Δοκιμή BMW 118i

Η BMW 118i είναι το φθηνότερο βενζινοκίνητο μοντέλο στην γκάμα της γερμανικής μάρκας. Αυτός ήταν και ένας πολύ καλός λόγος για να το πάρουμε στα χέρια μας και να δούμε πως συμπεριφέρεται στο δρόμο αλλά και πως είναι από άποψη επιδόσεων, κατανάλωσης και εξοπλισμού.


Ανανεώθηκε και ομόρφυνε

H ανανεωμένη BMW Σειρά 1 λοιπόν έχει ως σκοπό να συνεχίσει την επιτυχία των προκατόχων της και για αυτόν ακριβώς το λόγο η γερμανική μάρκα την ανανέωσε. Εξάλλου είχε δεχθεί αρκετά έντονη κριτική για την εμφάνιση του μοντέλου της και αυτή πλέον άλλαξε. Η Σειρά 1, χωρίς να αποποιείται την ταυτότητά της έρχεται πιο κοντά στην υπόλοιπη γκάμα της μάρκας. Συγκεκριμένα, το ανασχεδιασμένο εμπρόσθιο μέρος είναι πιο δυναμικό αισθητικά με πιο έντονες γωνίες να το χαρακτηρίζουν, ενώ οι ασημί λεπτομέρειες και η επίσης ασημί γρίλιες αναβαθμίζουν την εικόνα. Στο πίσω μέρος τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα τονίζουν τον premium χαρακτήρα της αλλά και την συγγένειά της με τα άλλα μοντέλα της BMW, ενώ κατά τα άλλα στο πλάι παραμένει ως έχει, διατηρώντας το χαρακτηριστικό σχήμα της.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων μάρκας BMW

3κύλινδρο τούρμπο μοτέρ 1.5 λτ. με 136 ίππους

Ο κινητήρας της βασικής βενζινοκίνητης έκδοσης της ανανεωμένης Σειράς 118i είναι τρικύλινδρος και έχει χωρητικότητα 1.499 κ.εκ. με την απόδοσή του να ανέρχεται στους 136 ίππους στις 4.400 σ.α.λ. και την ροπή του στα 220 Nm  από τις 1.250 έως και τις 4.300 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και οι όποιοι κραδασμοί και θόρυβοι λόγω της τρικύλινδρης αρχιτεκτονικής του, έχουν μείνει εκτός καμπίνας. Στην πράξη αποδεικνύεται πρόθυμος από τις χαμηλές στροφές και με καλή απόκριση στο γκάζι. Εδώ βέβαια πρέπει να πούμε πως πολύτιμος αρωγός είναι και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic με τις πολύ γρήγορες και ομαλές αλλαγές του. Συνδυασμός που αποφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, χάρη και στις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας EfficientDynamics (σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα παύσης και εκκίνησης του κινητήρα (start/stop), ένδειξη αλλαγής σχέσης) έχει μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές ρύπων στα 112 γρ./χλμ.

Δεν άλλαξαν πολλά στο ποιοτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό της ανανεωμένης Σειράς 1 οι αλλαγές εστιάζονται στο ταμπλό και συγκεκριμένα στα νέα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας. Η σχεδίαση παραμένει ως είχε πριν την ανανέωσή της, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία για άλλη μια φορά. Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρύθμισης, η εργονομία τόσο από τους επιμέρους διακόπτες όσο και από το σύστημα πολυμέσων iDrive (με ελληνικό μενού) είναι πολύ καλή και ο πίνακας οργάνων ευανάγνωστος. Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες με κάποιες παραχωρήσεις στο διαθέσιμο ύψος και πλάτος από εκείνους που το ύψος τους είναι άνω του μέσου όρου. Θήκες υπάρχουν αρκετές για μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 360 λίτρα και ικανοποιεί με το σχήμα του, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.200 λίτρα.

Οδική συμπεριφορά πιστή στην φιλοσοφία της BMW

Ακόμη και η φθηνότερη, βενζινοκίνητη BMW Σειρά 1 είναι πισωκίνητη και αν και αυτό θα αλλάξει, καθώς η επόμενη γενιά θα είναι προσθιοκίνητη, προς το παρόν παραμένει το μοναδικό πισωκίνητο μοντέλο στην κατηγορία. Η ανανέωση της δεν αλλοίωσε σε καμία περίπτωση τον οδηγικό χαρακτήρα της και παραμένει έτσι ευχάριστη οδηγικά και φυσικά ασφαλής. Εξάλλου το μοτέρ της δεν είναι και τόσο ισχυρό που να μπορεί να πιέσει το πλαίσιο, το οποίο αντέχει πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τα φορτία που ασκούνται από το αμάξωμα, τόσο σε απότομο φρενάρισμα/επιτάχυνση όσο και στις στροφές καθιστώντας το αυτοκίνητο στιβαρό σε κάθε είδους διαδρομή, από σφικτή επαρχιακή έως αυτοκινητόδρομο. Μάλιστα φιλτράρει εξαιρετικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ποτέ δεν θα περάσει κραδασμούς στο εσωτερικό. Στο όριο η 118i είναι ουδέτερη και προοδευτική στις αντιδράσεις της, ενώ μέσω του συστήματος Driving Experience Control ο οδηγός επιλέγει πρόγραμμα οδήγησης (EcoPro, Comfort, Sport, Sport+). Στην Sport θέση, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, το γκάζι έχει καλύτερη απόκριση, στην ρύθμιση Sport+ ο οδηγός έχει επιπλέον τη δυνατότητα πλήρους ή μερικής απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (DSC). Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι υποδειγματικό σε αίσθηση και με το μπροστινό μέρος να «ακούει» υποδειγματικά, ενώ τα φρένα δείχνουν ακούραστα και δυνατά.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Η BMW 118i ξεκινά από τις 26.200 ευρώ. Λαμβάνοντας ως δεδομένο πως είναι η φθηνότερη βενζινοκίνητη επιλογή στην γκάμα της μάρκας αλλά και πως πρόκειται για την τελευταία πισωκίνητη Σειρά 1 (η επόμενη γενιά θα είναι προσθιοκίνητη), χαρακτηριστικό που την καθιστά ιδιαίτερη, σίγουρα αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή.

(+) Ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, θέση οδήγησης, εικόνα εσωτερικού, επιδόσεις, ποιότητα λειτουργίας κινητήρα

(-) Χώροι επιβατών, τούνελ δαπέδου πίσω

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
8 Auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/4.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.250 – 4.300
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
112
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
109,76
Εμπρός ανάρτηση
Διπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πενταπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.329
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.421
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.690
Βάρος (κιλά)
1.320
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
360
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
63%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.490
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS DSG7
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή BMW 330e 292 PS
Δοκιμή BMW 330e 292 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή BMW X1 sDrive16d 1.5 λτ. 116 PS
Δοκιμή BMW X1 sDrive16d 1.5 λτ. 116 PS
Δοκιμή BMW X2 sDrive16d 1.5 λτ. 116 PS
Δοκιμή BMW X2 sDrive16d 1.5 λτ. 116 PS
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store