40 χρόνια από τον πρώτο 5κύλινδρο κινητήρα της Audi

Πριν από 40 χρόνια η Audi παρουσίασε τον πρώτο 5κύλινδρο κινητήρα της στο δεύτερης γενιάς Audi 100, ενώ σήμερα με 5κύλινδρο μηχανικό σύνολο εφοδιάζει κορυφαίες, σπορ εκδόσεις διαφόρων μοντέλων της.

Όλα ξεκίνησαν στις αρχές του 1970, όταν τέθηκε στους μηχανικούς της Audi η επιλογή μεταξύ 5κύλινδρων ή 6κύλινδρων σε σειρά κινητήρων. Οι δεύτεροι τελικά αποκλείστηκαν λόγω του περισσότερου όγκου και βάρους και έτσι επέλεξαν τους 5κυλίνδρους. Ο πρώτος κινητήρας με 5 κυλίνδρους είχε χωρητικότητα 2.1 λίτρων με απόδοση 136 ίππων και τοποθετήθηκε στο Audi 100 5E που ξεκίνησε το λανσάρισμά του το Μάρτιο του 1977.

Προς τα τέλη του 1978 έκανε την εμφάνισή του και ο πρώτος ντίζελ 5κύλινδρος με χωρητικότητα 2.0 λτ. και απόδοση 70 ίππων. Ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε ο πρώτος 5κύλινδρος βενζίνης με τούρμπο και απόδοση 170 ίππων και 265 Nm ροπής και τοποθετήθηκε στο κορυφαίο μοντέλο 200 5T.

Το 1980 στο Audi “Ur-quattro” με τούρμπο, intercooler και μόνιμη τετρακίνηση είχε ακόμα πιο υψηλή ισχύ στους 200 ίππους, ενώ το 1983 τοποθετήθηκε και στο πιο κοντό κατά 24 εκατοστά Sport quattro με την αλουμινένια 20βάλβιδη κυλινδροκεφαλή και απόδοση 306 ίππων. Το εν λόγω μοντέλο αποτέλεσε τη βάση και για το θρυλικό αγωνιστικό μοντέλο του Group B με αρχική ισχύ 450 ίππων, ωστόσο μετά μειώθηκε στους 360 ίππους.

Το 1989 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης παρουσιάστηκε το Audi 100 TDI, το οποίο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με 5κύλινδρο τούρμπο ντίζελ κινητήρα άμεσου ψεκασμού και ηλεκτρονικό έλεγχο. Το μηχανικό αυτό σύνολο είχε χωρητικότητα 2.5 λτ. και απέδιδε 120 ίππους.

Από τα πιο εικονικά μοντέλα της Audi με 5κύλινδρο μοτέρ βενζίνης, ήταν και το Audi RS 2 Avant του 1994 με 315 ίππους. Το 1994 έκανε την εμφάνισή του και το A4 (B5) με 5κύλινδρο μοτέρ. Το 2009 η Audi επανήλθε με νέο 5κύλινδρο τούρμπο, άμεσου ψεκασμού βενζίνης 2.5 λτ. στο TT RS. Σήμερα τοποθετείται ακόμα σε διάφορα σπορ μοντέλα, όπως είναι RS 3 Sportback και το RS Q3, ενώ στο TT RS αποδίδει 400 ίππους. Σύντομα αναμένεται θα δούμε και Audi RS 3 Sedan με το 5κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έρχεται πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N με 585 άλογα!
Έρχεται πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N με 585 άλογα!
Το νέο Subaru WRX ξύνει την άσφαλτο ως STI
Το νέο Subaru WRX ξύνει την άσφαλτο ως STI
Προκλητική Alfa Romeo 8C ομορφαίνει τον κόσμο
Προκλητική Alfa Romeo 8C ομορφαίνει τον κόσμο
Lada Niva με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων
Lada Niva με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων
Μοναδικό διπλοκάμπινο Peugeot 505 Gruau
Μοναδικό διπλοκάμπινο Peugeot 505 Gruau
Πόσα άλογα κρατάει μια BMW M3 E92 με 245.000 χλμ.;
Πόσα άλογα κρατάει μια BMW M3 E92 με 245.000 χλμ.;
Γυαλιστερό Toyota Prius 18ετίας σαν να βγήκε χθες
Γυαλιστερό Toyota Prius 18ετίας σαν να βγήκε χθες
Χαλαρά το Tesla Model Y στον τάρανδο! (+video)
Χαλαρά το Tesla Model Y στον τάρανδο! (+video)
Το αλησμόνητο Subaru Impreza του Colin McRae
Το αλησμόνητο Subaru Impreza του Colin McRae
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store