Δοκιμή Suzuki Grand Vitara 2.0 5d 4×4 (2005-)

Η τρίτη κατά σειρά γενιά του Suzuki Grand Vitara παρουσιάστηκε το 2005 και δεν είχε κανένα κοινό στοιχείο με το προγενέστερο μοντέλο, έχοντας συνολικά μία πιο σύγχρονη και δυναμική εικόνα. Το νέο Grand Vitara ήταν μεγαλύτερο σε διαστάσεις, διέθεται πιο μοντέρνα σχεδίαση εξωτερικά και στο εσωτερικό, πιο σύγχρονους κινητήρες, καινούριο, πιο στιβαρό πλαίσιο και νέες αναρτήσεις. Να σημειώσουμε ότι ανανεώθηκε το 2008 και το 2012, ενώ συνεχίζει να παράγεται μέχρι σήμερα, αλλά δε διατίθενται στην χώρα μας -και όχι μόνο. Οι τιμές των μεταχειρισμένων μοντέλων του 2006-2008 κυμαίνονται γύρω στις 9.000 ευρώ, ωστόσο στα μείον είναι ο 2λιτρος κινητήρας, που συνεπάγεται φόρο πολυτελείας (308 ευρώ), υψηλό τεκμήριο (6.160 ευρώ) και τέλη κυκλοφορίας (690 ευρώ).

Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο εσωτερικό όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής και την σχεδίαση γίνονται άμεσα ορατές σε σχέση με τη λιτή εικόνα που υπήρχε στο προγενέστερο μοντέλο. Αισθητικά δε λείπουν ορισμένες σπορτίφ «πινελιές» όπως είναι οι ασημί επενδύσεις στη κεντρική κονσόλα, στο τιμόνι, στον επιλογέα των ταχυτήτων, στις πόρτες και στον πίνακα οργάνων, ο οποίος αποτελείται από τρεις τεμνόμενους κύκλους. Στη φαρδιά κεντρική κονσόλα βρίσκεται στο πάνω τμήμα της μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, ενώ πιο κάτω είναι τοποθετημένα τα εύχρηστα και σωστά τοποθετημένα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού. Τα πλαστικά που συναντώνται στο εσωτερικό είναι σκληρά, ενώ το φινίρισμά τους είναι προσεγμένο.

Με την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του νέου Grand Vitara (μεγαλύτερο μήκος, πλάτος και μεταξόνιο κατά 255, 30 και 160 χλστ. αντίστοιχα σε σύγκριση με το παλαιότερο), υπήρξε ανάλογο όφελος στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης έχουν στην διάθεσή τους αρκετό ωφέλιμο πλάτος και αέρα για τα κεφάλια τους, ενώ στο πίσω τμήμα του εσωτερικού, το κάθισμα είναι φαρδύ και ο χώρος που υπάρχει για τα γόνατα είναι σε θέση να καλύψει ψηλόσωμα άτομα. Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητά του είναι 398 λτ., τα οποία αυξάνονται με την αναδίπλωση της εταζέρας, ενώ τη φόρτωση και εκφόρτωση των αποσκευών διευκολύνουν το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Άνετο στην άσφαλτο και πολύ καλό εκτός δρόμου

Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο πλαίσιο (τύπου σκάλας ενσωματωμένο σε αυτοφερόμενο αμάξωμα), όπως και στις αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω), προσφέρουν ένα πολύ καλό συνδυασμό ανάμεσα στην ασφαλή οδική συμπεριφορά στο δρόμο και στις αυξημένες δυνατότητες κίνησης στο χώμα. Η ποιότητα κύλισης και η προσφερόμενη άνεση έχουν βελτιωθεί σημαντικά, ενώ οι τάσεις πλεύσης που εμφάνισε το προγενέστερο Grand Vitara στον ανοιχτό δρόμο, δεν υφίσταται στο νέο μοντέλο. Επίσης, εμφανίζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και πιο ουδέτερες αντιδράσεις, καθώς, πλέον είναι μόνιμα τετρακίνητο. Σημαντική είναι παράλληλα η βελτίωση στην αίσθηση του τιμονιού και την αποτελεσματικότητα των φρένων.

Η επιλογή της μετάδοσης της κίνησης γίνεται μέσω ενός πρακτικού περιστροφικού διακόπτη, έναντι του «κλασικού» δεύτερου επιλογέα. Πιο συγκεκριμένα, με την επιλογή «4Η» η κίνηση μεταδίδεται σε ποσοστό 47:53 ανά άξονα, στο «4Η Lock» κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό με μετάδοση της κίνησης 50:50 και στο «4LLock» η μετάδοση παραμένει σε ποσοστό 50:50 με κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό και κοντές σχέσεις μετάδοσης. Σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (200 χλστ.) και τους κοντούς προβόλους εμπρός και πίσω, το νέο Grand Vitara είναι σε θέση να κινηθεί με ιδιαίτερη άνεση σε χωματόδρομους, αλλά και να προσπελάσει έντονες εδαφικές ανωμαλίες.

Ικανοποιητικός ο κινητήρας αλλά με υψηλή κατανάλωση  

Το δίλιτρο μηχανικό σύνολο εμφανίζει μεγαλύτερη απόδοση κατά 12 ίππους (140 ίπποι έναντι 128 ίππων του 2ης γενιάς Grand Vitara). Οι ρυθμοί επιταχύνσεων ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας, ωστόσο το τράβηγμα στις χαμηλές στροφές δεν είναι θετικό, ενώ απουσιάζουν οι κοντές σχέσεις μετάδοσης. Έτσι, ο οδηγός που θα κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς θα χρειαστεί να κρατήσει ψηλά τις στροφές του κινητήρα και να κάνει συχνές εναλλαγές των ταχυτήτων, κάτι που με τη σειρά του αυξάνει αισθητά την κατανάλωση καυσίμου.

(+) Σχεδίαση, χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά, εκτός δρόμου ικανότητες, άνεση, αξιοπιστία

(-) Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, κατανάλωση, υψηλή φορολογία – τέλη κυκλοφορίας

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Συχνότερες βλάβες  
Μοντέλο Vitara 2.0    Μοντέλο Grand Vitara (05-)
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.995 Air condition 2,94%
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 140/6.000 Αναρτήσεις – άξονες 2,94%
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) 183/4.000 Φρένα 0,00%
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5 Σύστημα ψύξης 2,94%
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 175 Ηλεκτρικά 17,65%
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)    9,1 Κινητήρας 35,29%
Μήκος (χλστ.) 4.470 Τροφοδοσία καυσίμου 29,41%
Πλάτος (χλστ.) 1.810 Κιβώτιο ταχυτήτων 8,82%
Ύψος (χλστ.) 1.695 Σύστημα διεύθυνσης 0,00%
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.640 Μετάδοση 0,00%
Χώρος αποσκευών (λτ.) 398 Δείκτης αξιοπιστίας 62,00
Βάρος (κιλά) 1.580 Πηγή: Reliability Index  

 

Get it on Google Play Download on the App Store