Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT

Η Hyundai διαθέτει μια ευρεία γκάμα από SUV, καλύπτοντας άπαντες στις δημοφιλέστερες κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων, με τα Bayon, Kona και Tucson. Στη βάση τοποθετείται το μικρότερο αλλά πολύ ενδιαφέρον Bayon, το οποίο πωλείται σε προσιτές και άκρως ανταγωνιστικές τιμές.

Μεταξύ των εκδόσεών του, πολύ ολοκληρωμένη σε κάθε επίπεδο είναι αυτή με τον 1.0 T-GDi 100 hp κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Συνδυάζει δύναμη, οικονομία, ευκολία στην οδήγηση και πλούσιο εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση Premium των 19.890 ευρώ. Εν συντομία εφοδιάζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας, τα πάντα σε ηλεκτρικές ευκολίες, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, infotainment 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και πολλά ακόμα (βλ. παρακάτω πίνακα με εξοπλισμό).

Επιτυχημένο ταίριασμα κινητήρα – 7DCT

Ο γνωστός 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 998 κ.εκ. με τεχνολογία Διαρκώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας Βύθισης των Βαλβίδων CVVD (Continuously Variable Valve Duration) «παντρεύεται» κατάλληλα με το διπλού συμπλέκτη 7άρι αυτόματο κιβώτιο, με τον τελικό αποδέκτη, τον οδηγό να απολαμβάνει άνετα και ωραία κάθε διαδρομή.

Αρχικά εκτιμάται η απουσία δονήσεων και κραδασμών προς την καμπίνα του αυτοκινήτου, όπως και ο χαμηλός θόρυβος εν κινήσει. Οι 100 ίπποι και τα 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. έχουν ταιριάξει ιδανικά με το σετάρισμα του 7DCT, ειδικά με την επιλογή Comfort μέσω του Drive Mode. Σε αυτή την περίπτωση οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται στις κατάλληλες στροφές, χωρίς να κρεμάει ο κινητήρας, αλλά ούτε να «στροφάρει» ψηλά. Στο Sport η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού είναι πιο γεμάτη και οι ταχύτητες αλλάζουν σε πιο υψηλές στροφές (μαζί βαραίνει λίγο και το τιμόνι), ικανοποιώντας περισσότερο όσους θέλουν περισσότερη ζωντάνια σε μια επαρχιακή στριφτερή διαδρομή. Το αντίθετο συμβαίνει στο Eco, όπου η απόδοση μειώνεται και οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε πολύ χαμηλές στροφές. Οι εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης επιτυγχάνονται πολύ ομαλά και άμεσα, τόσο στο πλήρως αυτόματο πρόγραμμα, όσο και στο χειροκίνητο, με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα.

Από τις πολύ χαμηλές στροφές έως τις μεσαίες η δύναμη είναι παρούσα, όχι όμως και στις πολύ υψηλές όπου δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται. Σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου διατηρεί εύκολα ταχύτητες της τάξεως των 130 χλμ./ώρα (με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.) και άνω. Όταν απαιτηθεί ανεβάζει άνετα ρυθμούς δίχως να ζορίζεται, ακόμα και όταν είναι φορτωμένο με όλη την οικογένεια και αποσκευές. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,4-5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122-128 γρ./χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες «καίει» 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ στο ταξίδι είναι κοντά στο 1 λίτρο λιγότερο.

Ιδανικός σύντροφος για όλες τις διαδρομές

Οι περισσότεροι οδηγοί περνούν με το αυτοκίνητό τους πολλές ώρες στο δρόμο, γι’ αυτό θέλουν να είναι εύκολο στους χειρισμούς και άνετο. Στοιχεία που παρέχει γενναιόδωρα το Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT, χάρη στις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 4.180 χλστ.), τα πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα, την ευρυχωρία, το στιβαρό πλαίσιο, τις σωστά σεταρισμένες αναρτήσεις και το πετυχημένο δίδυμο κινητήρα – κιβωτίου. Το Bayon ελίσσεται και παρκάρει εύκολα, διαδικασία που διευκολύνουν σημαντικά η στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας και οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Επίσης, το αυτόνομο φρενάρισμα και το σύστημα διατήρησης λωρίδας είναι άκρως χρήσιμα ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Στα θετικά προσθέστε το χαμηλό θόρυβο κύλισης, που ενισχύει την άνεση μαζί με το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος από τις αναρτήσεις. Επιπλέον, το αμάξωμα του Bayon είναι πολύ σταθερό σε γρήγορες ταχύτητες στις ευθείες, όπως και όταν το τιμόνι με το σωστό βάρος και αμεσότητα (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη), είναι υπο γωνία. Στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές και δεν θα πει «όχι» στον οδηγό που θα θελήσει να ανεβάσει ρυθμό. Σύμμαχός του είναι και τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Ευρύχωρο και στιβαρό εσωτερικό

Την ολοκληρωμένη συνολικά εικόνα του Bayon επισφραγίζει και ο εσωτερικός του «κόσμος», αφού οδηγός και επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για κάτι που μπορεί να τους ενοχλεί. Ο κύριος χρήστης του αυτοκινήτου, αμέσως θα βολευτεί στο κάθισμα με την πολύ καλή στήριξη και θα εξοικειωθεί με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Παράλληλα θα εντυπωσιαστεί από το στιβαρό δέσιμο των διαφόρων επιφανειών που απαρτίζουν το ταμπλό και την κονσόλα, γεγονός που ενισχύει τη στιβαρότητα της όλης κατασκευής.

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα κόμπακτ SUV, είναι σε θέση να καλύψει πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων επιβατών, συν ενός παιδιού. Η ευρυχωρία του, δίνει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, καθώς στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλι. Από τα μεγαλύτερα (στα B-SUV) είναι το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων, με πρόσθετο χώρο για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο. Όσο για την εταζέρα που «κουμπώνει» πίσω από την πλάτη του πίσω καθίσματος, λύνει τα χέρια όταν χρειαστεί να χωρέσουν περισσότερες αποσκευές.

+ Σχεδιασμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, τιμή, εξοπλισμός, άνεση στην οδήγηση, ποιότητα κύλισης, στιβαρή κατασκευή, επιδόσεις, ελαστικότητα κινητήρα, οδική συμπεριφορά

– Ήχος κινητήρα στο ρελαντί, δύναμη μοτέρ σε υψηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
5,4-5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122-128
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0-81,92
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.180
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.500
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.120-1.230
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
411
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
67%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.890 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store