40 χρόνια από τον πρώτο 5κύλινδρο κινητήρα της Audi

Πριν από 40 χρόνια η Audi παρουσίασε τον πρώτο 5κύλινδρο κινητήρα της στο δεύτερης γενιάς Audi 100, ενώ σήμερα με 5κύλινδρο μηχανικό σύνολο εφοδιάζει κορυφαίες, σπορ εκδόσεις διαφόρων μοντέλων της.

Όλα ξεκίνησαν στις αρχές του 1970, όταν τέθηκε στους μηχανικούς της Audi η επιλογή μεταξύ 5κύλινδρων ή 6κύλινδρων σε σειρά κινητήρων. Οι δεύτεροι τελικά αποκλείστηκαν λόγω του περισσότερου όγκου και βάρους και έτσι επέλεξαν τους 5κυλίνδρους. Ο πρώτος κινητήρας με 5 κυλίνδρους είχε χωρητικότητα 2.1 λίτρων με απόδοση 136 ίππων και τοποθετήθηκε στο Audi 100 5E που ξεκίνησε το λανσάρισμά του το Μάρτιο του 1977.

Προς τα τέλη του 1978 έκανε την εμφάνισή του και ο πρώτος ντίζελ 5κύλινδρος με χωρητικότητα 2.0 λτ. και απόδοση 70 ίππων. Ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε ο πρώτος 5κύλινδρος βενζίνης με τούρμπο και απόδοση 170 ίππων και 265 Nm ροπής και τοποθετήθηκε στο κορυφαίο μοντέλο 200 5T.

Το 1980 στο Audi “Ur-quattro” με τούρμπο, intercooler και μόνιμη τετρακίνηση είχε ακόμα πιο υψηλή ισχύ στους 200 ίππους, ενώ το 1983 τοποθετήθηκε και στο πιο κοντό κατά 24 εκατοστά Sport quattro με την αλουμινένια 20βάλβιδη κυλινδροκεφαλή και απόδοση 306 ίππων. Το εν λόγω μοντέλο αποτέλεσε τη βάση και για το θρυλικό αγωνιστικό μοντέλο του Group B με αρχική ισχύ 450 ίππων, ωστόσο μετά μειώθηκε στους 360 ίππους.

Το 1989 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης παρουσιάστηκε το Audi 100 TDI, το οποίο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με 5κύλινδρο τούρμπο ντίζελ κινητήρα άμεσου ψεκασμού και ηλεκτρονικό έλεγχο. Το μηχανικό αυτό σύνολο είχε χωρητικότητα 2.5 λτ. και απέδιδε 120 ίππους.

Από τα πιο εικονικά μοντέλα της Audi με 5κύλινδρο μοτέρ βενζίνης, ήταν και το Audi RS 2 Avant του 1994 με 315 ίππους. Το 1994 έκανε την εμφάνισή του και το A4 (B5) με 5κύλινδρο μοτέρ. Το 2009 η Audi επανήλθε με νέο 5κύλινδρο τούρμπο, άμεσου ψεκασμού βενζίνης 2.5 λτ. στο TT RS. Σήμερα τοποθετείται ακόμα σε διάφορα σπορ μοντέλα, όπως είναι RS 3 Sportback και το RS Q3, ενώ στο TT RS αποδίδει 400 ίππους. Σύντομα αναμένεται θα δούμε και Audi RS 3 Sedan με το 5κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το φθηνότερο CNG στην Ευρώπη των 9.265 ευρώ
Το φθηνότερο CNG στην Ευρώπη των 9.265 ευρώ
Μάστιγα η κούραση κατά την οδήγηση
Μάστιγα η κούραση κατά την οδήγηση
Σε ποια χώρα «οργώνει» εμπορικά η Mercedes G-Class;
Σε ποια χώρα «οργώνει» εμπορικά η Mercedes G-Class;
Aθάνατο Toyota Land Cruiser με 1 εκ. χλμ. σε τιμή Yaris
Aθάνατο Toyota Land Cruiser με 1 εκ. χλμ. σε τιμή Yaris
Η VW άφησε πίσω της την Tesla
Η VW άφησε πίσω της την Tesla
Honda S2000 21ετίας του κουτιού ή καινούργιο Type R;
Honda S2000 21ετίας του κουτιού ή καινούργιο Type R;
Nissan: «Δεν θα εγκαταλείψουμε ποτέ το Skyline»
Nissan: «Δεν θα εγκαταλείψουμε ποτέ το Skyline»
Πόσο ταχύτερη είναι η τετρακίνηση τελικά; (+video)
Πόσο ταχύτερη είναι η τετρακίνηση τελικά; (+video) …
Το γουνάκι της Κιμ Καρντάσιαν στη Lamborghini Urus
Το γουνάκι της Κιμ Καρντάσιαν στη Lamborghini Urus
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store