Δοκιμή Chevrolet Spark 1.0 ανανεωμένο

Το Spark, από το 2009 που λανσαρίστηκε κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις με την σπινθηροβόλα εμφάνισή του, εξωτερικά και στο εσωτερικό, καθώς και για τον ευχάριστο και οικονομικό του χαρακτήρα. Με το «φρεσκάρισμα» που υπέστη το ανανεωμένο μοντέλο, η Chevrolet ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την ευφάνταστη σχεδίαση του μίνι αυτοκινήτου, το οποίο κάνουν ακόμα πιο ελκυστικό οι χαμηλές τιμές που προσφέρεται.  

Πιο αναλυτικά, με τον αρχικό κινητήρα του 1.0 λίτρου, το ανανεωμένο Chevrolet Spark κοστίζει από μόλις 6.990 ευρώ με απόσυρση και την έκπτωση των 900 ευρώ, ωστόσο στην έκδοση αυτή (Minus) υπάρχουν μόνο ABS, 6 αερόσακοι και υδραυλικό τιμόνι. Μαζί με ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, ράδιο CD και κεντρικό κλείδωμα, η τιμή του (έκδοση LT Plus) παραμένει και πάλι αρκετά χαμηλή, αφού πωλείται από 7.950 ευρώ (δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του Spark).

Ακόμα πιο μοντέρνο και ελκυστικό σχεδιαστικά

Η εξωτερική σχεδίαση του ανανεωμένου Chevrolet Spark έγινε ακόμα πιο ελκυστική και νεανική μέσω των διαφόρων «μικροεπεμβάσεων». Αυτές εστιάζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός – πίσω, στα νέα φώτα ομίχλης μπροστά, στη νέας σχεδίασης μάσκα, στο διαφορετικό κάλυμμα των φωτιστικών σωμάτων, στις νέες ζάντες και στην ενσωμάτωση του τρίτου στοπ στην αεροτομή οροφής.

Μικροαλλαγές και στο ευφάνταστο εσωτερικό

Στον θάλαμο των επιβατών του μίνι Chevrolet, οι αλλαγές αφορούν στις επενδύσεις των καθισμάτων και στον ανασχεδιασμό των χειριστηρίων της κεντρικής κονσόλας, του επιλογέα των ταχυτήτων και των θηκών στο κάτω μέρος του ταμπλό. Σημείο αναφοράς παραμένει ο πίνακας οργάνων με τα δύσχρηστα όμως χειριστήρια του υπολογιστή ταξιδίου (Mode και Trip). Ποιοτικά, έχει γίνει ευρεία χρήση πλαστικών σε κάθε επιφάνεια (θα θέλαμε λίγο ύφασμα στις επενδύσεις των θυρών), τα οποία δείχνουν ανθεκτικά και διαθέτουν στιβαρή συναρμογή.

Ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την θέση οδήγησης και την εργονομία των περισσοτέρων χειριστηρίων, ενώ οι χώροι του Spark είναι καλοί για 4 επιβάτες. Το ίδιο δεν ισχύει για την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, αφού τα 170 λίτρα που διαθέτει είναι λίγα έναντι του ανταγωνισμού, που ξεπερνά κατά πολύ τα 200 λίτρα.

Επαρκής για την πόλη ο 1.000άρης κινητήρας

Το αρχικό 4κύλινδρο, 16βάλβιδο μοτέρ του 1.0 λίτρου με απόδοση 68 ίππων (υπάρχει και 1.2 λίτρων με 82 ίππους) ταιριάζει με τον αστικό και οικονομικό προσανατολισμό του Spark. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και απουσία ανεπιθύμητων κραδασμών, κερδίζοντας σε αυτό το σημείο τους κινητήρες με 3 ή 2 κυλίνδρους. Όμως έναντι αυτών μειονεκτεί σε κατανάλωση και εκπομπές CO2, αφού η εργοστασιακή του κατανάλωση ανέρχεται (σύμφωνα με την Chevrolet) στα 5,0 λτ./100 χλμ., την στιγμή που ανταγωνιστικά μοντέλα κυμαίνονται στα 4,5 λτ./100 χλμ. και κάτω, ενώ πολλά εκπέμπουν λιγότερα από 100 γρ./χλμ. CO2 και απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.  

Η απόκριση του κινητήρα είναι καλή στις χαμηλές ταχύτητες πόλης, αλλά η ελαστικότητα και οι επιδόσεις κυρίως εν κινήσει είναι μέτριες, όπως φαίνεται και από τις εργοστασιακές μετρήσεις (40-100 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 26,8 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα σε 38,3 δευτερόλεπτα). Τέλος, το 5τάτυχο κιβώτιο είναι σχετικά εύχρηστο στις εναλλαγές των ταχυτήτων σε συνδυασμό και με τον ελαφρύ συμπλέκτη.

Ευχάριστο και ευέλικτο στην οδήγηση

Όπως το προ ανανέωσης Spark (δείτε εδώ τη δοκιμή του), έτσι και το αναβαθμισμένο κερδίζει τον οδηγό του με την ευκολία που παρέχει στην οδήγηση, την άνεση της ανάρτησης και τον ασφαλή του χαρακτήρα στο δρόμο. Το υδραυλικό του τιμόνι είναι μεν πιο βαρύ στους επιτόπιους ελιγμούς από τα ελαφρύτερα με την ηλεκτρική υποβοήθηση, όμως έχει θετική αίσθηση και «κόβει» αρκετά. Ο οδηγός του Spark λαμβάνει καλή αίσθηση σταθερότητας από το αμάξωμα ακόμα και σε πιο σβέλτους ρυθμούς σε αυτοκινητόδρομο, ενώ και σε μια διαδρομή με στροφές, τα καταφέρνει καλά παραμένοντας ασφαλές παρά τη μαλακή και προσανατολισμένη στην άνεση ανάρτηση.

(+) Σχεδίαση αμαξώματος – εσωτερικού, τιμή, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, χώροι επιβατών, ευχάριστος και νεανικός χαρακτήρας, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα

(-) Επιδόσεις εν κινήσει, φτωχός αρχικός εξοπλισμός, μικρός χώρος αποσκευών, κατανάλωση σε σχέση με τον ανταγωνισμό, άβολη θέση χειριστηρίων του trip computer, ευρεία χρήση πλαστικών στο εσωτερικό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
995
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
68/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
93/4.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
15,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
152
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
118
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,2
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 236 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 200 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Υδραυλική
Μήκος (χλστ.)
3.595
Πλάτος (χλστ.)
1.597
Ύψος (χλστ.)
1.522
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.375
Βάρος (κιλά)
864
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
170
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
81%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
43%
Επικουρικά συστήματα
43%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
6.990
Get it on Google Play Download on the App Store