Δοκιμή Audi A3 Sportback diesel 1.6 TDI 110 PS

Η Audi μετά από 4 χρόνια παρουσίας ανανεώνει το A3 κυρίως στο πεδίο της τεχνολογίας, χωρίς παράλληλα να αλλάζει τα κύρια χαρακτηριστικά ενός εκ των κορυφαίων μικρομεσαίων μοντέλων της αγοράς. Εμείς, δοκιμάζουμε την 5θυρη έκδοση Sportback του ανανεωμένου μοντέλου, στην επιλογή με τον 1,6 TDI κινητήρα πετρελαίου, η οποία προσφέρει πολύ καλή οικονομία κίνησης και σβέλτες επιδόσεις, ενώ παράλληλα προσφέρεται σε μια «τσιμπημένη» τιμή από 26.900 ευρώ, με πλήρη όμως στάνταρ εξοπλισμό. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του ανανεωμένου Audi A3.

Εμφάνιση: Λίγο πιο μοντέρνο…

Αισθητικά, η Audi επέλεξε να «φρεσκάρει» ελαφρώς το γνώριμο αμάξωμα του A3, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον της κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα, εκεί όπου ξεχωρίζει η παρουσία των νέων, πιο «αιχμηρών» φώτων, που μπορούν πλέον να εφοδιαστούν με τα top Matrix LED φώτα της εταιρείας, εκτός από τα στάνταρ Xenon Plus φώτα. Μικροαλλαγές έχουμε και στο κρύσταλλο των πίσω φώτων LED με περισσότερο λευκό σιρίτι, ενώ στην παλέτα των χρωμάτων έχουν προστεθεί 5 νέες αποχρώσεις. Συνολικά, το ανανεωμένο A3 Sportback διατηρεί τις «σοβαρές» γραμμές του, διαθέτοντας και κάποια στοιχεία που παραπέμπουν στα πιο οικογενειακά, στέισον μοντέλα, όπως το τράβηγμα προς τα πίσω της οροφής και το μεγάλο πίσω πλαϊνό τζάμι.

Εσωτερικό: Και πάλι υπόδειγμα ποιότητας

Το εσωτερικό του Audi A3 από την πρώτη στιγμή που το γνωρίσαμε πριν από 4 χρόνια κέρδισε τις εντυπώσεις με την κορυφαία ποιότητα κατασκευής του, τόσο σε ό,τι αφορά στην επιλογή των υλικών, όσο και στο φινίρισμα και τη συναρμογή τους. Αυτό, διατηρείται στο ακέραιο στο ανανεωμένο μοντέλο, εκεί όπου οι αλλαγές σε σχέση με το προ-ανανέωσης A3 αφορούν μόνο στις νέες επενδύσεις καθισμάτων και στο update μενού για το σύστημα πολυμέσων MMI. Προαιρετικά επίσης, η Audi προσφέρει πλέον και στο A3 τον περίφημο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit με διαγώνιο 12,3 ιντσών, που απεικονίζει εντυπωσιακά όλες τις ενδείξεις, ενώ υπάρχει και ένα πιο σπορτίφ τιμόνι μόνο για τις εκδόσεις S Line. Στο πεδίο των χώρων, το ανανεωμένο Audi A3 συνεχίζει να προσφέρει και πάλι πολύ καλά επίπεδα, έχοντας παράλληλα έναν αρκετά μεγάλο για την κατηγορία χώρο αποσκευών με όγκο 380 λίτρων.

Κινητήρας: Ντίζελ με οικονομία και πολύ καλές επιδόσεις

Ο κινητήρας του ανανεωμένου Audi A3 της δοκιμής μας είναι ο γνωστός 1.600άρης TDI του VW Group με 110 άλογα ισχύος και 250 Nm ροπής. Τα χαρακτηριστικά του δεν αλλάζουν σε σχέση με όσα γνωρίζαμε και πριν την ανανέωση του A3, με αποτέλεσμα το μοτέρ αυτό να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις για diesel, συνεπικουρούμενο και από ένα άριστο σε αίσθηση και με πολύ καλή κλιμάκωση 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Άκρως πολιτισμένη για diesel είναι και η λειτουργία του μοτέρ, ενώ στο πεδίο της κατανάλωσης η Audi δίνει μια μέση τιμή από 3,9 λτ./100 χλμ., ωστόσο στην πράξη υπολογίστε περί τα 6,0 λίτρα ανά 100 χλμ. ως μέσο νούμερο, όντας μέσα στα οικονομικά πλαίσια της κατηγορίας.

Στο δρόμο: Εξαιρετική άνεση και ποιότητα κύλισης-Απόλυτη ασφάλεια

Το ανανεωμένο Audi A3 στο δρόμο συνεχίζει να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης, υψηλή ποιότητα κύλισης και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Ειδικότερα, η ανάρτηση έχει τη σωστή ρύθμιση που φροντίζει να κρατά εκτός του εσωτερικού τις ανωμαλίες του αμαξώματος, ενώ παράλληλα, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο (πλατφόρμα MQB), διατηρεί σταθερά το αυτοκίνητο στην πορεία του σε ένα δρόμο με στροφές, με την υποστροφή να εμφανίζεται μόνο σε πολύ οριακές καταστάσεις και να διαχειρίζεται με άνεση από το ESP. Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση εξασφαλίζουν την άνετη διαμονή των επιβαινόντων και την διάνυση μεγάλων αποστάσεων χωρίς κούραση. Εξαιρετικά σε αποτελεσματικότητα και με πολύ καλή αίσθηση από το πεντάλ δείχνουν τα φρένα, ενώ το ηλεκτρικό τιμόνι με την μεταβαλλόμενη υποβοήθηση προσφέρει καλή αίσθηση και την απαιτούμενη ακρίβεια.

(+) Ποιότητα-επιλογή υλικών, οδική συμπεριφορά, άνεση-ποιότητα κύλισης, κατανάλωση

(-) Τιμή αγοράς, Προαιρετική παρουσία του Audi Virtual Cockpit

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/3.200-4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,92
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.313
Πλάτος (χλστ.)
1.785
Ύψος (χλστ.)
1.426
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.637
Βάρος (κιλά)
1.275
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.900
Get it on Google Play Download on the App Store