Δοκιμή Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 S&S

Το Citroen C3 το γνωρίσαμε πρώτη φορά το 2002 και από τότε μέχρι σήμερα οι συνολικές πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τις 3,5 εκατομμύρια μονάδες. Νούμερο που ικανοποίησε και με το παραπάνω τις προσδοκίες της μάρκας, αλλά την γέμισε ταυτόχρονα και με βάρος, καθώς θα έπρεπε ο αντικαταστάτης να συνεχίσει αυτή την επιτυχία. Και εκεί που στην Citroen άρχισαν να τα βρίσκουν σκούρα με την αντικατάστασή του C3, ήρθε το C4 Cactus να δώσει λύση στην σπαζοκεφαλιά που λεγόταν «πως θα μοιάζει το νέο C3». Και αυτό γιατί η επιτυχία του crossover της γαλλικής μάρκας, συνεχίστηκε και στο C3, το οποίο ενστερνίζεται σε μεγάλο βαθμό την εμφάνισή του. Αυτό γίνεται ξεκάθαρο και στο μοντέλο της δοκιμής μας το οποίο εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 BlueHDi των 100 ίππων.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Citroen C3 BlueHDi με τους 75 ίππους

C4 Cactus σε σμίκρυνση

Το νέο Citroen C3 είναι ένα C4 Cactus σε μικρότερο μέγεθος και αυτό γίνεται ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή. Το σημαντικό όμως είναι πως οι Γάλλοι σχεδιαστές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι ιδιαίτερο εμφανισιακά χωρίς να έχει απολέσει την  χρηστικότητά του. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει αυτοκίνητα να είναι ξεχωριστά αλλά να πληρώνει το τίμημα της διαφορετικότητας ο χώρος αποσκευών, η ορατότητα προς τα έξω και ο χώρος για τους πίσω επιβάτες… Ταυτόχρονα, το νέο Citroen C3 είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν με τις επιλογές τους και για αυτό το λόγο τους δίνει και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Βλέπετε το νέο C3 εκτός από τη ιδιαίτερη σχεδίασή του, μπορεί να διατεθεί σε 36 διαφορετικές διχρωμίες, οροφής και αμαξώματος. Τα airbump (τα μαλακά πλαστικά πλευρικά στις πόρτες) δεν είναι στάνταρ και έτσι αν δεν σας αρέσουν μπορείτε να μην τα επιλέξετε (κοστίζουν 250 ευρώ) και η διχρωμία στην οροφή κοστίζει επίσης 250 ευρώ. Αν πάλι θέλετε κάποιο άλλο χρώμα, εκτός του άσπρου που είναι δωρεάν, τότε ετοιμαστείτε να πληρώσετε επιπλέον 450 ευρώ. Οι διαστάσεις του νέου C3 είναι ελαφρώς αυξημένες εκτός από το ύψος που έχει μειωθεί. Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι στα 3.996 χλστ. το πλάτος και το ύψος είναι στα 1.749 χλστ. και 1.474 χλστ. αντίστοιχα και το μεταξόνιο στα 2.540 χλστ. (2.466 χλστ. το μεταξόνιο της δεύτερης γενιάς C3).

Δυνατός και οικονομικός ο πετρελαιοκινητήρας

Το Citroen C3 της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. BlueHDi ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 254 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Οι τιμές αυτές χαρίζουν στο Citroen C3 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα. Το αλουμινένιο σύνολο, το οποίο συνοδεύεται από ΑdBlue προκειμένου να μειώνονται οι εκπομπές NOx (με την τάπα για την πλήρωση του ρεζερβουάρ του AdBlue να βρίσκεται δίπλα από αυτήν του ρεζερβουάρ πετρελαίου). Στην πράξη, η πολιτισμένη λειτουργία του το χαρακτηρίζει, καθώς κραδασμοί και θόρυβος δεν γίνονται αισθητοί στην καμπίνα, παρά μόνο όταν ανεβαίνουν οι στροφές στον κινητήρα, ενώ η απόδοσή του είναι γραμμική από τις 1.800 σ.α.λ. Όσον αφορά στην μέση κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες, αυτή δεν θα ξεπεράσει τα 5,0 λτ. /100 χλμ. ενώ μπορείτε με οικονομική οδήγηση να κινηθείτε και με τη ρεαλιστική μέση κατανάλωση ακόμη και στα 4,7 λτ./100 χλμ.

Προτεραιότητα στην άνεση

Από τα πρώτα χιλιόμετρα (για να μην πούμε μέτρα) καταλαβαίνεις πως το νέο Citroen C3  δίνει προτεραιότητα στην άνεση. Οι Γάλλοι μηχανικοί έφτιαξαν μια ανάρτηση η οποία καταπίνει τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να διαμαρτύρεται, προσφέροντας ταυτόχρονα πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Σε αστικό περιβάλλον αλλά και στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο είναι ιδανικά στημένο, ενώ μόνο στις στροφές με πολλά χλμ./ώρα θα δεις πως το τίμημα για όλη αυτή την άνεση είναι οι κλίσεις του αμαξώματος. Κλίσεις που θέτουν τα όρια στον οδηγό, ο οποίος θα προσπαθήσει να πάει πιο γρήγορα με το νέο C3, αλλά που δεν επηρεάζουν την πρόσφυσή του. Οι επιβάτες θα εκτιμήσουν εκτός από την άνεση και την καλή ηχομόνωση. Από την άλλη ο οδηγός θα ήθελε ακόμη μία σχέση στο πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο πάντως έχει σωστή κλιμάκωση. Τα φρένα του C3 είναι ισχυρά και το τιμόνι είναι καλό σε απόκριση και κόβει αρκετά, χαρίζοντας κύκλο στροφής μεταξύ πεζοδρομίων στα 10,7 μέτρα. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, χάρη στο μαλακό κάθισμα, το οποίο όμως είναι επίπεδο και δεν προσφέρει καλή πλευρική στήριξη.

Εσωτερικό ευχάριστο στην όψη και ευρύχωρο

Όπως προαναφέραμε το νέο Citroen C3 έχει καταφέρει κάτι μοναδικό. Να είναι ιδιαίτερο σχεδιαστικά, χωρίς να θυσιάζει βασικά στοιχεία της κατηγορίας όπως η ευρυχωρία της καμπίνας επιβατών και του χώρου αποσκευών. Στο εσωτερικό του, η σχεδιαστική φιλοσοφία παραμένει ίδια με αυτή του αμαξώματος. Η ομοιότητα με το C4 Cactus είναι εμφανής. Η εικόνα που σου δίνουν τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλή και παρόλο που η συναρμογή τους και το φινίρισμά τους σε πείθει. Το ίδιο ισχύει και για την πρακτικότητα της καμπίνας η οποία έχει τα πάνω της και τα κάτω της. Στα συν φυσικά οι μεγάλες τσέπες στις πόρτες εμπρός και πίσω, οι θήκες μικροαντικειμένων και το ευρύχωρο ντουλαπάκι συνοδηγού. Στα πλην σίγουρα οι ποτηροθήκες με μικρή διάμετρο που δεν χωρούν μεγάλα ποτήρια καφέ και μπουκαλάκια νερού. Εργονομικά, το νέο C3 ακολουθεί τη λύση της οθόνης αφής, στην οποία συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, από ηχοσύστημα και κλιματισμό μέχρι επικοινωνία με συνδεδεμένα κινητά τηλέφωνα και σύστημα πλοήγησης (όπου διατίθεται). Κάτι που δεν βρήκαμε αρκετά εργονομικό, καθώς πρέπει να κοιτάς την οθόνη ακόμη και για την αλλαγή θερμοκρασίας στο σύστημα κλιματισμού.

Από χώρους, το νέο Citroen C3 είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Μεγάλο ωφέλιμο ύψος για το κεφάλι των επιβατών, άφθονος χώρος για τα γόνατα του συνοδηγού, αλλά και αρκετός χώρος για τα γόνατα των πίσω και τους ώμους τους. Ο σχεδιασμός μάλιστα του πίσω καθίσματος, που είναι αρκετά επίπεδο, κάνει πιο εύκολη τη φιλοξενία τρίτου επιβάτη. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 300 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων (αναλογία 60:40) φτάνει τα 922 λίτρα. Ο χώρος είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος με μόνη παραφωνία το σκαλοπάτι στο δάπεδό του, που δημιουργείται από την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του βενζινοκίνητου Citroen C3 με τον 1.2 λτ. PureTech των 82 ίππων

Η τιμή του Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 S&S ξεκινά από τα 15.690 ευρώ και σε αυτή θα πρέπει να προσθέσετε 450 ευρώ αν θέλετε κάποιο άλλο χρώμα εκτός του άσπρου και 250 ευρώ αν θέλετε airbump. Ο εξοπλισμός του πάντως είναι καλός ακόμη και από την βασική του έκδοση, καθώς περιλαμβάνει κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη αφής, τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες και ολοκληρωμένο εξοπλισμό ασφάλειας.

(+) Άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, ευρυχωρία καμπίνας, πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα, λειτουργία κινητήρα

(-) Έλλειψη έκτης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων, πλευρική στήριξη καθίσματος οδηγού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
254/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
95
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
85,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.996
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.474
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.165
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
59%
Επικουρικά συστήματα
58%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.690
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C3 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Citroen C3 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 (+video)
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 (+video)
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 ΕΑΤ8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 ΕΑΤ8
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων