Δοκιμή Citroen C3 1.5 BlueHDi 100

Η Citroen εδώ και λίγο καιρό έχει ανανεώσει την γκάμα των κινητήρων της, οι οποίοι πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6.2, είναι ισχυρότεροι και συνδυάζονται με νέα κιβώτια ταχυτήτων. Χαρακτηριστικά που ισχύουν και για το δημοφιλές μικρό μοντέλο της γαλλικής μάρκας, το C3, τόσο στις εκδόσεις βενζίνης, όσο και στις πετρελαίου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με το νέο ντίζελ 1.5 BlueHDi 100, που αντικαθιστά τον 1.6 BlueHDi 100 και παρά την ίδια ισχύ, το νέο μοτέρ εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις χάρη κυρίως στη συνδρομή του νέου 6τάχυτου κιβωτίου.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 λτ. PureTech 110 PS

Στην ελληνική αγορά, το Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 15.310 ευρώ στην αρχική έκδοση Live με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα εξής: ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, ράδιο CD με 4 ηχεία, Bluetooth και θύρα USB, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας κ.λπ. Η αμέσως επόμενη έκδοση Feel κοστίζει από 16.370 ευρώ και είναι πιο πλούσια εξοπλισμένη, αποτελώντας πιο συμφέρουσα επιλογή. Σε κάθε περίπτωση ανεξαρτήτως έκδοσης, το Citroen C3 κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού με το μοντέρνο, ξεχωριστό και ελκυστικό του σχεδιασμό, όπου κυριαρχούν οι άφθονες θελκτικές καμπύλες.

Οικονομικός και αποδοτικός ο 1.500άρης ντίζελ

Το νέο 4κύλινδρο, 8βάλβιδο μηχανικό σύνολο πετρελαίου των 1.5 λτ. που κινεί το Citroen C3 αποδίδει 99 ίππους και πλούσια ροπή 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., προσφέροντας σβέλτες επιταχύνσεις με οικονομία στο καύσιμο. Η δύναμη μοιράζεται πλέον καλύτερα μέσω του νέου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων (αντί 5 ταχυτήτων πριν), το οποίο κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ένα ταξίδι και δεν αφήνει το μοτέρ να «κρεμάσει». Έτσι ο κινητήρας δείχνει περισσότερο πρόθυμος και ζωηρός στις εντολές του οδηγού, ενώ παράλληλα σημαντικά βελτιωμένη είναι και η αίσθηση του επιλογέα με τις πιο κοντές διαδρομές, διευκολύνοντας έτσι την οδήγηση ειδικά στις αστικές μετακινήσεις.

Χάρη και στο νέο 6τάχυτο κιβώτιο το C3 1.5 BlueHDi 100 επιταχύνει πιο γρήγορα από στάση και εν κινήσει από το C3 1.6 BlueHDi 100 (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. από 10,6 δλ.). Την ίδια στιγμή η κατανάλωση παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα της τάξεως των 5,0 λτ./100 χλμ. και χαμηλότερα σε πραγματικές συνθήκες. Όσον αφορά τη λειτουργία του κινητήρα δεν απουσιάζουν ο θόρυβος και οι κραδασμοί ειδικά στις πιο υψηλές στροφές, ενώ στις πολύ χαμηλές υπάρχει ένα κενό ισχύος.

Έμφαση στην άνεση στο δρόμο

Ανέκαθεν το C3 όπως και τα μοντέλα της Citroen γενικότερα δίνουν προτεραιότητα στη μέγιστη δυνατή άνεση των επιβατών. Τη μακρόχρονη αυτή παράδοση ακολουθεί κατά γράμμα και το νέο Citroen C3, το οποίο εκτιμά αμέσως ο οδηγός του για τον τρόπο που διαχειρίζεται η ανάρτησή τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά (αλλά με μέτρια πλευρική στήριξη) καθίσματα, τη μαλακή ανάρτηση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, οι επιβάτες του C3 μετακινούνται ξεκούραστα, εντός και εκτός πόλεως.

Στον αυτοκινητόδρομο το αμάξωμα του Citroen C3 παρουσιάζεται σταθερό και το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος γύρω από τη θέση της ευθείας, αυξάνοντας το αίσθημα της ασφάλειας. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι τονισμένες και θέτουν τα όρια στον οδηγό μαζί με την παρέμβαση του ESP, ειδικά όταν θελήσει να κινηθεί σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Παρά τη μαλακή αίσθηση το τιμόνι είναι καλό σε απόκριση, όπως και τα ισχυρά του φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Μοντέρνο εσωτερικό με καλούς χώρους

Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό του C3 με το νέο 1.500άρη ντίζελ κινητήρα δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με τον 1.6 λτ. BlueHDi. Οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες στο ταμπλό, η μεγάλη οθόνη στην κονσόλα και τα ελάχιστα χειριστήρια συνθέτουν ένα μοντέρνο και μινιμάλ παρουσιαστικό. Ωστόσο, το γεγονός ότι όλες σχεδόν οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα, η επικοινωνία μέχρι και η απενεργοποίηση του start/stop είναι συγκεντρωμένες στην οθόνη αφής δεν είναι ότι πιο πρακτικό και λειτουργικό για τον οδηγό. Μειονέκτημα αποτελούν και οι μικρές ποτηροθήκες στη βάση της κεντρικής κονσόλας, όμως στις πόρτες οι θήκες είναι μεγάλες, όπως και το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται η ποιότητα κατασκευής, παρά την ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Στον τομέα των χώρων, το Citroen C3 προσφέρει άνετες μετακινήσεις σε τέσσερις ενήλικους επιβάτες, ενώ ο σχεδόν επίπεδος σχεδιασμός του πίσω καθίσματος θα διευκολύνει τη φιλοξενία ενός ακόμα ατόμου. Μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.

(+) Άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, χαμηλή κατανάλωση, ευρυχωρία καμπίνας και πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα, λειτουργία κινητήρα

(-) Πλευρική στήριξη καθισμάτων, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
99/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
97
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
87,3
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 266x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 249x9 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.996
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.474
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.161
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
59%
Επικουρικά συστήματα
58%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.310
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων