Δοκιμή Hyundai i10 1.2 MPI 87 HP

Η Hyundai έχει ισχυρή και μακροχρόνια παρουσία στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων εδώ και 22 χρόνια, από το 1997 όταν παρουσιάστηκε το Atos. Ο σύγχρονος αντικαταστάτης του, το δεύτερης γενιάς i10 αποτελεί ένα από τα καλύτερα και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, το οποίο προσφέρεται παράλληλα σε δελεαστικές τιμές και με σημαντικές δωρεάν παροχές (5ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων).

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS Facelift

Οι τιμές του i10 ξεκινούν από 10.190 ευρώ με τον 1.000άρη κινητήρα των 66 ίππων (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), ενώ για όσους θέλουν περισσότερη ισχύ το i10 1.2 87 HP αποτελεί την ιδανική λύση με τιμή εκκίνησης μόλις 10.690 ευρώ. Στον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Active περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ρυθμιζόμενο τιμόνι και κάθισμα οδηγού σε ύψος, ηχοσύστημα κ.λπ. Η αμέσως επόμενη έκδοση Style κοστίζει 11.490 ευρώ με επιπλέον προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED και έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών. Το πιο πλούσιο i20 Premium πωλείται από 12.290 ευρώ και περιλαμβάνει τα πάντα.

Εκτός από τις άκρως ανταγωνιστικές του τιμές, το i10 κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον κομψό και νεανικό του σχεδιασμό. Παράλληλα, το μήκους 3,7 μ. αμάξωμά του είναι ιδανικό για να ελίσσεται και να παρκάρει με ευκολία στην πόλη. Επίσης, μετά την ανανέωση, το i10 απέκτησε πιο μοντέρνα εμφάνιση μέσω των ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων, μάσκας, των πλαστικών προστατευτικών στις πόρτες και των νέων σχεδίων ζαντών αλουμινίου των 14 ιντσών.

Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Ο θάλαμος επιβατών του Hyundai i10 θυμίζει περισσότερο μικρό αυτοκίνητο παρά μίνι, καθώς δεν υπάρχει καμία ακάλυπτη μεταλλική επιφάνεια. Στο μοντέρνου σχεδιασμού εσωτερικό τα σκληρά πλαστικά είναι ποιοτικά και με πολύ προσεγμένη συναρμογή. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την εργονομία και θα εξυπηρετηθεί από το εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτήρια ή μικρά μπουκάλια. Από πλευράς χώρων, τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS

Ιδανικός ο 1.200άρης κινητήρας

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας της σειράς Kappa των 1.2 λτ. με τους 87 ίππους και το διπλό συνεχώς μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (CVVT) ταιριάζει ιδανικά στο i10, αφού το κινεί με άνεση, έχει πολιτισμένη λειτουργία και συγκρατεί χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου. Σε αντίθεση με τα 3κύλινδρα μοτέρ που κυριαρχούν, το 4κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο ξεχωρίζει για την πολιτισμένη του λειτουργία χωρίς ανεπιθύμητους κραδασμούς και δονήσεις, την ελαστικότητα και ζωντάνια από τις χαμηλές στροφές και τις σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ.). Ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό από τον κινητήρα γίνεται αισθητός μόνο όταν ανεβάσει πολύ στροφές, όμως σε ρυθμούς ταξιδιού με 130 χλμ./ώρα και 3.500 σ.α.λ., δεν θα ενοχλήσει. Πρόσθετα, ο καλός σε αίσθηση και με κοντές διαδρομές επιλογέας των ταχυτήτων κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού στις αστικές μετακινήσεις. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή βρέθηκε σε μεικτές συνθήκες στα 6,5 λτ./100 χλμ. και είναι περίπου κατά 0,5 λτ./100 χλμ. υψηλότερη από το i10 1.0 66 hp.

Άνετο και ευέλικτο στο δρόμο

Την πολύ καλή συνολικά εικόνα του Hyundai i10 1.2 σε κάθε τομέα, συμπληρώνουν και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Ο οδηγός του θα εκτιμήσει αμέσως την άνεση, ασφάλεια, ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς που προσφέρει το μίνι Hyundai. Η ανάρτησή του είναι σωστά ρυθμισμένη, αφού φιλτράρει αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς να είναι χαλαρή. Κινούμενο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το αμάξωμά του παρουσιάζεται σταθερό, ακόμα και σε ρυθμούς που δεν συμβαδίζουν με τον όρο «αυτοκίνητο πόλης», ενώ το τιμόνι έχει το απαραίτητο –αν και τεχνητό» σφίξιμο γύρω από τη θέση της ευθείας. Στις στροφές το i10 παρουσιάζει λογικές κλίσεις και το ESP θα επέμβει όταν ο οδηγός το… παρακάνει. Το τιμόνι υπό γωνία είναι ελαφρύ και δεν ενθουσιάζει με την αίσθηση που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού, όμως περισσότερο θα εκτιμηθεί η ευκολία στους χειρισμούς που παρέχει. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά με τους δίσκους και στους πίσω τροχούς, τους οποίους δεν συναντάς ακόμα και σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

+ Τιμή – εξοπλισμός, απόδοση κινητήρα, επιδόσεις, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, σχεδίαση, αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων

– Ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
87/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
121/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
150
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 252 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 234 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.665
Πλάτος (χλστ.)
1.660
Ύψος (χλστ.)
1.500
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.385
Βάρος (κιλά)
941
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
255
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
10.690
Get it on Google Play Download on the App Store