Δοκιμή Peugeot 407 1.8 117 PS (2004 – 2010)

Η Peugeot έχει μακροχρόνια παρουσία στην κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων με μοντέλα τα οποία ανέκαθεν διακρίνονταν για την σχεδίαση, την οδική συμπεριφορά και τις ανέσεις.

Ο προγενέστερος εκπρόσωπος της γαλλικής εταιρείας στην εν λόγω κατηγορία, το 407 είχε παρουσιαστεί το 2004 και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 2010, ακολουθώντας τα παραδοσιακά αυτά χαρακτηριστικά, αλλά και ενισχύοντας τότε τη θέση του με νέα δεδομένα, όπως ήταν η υψηλή παθητική ασφάλεια (5 αστέρια στο Euro NCAP), η προηγμένη τεχνολογία και το ξεχωριστό στυλ. Σήμερα παραμένει μια καλή πρόταση στην αγορά των μεταχειρισμένων και πωλείται σε χαμηλές τιμές που κυμαίνονται γύρω στις 5.000 ευρώ για τα πρώτα μοντέλα.

Σύγχρονο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα υλικών

Στο εσωτερικό του 407 κύριο γνώρισμα είναι το γράμμα «T» που, σχηματίζεται το πάνω τμήμα του ταμπλό. Το τελευταίο αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από αφρώδες πλαστικό πολύ καλής ποιότητας, ενώ συνολικά τα υλικά που έχουν επιλεχθεί για την κατασκευή του εσωτερικού είναι προσεγμένα. Μικρή ένσταση υπάρχει για το τελικό φινίρισμα, το οποίο σε ορισμένα σημεία (π.χ. η ένωση του ταμπλό με την πόρτα), θα μπορούσε να ήταν καλύτερο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά βολική για κάθε άτομα, χάρη στις πολλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού (καθ’ύψος και τηλεσκοπικά). Τα επιμέρους χειριστήρια για τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, είναι ως επί το πλείστον συγκεντρωμένα στην κεντρική κονσόλα και, ικανοποιούν με την εργονομία και την λειτουργικότητά τους.

Ικανοποιητικοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές

Ο θάλαμος των επιβατών του 407 είναι σε θέση να φιλοξενήσει 4 άτομα χωρίς παραχωρήσεις. Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας, ο οδηγός και ο συνεπιβάτης έχουν στην διάθεσή τους άφθονο διαθέσιμο πλάτος και αέρα για τα κεφάλια τους, ενώ την αίσθηση της ευρυχωρίας εντείνουν το αυξημένο βάθος του ταμπλό και το μεγάλο παρμπρίζ. Στο πίσω κάθισμα, το ωφέλιμο πλάτος είναι αρκετό για δύο επιβάτες, με έναν τρίτο να μη νιώθει ιδιαίτερα άνετα. Ο χώρος που, υπάρχει για τα γόνατα είναι ικανοποιητικός για άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μ., όχι όμως και ο αέρας για τα κεφάλια. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, ο συνολικός του όγκος είναι 407 λτ. και, υπολείπεται έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων, στα οποία ξεπερνάει ακόμη και τα 500 λτ.

Ιδιαίτερα σταθερό και άνετο σε κάθε διαδρομή

Η ανάρτηση του 407 με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, προσδίδουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε μια επαρχιακή διαδρομή με στροφές. Στον ανοιχτό δρόμο, το μεσαίο Peugeot είναι ιδιαίτερα σταθερό ανεξάρτητα την ταχύτητα κίνησης, ωστόσο η ανάρτηση εμφανίζει μια νευρικότητα κατά τη διέλευση του αυτοκινήτου από συνεχόμενες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις στροφές, το 407 παρουσιάζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερα χαρακτηριστικά, ενώ το στάνταρ ESP, αποκλείει αυτομάτως κάθε πιθανή τάση του αμαξώματος παρεκκλίνει από την επιλεγμένη πορεία. Πολύ καλή αποτελεσματικότητα έχουν και τα φρένα σε μια απότομη επιβράδυνση, αλλά το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση.

Μέτριος σε απόδοση ο κινητήρας 

Η ισχύς των 117 ίππων του 1.8 λτ. κινητήρα κρίνεται μέτρια για να κινήσει το αυτοκίνητο σε σβέλτους ρυθμούς, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, γεγονός το οποίο οφείλεται τόσο στην χαμηλή απόδοση όσο και στο βάρος του αμαξώματος (1,4 τόνων) και τις μακριές σχέσεις μετάδοσης. Επίσης, ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι σχετικά χαλαρός με μέτρια αίσθηση στις εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης. Όσον αφορά τον παραγόμενο θόρυβο από το μηχανικό σύνολο, γίνεται αισθητός στους επιβάτες κυρίως σε υψηλές στροφές. 

(+) Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, αναπαυτικά καθίσματα, θέση οδήγησης, παθητική ασφάλεια

(-) Επιδόσεις – απόδοση κινητήρα, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, χώρος αποσκευών, μικροατέλειες στο φινίρισμα

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Συχνότερες βλάβες  
Μοντέλο 407 1.8 Μοντέλο 407 (04-)
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.749 Air condition 4,91%
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 117/5.500    Αναρτήσεις – άξονες 18,86%
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) 160/4.000 Φρένα 17,68%
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,9 Σύστημα ψύξης 3,54%
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)    200 Ηλεκτρικά 15,52%
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 7,9 Κινητήρας 20,04%
Μήκος (χλστ.) 4.676 Τροφοδοσία καυσίμου    4,72%
Πλάτος (χλστ.) 1.811 Κιβώτιο ταχυτήτων 4,13%
Ύψος (χλστ.) 1.447 Σύστημα διεύθυνσης 9,04%
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.725 Μετάδοση 1,57%
Χώρος αποσκευών (λτ.) 407 Δείκτης αξιοπιστίας 138,00 (μ.ο. 100)
Βάρος (κιλά) 1.400 Πηγή: Reliability Index  
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αξιόπιστα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 6.000 ευρώ
Αξιόπιστα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 6.000 ευρώ …
Diesel SUV 5ετίας σε χαμηλές τιμές
Diesel SUV 5ετίας σε χαμηλές τιμές
10 οικονομικά diesel αυτοκίνητα 5ετίας
10 οικονομικά diesel αυτοκίνητα 5ετίας
Μεταχειρισμένα ντίζελ SUV σε χαμηλές τιμές
Μεταχειρισμένα ντίζελ SUV σε χαμηλές τιμές
Οικογενειακά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 5.000 ευρώ
Οικογενειακά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 5.000 ευρώ …
Φθηνά μεταχειρισμένα μικρομεσαία αυτοκίνητα 10ετίας
Φθηνά μεταχειρισμένα μικρομεσαία αυτοκίνητα 10ετίας …
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 5.000 ευρώ
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 5.000 ευρώ
Μικρομεσαία diesel 5ετίας με 10.000 ευρώ
Μικρομεσαία diesel 5ετίας με 10.000 ευρώ
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 6.000 ευρώ
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 6.000 ευρώ
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Dacia Duster με νέο turbo κινητήρα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό ηλεκτρικό VW
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Fiat Panda Sport, City Life, City Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η ντίζελ ηλεκτρική Mercedes GLC 300 de
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων