Κίνηση εμπρός: Τα θετικά και αρνητικά

Η μετάδοση της κίνησης στον εμπρός άξονα είναι εδώ και χρόνια η δημοφιλέστερη επιλογή στην αυτοκινητοβιομηχανία και όχι άδικα, καθώς συνδυάζει πολλά οφέλη. Ας δούμε τι είναι αυτό που την έκανε αγαπητή ανάμεσα στις εταιρείες, αφού ακόμη και οι μάρκες που παραδοσιακά πίστευαν στην πίσω κίνηση όπως η BMW για παράδειγμα, παρουσιάζουν όλο και περισσότερα μοντέλα με μετάδοση της κίνησης μπροστά.

Διαβάστε και αυτό: Τι είναι η κρύα εκκίνηση του κινητήρα;

Η κίνηση στον εμπρός άξονα λοιπόν έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς η επιλογή αυτή εξασφαλίζει πως όλα τα απαιτούμενα μηχανικά μέρη για τη μετάδοση του αυτοκινήτου βρίσκονται εμπρός. Έτσι δεν υπάρχει λόγος να θυσιαστεί μέρος στο υπόλοιπο αυτοκίνητο για τον άξονα μετάδοσης και το διαφορικό. Αυτό έχει με τη σειρά του ως συνέπεια να επωφελούνται οι χώροι της καμπίνας, ειδικά για τους πίσω επιβάτες καθώς το τούνελ δαπέδου είναι μικρότερο ή εντελώς επίπεδο, ενώ οι χώροι επιβατών και αποσκευών μπορεί να είναι μεγαλύτεροι.

Δείτε ακόμα: Πώς και γιατί ο κινητήρας χάνει άλογα;

Τα λιγότερα μηχανικά και κινούμενα μέρη συνεπάγονται μικρότερο κόστος κατασκευής, μειωμένες πιθανότητες βλάβης αλλά και χαμηλότερο βάρος (άρα και μειωμένη κατανάλωση). Τα λιγότερα κινούμενα μέρη που χρησιμοποιούνται για τη μετάδοση εξασφαλίζουν και καλύτερη απόδοση, γιατί οι απώλειες από το μοτέρ έως και τους τροχούς είναι μικρότερες. Η παραγωγική διαδικασία είναι πιο γρήγορη, αφού όλο το εμπρός σύστημα μπορεί να τοποθετηθεί ακόμη και αυτούσιο, ενώ το βάρος συγκεντρώνεται στον εμπρός άξονα, βελτιώνοντας την πρόσφυση των κινητήριων τροχών.

Φυσικά η μετάδοση στον εμπρός άξονα έχει και τα μειονεκτήματά της με πρώτο από όλα την άνιση κατανομή βάρους. Συνήθως τα 2/3 του βάρους του αυτοκινήτου είναι από τη μέση και εμπρός. Κάτι που απέχει πολύ από την ιδανική κατανομή βάρους 50:50 σε εμπρός και πίσω άξονα, με αποτέλεσμα τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα να είναι και υποστροφικά στο όριο.

Διαβάστε και αυτό: Γιατί υπάρχουν οι μαύρες κουκκίδες στο παρμπρίζ;

Ακόμη ένα αρνητικό τους είναι το φαινόμενο torque steer («ψάρεμα» τιμονιού) το οποίο εμφανίζεται σε μοντέλα με αυξημένη ροπή. Σε αυτή την περίπτωση το τιμόνι τραβάει δεξιά/αριστερά υπό επιτάχυνση (αναλόγως συνθηκών). Επίσης, συνήθως τα αυτοκίνητα με εμπρός κίνηση έχουν μεγαλύτερο κύκλο στροφής από αυτά με την κίνηση πίσω (δεν κόβει το τιμόνι τους το ίδιο).

Σε πιο σπάνιες περιπτώσεις η κίνηση εμπρός δεν βοηθά κατά τη ρυμούλκηση (το βάρος μεταφέρεται στον πίσω άξονα και οι εμπρός τροχοί χάνουν μέρος της επαφής τους με το έδαφος). Ακόμα, σε ολισθηρό οδόστρωμα οι εμπρός τροχοί χάνουν γρήγορα πρόσφυση με αποτέλεσμα να μην «έχουμε» τιμόνι.

Διαβάστε επίσης: Ποια σημάδια μαρτυρούν χαλασμένη εξάτμιση;

Για την ιστορία να αναφέρουμε πως το Citroen 2CV πίσω στο 1949, ήταν το αυτοκίνητο που παράχθηκε μαζικά έως και το 1990 φτάνοντας τις 9.000.000 μονάδες, καθιερώνοντας έτσι τη λύση αυτή. Φυσικά προηγήθηκαν και άλλα μοντέλα όπως μεταξύ άλλων, το επίσης γαλλικό Victoria Combination του 1898 η το βρετανικό Alvis 12/50 του 1925 και φυσικά το Citroen Traction Avant του 1934.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί τα ασθενοφόρα έχουν ανάποδα γράμματα;
Γιατί τα ασθενοφόρα έχουν ανάποδα γράμματα;
Γίνεται να παγώσει το καύσιμο στα ντίζελ;
Γίνεται να παγώσει το καύσιμο στα ντίζελ;
Γιατί πρέπει να βγάζουμε το ESP εκτός δρόμου; (+video)
Γιατί πρέπει να βγάζουμε το ESP εκτός δρόμου; (+video) …
Πόσο αυξάνει την κατανάλωση το καλοριφέρ;
Πόσο αυξάνει την κατανάλωση το καλοριφέρ;
Τι είναι το kickdown και πού χρησιμεύει;
Τι είναι το kickdown και πού χρησιμεύει;
Γίνεται να παγώσει το κιβώτιο ταχυτήτων;
Γίνεται να παγώσει το κιβώτιο ταχυτήτων;
Πόσο διαρκούν και πόσο κοστίζουν τα φώτα LED;
Πόσο διαρκούν και πόσο κοστίζουν τα φώτα LED;
Τι είναι το φίλτρο GPF και πως χαλάει γρήγορα;
Τι είναι το φίλτρο GPF και πως χαλάει γρήγορα;
Ξεθάμπωμα φαναριών με ξυραφάκι! (+video)
Ξεθάμπωμα φαναριών με ξυραφάκι! (+video)
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Tucson στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων