Δοκιμή BMW 218d Active Tourer 2.0 λτ. diesel 150 PS

Η BMW με την Active Tourer εισέρχεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των πολυχρηστικών αυτοκινήτων αποτελώντας παράλληλα και το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο στην γκάμα της, ενώ βασίζεται πάνω σε μια τροποποιημένη μεγαλύτερη πλατφόρμα του νέου MINI.

Εμφανισιακά, η Σειρά 2 Active Tourer είναι καλαίσθητη με το ενός όγκου αμάξωμα να αποπνέει δυναμισμό και εκλεπτυσμένο αέρα. Ο πολυχρηστικός χαρακτήρας του μοντέλου είναι διάχυτος στην εμφάνισή του σε όλες τις πλευρές του ωστόσο το πιο ενδιαφέρον μάλλον τμήμα του είναι το πίσω μέρος το οποίο εμφανίζει σαφείς επιρροές από την σχεδίαση των Χ μοντέλων της εταιρείας, όντας ιδιαίτερα μυώδες. Όσον αφορά τις τιμές της, η Active Tourer ξεκινά από τις 25.420 ευρώ με απόσυρση (έκδοση 216i με κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων και 102 ίππους), ενώ η βασική έκδοση 214d με κινητήρα πετρελαίου 1.5 λίτρων απόδοσης 95 ίππων, κοστίζει 27.170 ευρώ με απόσυρση.


Όμορφο, ποιοτικό πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Το εσωτερικό της 218d Active Tourer είναι όμορφο σχεδιαστικά και διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κατασκευής του και τον σύγχρονο διάκοσμο που επιδεικνύει. Το κατασκευασμένο από μαλακά υλικά ταμπλό είναι ογκώδες και στο κέντρο του φιλοξενεί την τυπική οθόνη πολυμέσων της BMW τα στοιχεία της οποίας ελέγχονται από το χειριστήριο i-Drive. Ιδιαίτερα προσεγμένο και σε αυτή την BMW είναι το φινίρισμα και η συναρμολόγηση, ενώ για άλλη μια φορά η εργονομία απαιτεί χρόνο εξοικείωσης. Οι χώροι είναι καλοί για 5 επιβάτες οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους συρόμενα καθίσματα που αποτελούν και το μοναδικό στοιχείο πολυχρηστικότητας, όμως προσφέρονται προαιρετικά. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 468 λίτρων και ικανοποιεί με το σχήμα του και το μεγάλο άνοιγμά του, ωστόσο το κατώφλι του είναι σχετικά υψηλό. Ιδιαίτερα πρακτικό και μεγάλο είναι το διπλό δάπεδο που κρύβει.

Ισχυρός και πολιτισμένος ο δίλιτρος κινητήρας

Ο κινητήρας των 2.0 λίτρων πετρελαίου που εφοδιάζει την έκδοση 218d της Active Tourer, ήταν μέχρι πρότινος ο μοναδικός πετρελαίου για το μοντέλο αυτό, ωστόσο πρόσφατα η γκάμα του πλαισιώθηκε και από τους άλλους πετρελαιοκινητήρες της BMW. Το μηχανικό αυτό σύνολο έχει απόδοση 150 ίππων και 330 Nm ροπής διαθέσιμα από τις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα να διακρίνεται για τις πολύ καλές τιμές επιδόσεων που χαρίζει στο ενός όγκου αμάξωμα. Την ίδια στιγμή σε τίποτα δεν θυμίζει diesel αφού τόσο το κροτάλισμα όσο και οι κραδασμοί απουσιάζουν και σε καμία περίπτωση δεν περνούν στο εσωτερικό. Στην πράξη το μοτέρ αυτό παρουσιάζει πολύ καλή ελαστικότητα από χαμηλά και επάρκεια δύναμης σε όλο το διαθέσιμο φάσμα στροφών επιδεικνύοντας άμεσο τράβηγμα ανεξαρτήτου επιλεγμένης σχέσης στο 8τάχυτο αυτόματο/σειριακό κιβώτιο. Το τελευταίο για άλλη μια φορά μας άφησε καλές εντυπώσεις στην αυτόματη και στην σειριακή του λειτουργία, ωστόσο στην θέση Sport που επιλέγεται από το σύστημα Driving Experience Controlείναι αρκετά απότομο στις εναλλαγές του και διατηρεί ψηλά τις στροφές κουράζοντας ακόμα και αν ο οδηγός έχει σπορ ανησυχίες. Η κατανάλωσή του είναι τσιμπημένη και σε κάθε περίπτωση ξεφεύγει αρκετά από τις αισιόδοξες μετρήσεις του κατασκευαστή, αφού σε πραγματικές συνθήκες τα 8 λτ./ 100 χλμ. είναι μια μέση τιμή που επιτυγχάνεται με σχετικά ομαλή οδήγηση.

Η πρώτη προσθιοκίνητη BMW είναι…BMW

Το στοίχημα τουλάχιστον για αυτή την πολυχρηστική BMW, είναι κερδισμένο αφού καταφέρνει και κινείται αφενός αξιοπρεπέστατα και με ασφάλεια, ενώ και οδηγικά κρίνεται ενδιαφέρουσα πρόταση ικανοποιώντας τον οδηγό που έχει ψηλές προσδοκίες στον τομέα από την φίρμα. Η 218d Active Tourer λοιπόν διαθέτει σχετικά σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης αλλά σε καμιά περίπτωση δεν ενοχλεί με την απορροφητικότητά της και προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες της όπως αρμόζει στον χαρακτήρα της. Το αμάξωμα δεν ταλαιπωρείται από τάσεις πλεύσεις σε μεγάλες ταχύτητες παραμένοντας σταθερό και ευχάριστο στον ανοιχτό δρόμο για την διάνυση μεγάλων αποστάσεων. Από την άλλη σε δρόμο με στροφές παραμένει ουδέτερη με μικρές τάσεις υποστροφής στο όριο οι οποίες εκδηλώνονται προοδευτικά με τον οδηγό να τις αντιμετωπίζει εύκολα. Αυτό εφόσον το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας είναι απενεργοποιημένο γιατί διαφορετικά η ουδετερότητα της 218d της επιτρέπει να κινηθεί με μεγάλη ταχύτητα από στροφή σε στροφή. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός της είναι κορυφαία με το τιμόνι να είναι γρήγορο και ακριβές, ενώ τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά και δεν εμφανίζουν εύκολα σημάδια κόπωσης.

(+) Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, σχεδίαση εσωτερικού, απόδοση και λειτουργία κινητήρα, ορατότητα

(-) Πολυχρηστικά στοιχεία, χώροι συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, εργονομία, λειτουργία κιβωτίου στη θέση Sport, κατανάλωση


Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.995
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
330/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,82
Εμπρός ανάρτηση
Ψαλίδια βάσης, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρικοί
Μήκος (χλστ.)
4.342
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.555
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.410
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
468
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.850
Get it on Google Play Download on the App Store