση χωρίς να δαπανήσετε ευρώ παραπάνω. Ανάλογα με την έκδοση προσφέρονται δωρεάν διχρωμία, διζωνικός κλιματισμός, κάμερα οπισθοπορείας, πρόσθετα συστήματα ασφαλείας κ.λπ.

Όμορφος σχεδιασμός

Σε ότι αφορά την εμφάνιση του Opel Crossland, αυτή εντυπωσιάζει από την πρώτη κιόλας ματιά, με το δυναμικό εμπρός άκρο του. Αυτό ξεχωρίζει κυρίως από τη νέα ενιαία μαύρη μάσκα Opel Visor, που ενώνει τα LED φώτα και κεντρίζει το ενδιαφέρον. Στο οπίσθιο τμήμα του αυτοκινήτου ενσωματώνονται νέα φωτιστικά σώματα, αλλά και μια νέα γυαλιστερή μαύρη επιφάνεια που ενισχύει τον premium χαρακτήρα που θέλει να προσδίδει η Opel στα μοντέλα της.

Ποιοτική κι πρακτική καμπίνα

Στην Opel έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στην επιλογή των υλικών που απαρτίζουν την καμπίνα. Όλα είναι ποιοτικά, με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, πολύ καλά «δεμένα» μεταξύ τους και με ευχάριστο διάκοσμο. Επίσης, το εσωτερικό του νέου Crossland διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό, την ευρυχωρία και την πρακτικότητα. Οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, όπως και οι αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων. Ο αποθηκευτικός χώρος φτάνει τα 1.255 λίτρα εφόσον πέσουν τα πίσω -συρόμενα- καθίσματα, τα οποία αναδιπλώνονται σε ποσοστό 40/60.

Ικανοποιεί ο diesel κινητήρας

Κάτω από το καπό του πετρελαιοκίνητου Crossland φιλοξενείται ο 1.5D κινητήρας, η ισχύς του οποίου είναι 110 ίππους και η ροπή φτάνει τα 250 Nm, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του diesel μηχανικού συνόλου είναι πολύ καλές, με το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί 11,8 δλ. και την τελική να φτάνει τα 185 χλμ./ώρα. Εξίσου καλά τα πάει και στον τομέα της κατανάλωσης, μιας και σε μικτό κύκλο χρειάζονται 4,6 – 4,9 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 κατά WLTP να είναι 120 – 127 γρ./χλμ.

Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 110 PS

Το νέο Peugeot 2008 είναι από τα πλέον εντυπωσιακά μικρά SUV μοντέλα που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Μάλιστα στην έκδοση με τον 1.5 BlueHDi των 110 ίππων αποδεικνύει πως η οικονομία μπορεί να συνδυαστεί με το στιλ, μιας και καταναλώνει μόλις 4,4 λτ./100 χλμ. (WLTP) και απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, αφού εκπέμπει 114 γρ./χλμ. Τιμολογιακά τώρα με τον εν λόγω κινητήρα πετρελαίου, στην έκδοση Active κοστίζει από 22.100 ευρώ, με τον εξοπλισμό να είναι υπερ-πλήρης όπως σας παραθέτουμε παρακάτω και περιλαμβάνει:

  • 6 αερόσακους
  • Αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών
  • Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης
  • Σύστημα διατήρησης λωρίδας
  • Αir condition
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους κι αναδιπλούμενους καθρέπτες
  • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
  • Cruise control
  • Αυτόματους προβολείς & υαλοκαθαριστήρες
  • Αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Έγχρωμη οθόνη αφής διάστασης 7 ιντσών
  • Ζάντες 16 ιντσών

Εμφάνιση δυναμίτης

Το Peugeot 2008 ακολουθεί την αιχμηρή σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, με το εμπρόσθιο τμήμα του να είναι το πλέον εμφατικό. Εκεί θα ξεχωρίσετε τα φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας, που θυμίζουν νυχιές ή χαυλιόδοντες, ανάλογα την οπτική σας. Στα πλαϊνά του αμαξώματος ξεχωρίζουν οι ανάγλυφες ακμές των πίσω θυρών, που ενισχύουν το αίσθημα του πλάτους. Το ίδιο κάνουν τα ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά σώματα πίσω, με τα τρία διαγώνια LED να δένουν δυναμικά με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τη γραμμή της οροφής.

Τεχνολογία & ευρυχωρία στην καμπίνα

Εξαιρετικές εντυπώσεις αφήνει κι η καμπίνα του γαλλικού SUV. Η κατασκευή είναι στιβαρή, με όσα αποτελούν το ταμπλό να είναι ποιοτικά και μαλακά με τη μεταξύ τους συναρμογή να είναι πολύ καλή. Εξαιρετική είναι κι η πρακτικότητα, αφού υπάρχουν αρκετές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, ενώ στα συν υπολογίζονται οι θύρες USB, η βάση για ασύρματη φόρτιση, αλλά κι οι δύο ποτηροθήκες ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Σε ότι αφορά τους χώρους τώρα, οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους και ωφέλιμο πλάτος. Τέλος, ο χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο βρίσκεται στα 405 λίτρα (434 με κιτ επισκευής).

Ικανοποιεί σε κάθε περίσταση ο diesel κινητήρας

Ο πετρελαιοκινητήρας που κινεί το Peugeot 2008 είναι ο ικανός BlueHDi.  Η χωρητικότητά του είναι 1.499 κ.εκ., η ισχύς του αγγίζει τους 110 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., με την ροπή να ανέρχεται στα 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,5 δλ., με το κοντέρ να σταματάει στα 201 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι μόλις 4,4 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να αγγίζουν τα 114 γρ./χλμ. κι άρα έχουμε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Get it on Google Play Download on the App Store