Δεν σταματά έτσι η απάτη με τα «πειραγμένα» χιλιόμετρα - AutoGreekNews

Δεν σταματά έτσι η απάτη με τα «πειραγμένα» χιλιόμετρα

Νέα εγκύκλιο ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών προκειμένου, όπως επισημαίνει, να βάλει τέλος στα γυρισμένα χιλιόμετρα και σύμφωνα με αυτή, θα υπάρχει επίσημη καταγραφεί των χιλιομέτρων που έχει διανύσει κάθε αυτοκίνητο. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το Υπουργείο Μεταφορών θα επαναπροσδιορίσει τους τεχνικούς ελέγχους και το μηχανογραφικό σύστημα των ιδιωτικών ΚΤΕΟ προκειμένου να καταγράφονται και να αρχειοθετούνται τα χιλιόμετρα του κάθε αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμη: Καινοτομία Toyota: Και χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ταυτόχρονα

Έτσι, σύμφωνα με το Υπουργείο πάντα, η ένδειξη των χιλιομέτρων σε κάθε τεχνικό έλεγχο, θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από αυτή του προηγούμενου τεχνικού ελέγχου. Μάλιστα η σύγκριση θα γίνεται αυτόματα από την βάση δεδομένων των ΚΤΕΟ και σε περίπτωση ανακολουθίας, θα εκτυπώνεται σχετική αναφορά στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου. Έτσι το ιδιωτικό ΚΤΕΟ θα είναι υποχρεωμένο να ενημερώσει με επιστολή τον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Μάλιστα στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να υπάρξει εφαρμογή στην ιστοσελίδα του, όπου ο ιδιοκτήτης κάθε οχήματος θα μπορεί να ενημερώνεται για τα χιλιόμετρα ενός αυτοκινήτου, κατά τον τελευταίο τεχνικό έλεγχο.

Το μέτρο αυτό αν και προς την σωστή κατεύθυνση, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να περιορίσει το φαινόμενου του «γυρίσματος» των χιλιομέτρων, καθώς δεν μπορεί να εξασφαλίσει πως ένα αυτοκίνητο δεν θα γυρίσει χιλιόμετρα ανάμεσα σε δύο τεχνικούς ελέγχους οι οποίοι έχουν απόσταση δύο ετών.

Αν για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο πέρασε ΚΤΕΟ το 2016 και είχε 100.000 χλμ. και το 2018 θα έχει 150.000 χλμ. ο ιδιοκτήτης του μπορεί κάλλιστα λίγο πριν τον έλεγχο να γυρίσει τον χιλιομτετρητή στα 105.000 χλμ. και να είναι καθόλα νόμιμος.

Διαβάστε επίσης: «Νεκρά» στην κατηφόρα: Σωστό ή λάθος;

Αυτό που χρειάζεται είναι αυστηρές ποινές σε όσους αποδεδειγμένα γνώριζαν πως το αυτοκίνητο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα αλλά το πούλησαν με σκοπό το κέρδος.

Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε και το πρόβλημα με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία η εγκύκλιος δεν αγγίζει, αφού θα αφορά μόνο στα εγχώρια μεταχειρισμένα τα οποία περνούν τεχνικό έλεγχο.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σπάνια χειροκίνητη Porsche για ούτε 11.000 ευρώ
Σπάνια χειροκίνητη Porsche για ούτε 11.000 ευρώ
Το 2023 θα κυκλοφορήσει η νέα γενιά Mitsubishi ASX
Το 2023 θα κυκλοφορήσει η νέα γενιά Mitsubishi ASX
Stellantis: «Ασύμφορη η πίεση για εξέλιξη ηλεκτρικών»
Stellantis: «Ασύμφορη η πίεση για εξέλιξη ηλεκτρικών» …
Προ των πυλών το νέο Kia Carens (+video)!
Προ των πυλών το νέο Kia Carens (+video)!
Πόσο κάνει το Hyundai Elantra N;
Πόσο κάνει το Hyundai Elantra N;
Ψηφιακό νέο Lancer Evo φέρνει δάκρυα στα μάτια
Ψηφιακό νέο Lancer Evo φέρνει δάκρυα στα μάτια
9ετής φυλάκιση για αγοράς Urus με «κορωνοκονδύλια»
9ετής φυλάκιση για αγοράς Urus με «κορωνοκονδύλια» …
Πόσο κοστίζει με leasing το Hyundai i20 N;
Πόσο κοστίζει με leasing το Hyundai i20 N;
Κοψοχρονιά VW Phaeton με 580.000 χλμ.
Κοψοχρονιά VW Phaeton με 580.000 χλμ.
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store