Δοκιμή νέα BMW 328i auto 2.0 TwinPower Turbo

H ολοκαίνουργια μεσαία BMW Σειρά 3 στην 6η κατά σειρά γενιά της φέρει τον κωδικό F10 εγκαταλείποντας για πρώτη φορά το πρόθεμα Ε, ενώ στα 37 χρόνια παρουσίας που μετράει στην αγορά έχει γίνει συνώνυμη της πολυτέλειας και του σπορ οδηγικού χαρακτήρα. Η νέα «3άρα» με το ιδιαίτερα καλοσμιλεμένο αμάξωμα έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 93 χλστ. και σε μεταξόνιο κατά 50 χλστ., ωστόσο το βάρος έχει περιοριστεί κατά 45 κιλά χάρη στην ευρεία χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα και τις αναρτήσεις. Όσον αφορά στις εκδόσεις και τιμές της, η αρχική 320i (2λιτρη 170 PS) κοστίζει από 35.900 ευρώ, η αμέσως επόμενη 328i (2,0 245 PS) από 42.950 ευρώ), η 335i (3λιτρη 306 PS) από 57.400 ευρώ και οι ντίζελ (όλες 2,0 λτ. με ισχύ από 116 έως 184 ίππους) με τιμή από 34.650 ευρώ.

Σημεία αναφοράς ο κινητήρας των 245 ίππων και το 8άρι κιβώτιο

Η 328i της δοκιμής κινείται από τον 2.0 λτ. 4κύλινδρο κινητήρα TwinPower Turbo απόδοσης 245 ίππων και 350 Νm ροπής, η οποία αποδίδεται μόλις στις 1.250 σ.α.λ.! Το μηχανικό αυτό σύνολο εντυπωσιάζει από κάθε πλευρά και συνδυάζεται με άριστο τρόπο με το άψογο σε λειτουργία 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πιο αναλυτικά, το εν λόγω μοτέρ τραβάει θετικά ουσιαστικά από το ρελαντί και έχει πολύ δύναμη μέχρι τις υψηλές στροφές, τις οποίες φτάνει με χαρακτηριστική ευκολία. Παράλληλα διακρίνεται για την ιδιαίτερα γραμμική του λειτουργία και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, καθώς και για την λογική του κατανάλωσή (δεδομένης της απόδοσής του) εφόσον οδηγείται στρωτά. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι ακαριαίοι σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ την στιγμή που ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες δεν αντιλαμβάνονται την ταχύτητα κίνησης. Επίσης οι εναλλαγές των σχέσεων στην αυτόματη λειτουργία δεν γίνονται αισθητές, ενώ στη χειροκίνητη επιλογή τα «ανεβοκατεβάσματα» γίνονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Σπορτίφ και παράλληλα άνετη στην οδήγηση

Ο εκρηκτικός κινητήρας των 245 ίππων συνδυάζεται με ένα άψογα «στημένο» σύνολο πλαισίου – αναρτήσεων, προσφέροντας σε ιδανική ισορροπία την σπορτίφ αίσθηση και συμπεριφορά με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση που θα αναζητηθεί από ένα οικογενειακό σεντάν. Το προαιρετικό σύστημα Driving Experience Control με τις επιλογές ECO PRO για οικονομική οδήγηση, COMFORT για περισσότερη άνεση, SPORT και SPORT+ για πιο σπορ οδήγηση και μερική απενεργοποίηση του DSC προσφέρει και στην πράξη αυτά που υπόσχεται και πραγματικά αξίζει από τον εν δυνάμει αγοραστή του αυτοκινήτου να το προσθέσει στον εξοπλισμό του. Έτσι, στην πόλη η επιλογή COMFORT είναι η καταλληλότερη, ενώ για τον οδηγό που θέλει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες κινητήρα – πλαισίου – κιβωτίου – το SPORT+ είναι το ιδανικότερο. Σε αυτή την περίπτωση, η απόκριση του γκαζιού είναι ταχύτατη, το τιμόνι βαραίνει και ενθουσιάζει με την ακρίβεια και την αίσθηση που παρέχει σε κάθε εντολή του οδηγού και το αμάξωμα ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού. Η 328i είναι απολαυστική σε μια διαδρομή με στροφές, αφού είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα με γραμμές ή με ηθελημένη υπερστροφή, η οποία εκδηλώνεται με ιδιαίτερα ομαλό, προοδευτικό και ελεγχόμενο τρόπο, δίχως το αμάξωμα να κάνει περιττές κινήσεις.

Κορυφαίας ποιότητας εσωτερικό με άνετους χώρους για 4 άτομα

Παραδοσιακά τα αυτοκίνητα της BMW ξεχωρίζουν (εκτός από τον σπορτίφ χαρακτήρα τους) και για την υψηλή ποιότητα κατασκευής τους. Ο «κανόνας» αυτός φυσικά ισχύει και για τη νέα BMW Σειρά 3, το εσωτερικό της οποίας παρουσιάζεται παράλληλα πιο μοντέρνο σχεδιαστικά σε σχέση με το παρελθόν. Σε επίπεδο υλικών μαλακό πλαστικό συναντάται σε ολόκληρο το ταμπλό και στις πόρτες, το φινίρισμα και η συναρμογή είναι εξαιρετικά και ενισχύουν με την σειρά τους την συμπαγή αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις στο κάθισμα και στο τιμόνι, χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν, όμως όσον αφορά στην εργονομία  το iDrive αρχικά χρειάζεται ένα διάστημα εξοικείωσης. Νέο προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού αποτελεί το έγχρωμο head-up display (πρωτιά στην κατηγορία), στο οποίο απεικονίζονται η ταχύτητα του οχήματος, τα όρια ταχύτητας και πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης. Περνώντας στον τομέα των χώρων παρατηρείται μια αύξηση του αέρα για τα πόδια πίσω, ωστόσο η μεταφορά ενός 3ου ατόμου στο πίσω κάθισμα είναι δύσκολη λόγω τόσο της σχεδίασης του καθίσματος όσο και του πολύ ψηλού κεντρικού τούνελ. Πιο μεγάλος κατά 20 λίτρα είναι ο χώρος αποσκευών των 480 λίτρων με τα επίπεδα τοιχώματα και το ικανοποιητικό άνοιγμα.

(+) Κινητήρας – επιδόσεις, αμεσότητα αυτόματου κιβωτίου, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα κατασκευής, άνεση, ποιότητα κύλισης

(-) Χώρος για 2 άτομα στο πίσω κάθισμα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.997
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 (auto)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
245/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/1.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
250
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8.2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5.2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
147
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
249,9
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Αερ. δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.624
Πλάτος (χλστ.)
1.811
Ύψος (χλστ.)
1.429
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.810
Βάρος (κιλά)
1.530
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
480
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
45.900
Get it on Google Play Download on the App Store