Δοκιμή Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+

Υπάρχουν ορισμένες στιγμές στη δουλειά του δημοσιογράφου Ειδικού Τύπου, που πραγματικά σε κάνουν να νιώθεις πολύ ευχάριστα. Μια από αυτές ήταν κι όταν πήραμε στα χέρια μας το κτήνος της Mercedes-AMG, την CLA 45 S 4Matic+ και διαπιστώσαμε την ανόθευτη δύναμη που διαθέτει το κομψό 4πόρτο κουπέ αμάξωμα των 87.250 ευρώ. Κι αν σε κάποιους οι 421 ίπποι φαίνονται υπερβολικοί (αλήθεια υπάρχει κανείς που να το νιώθει αυτό;) υπάρχει κι «απλή» έκδοση με τους 387 ίππους, με τιμή που ξεκινάει από τα 80.100 ευρώ.   

Μαχητικό εδάφους

Όσο και να μην ασχολείται κανείς με τα τεκταινόμενα της αυτοκίνησης, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αντιληφθεί πως η CLA 45 S είναι κάτι ξεχωριστό και σίγουρα, δεν είναι ένα αυτοκίνητο για τον μη μυημένο. Δεν χορταίνεις να κοιτάζεις το μυώδες αμάξωμα μήκους 4.693 χλστ., με τα έντονα power domes του καπό να σου δηλώνουν πως κάτω από αυτά κρύβεται αστείρευτη πηγή δύναμης. Τα φτερά έχουν μεγαλώσει κατά 20 χλστ. συγκριτικά με τις απλές CLA, σε μια προσπάθεια να χωρέσουν οι τροχοί των 19 ιντσών, ενώ η μάσκα με τα δώδεκα κατακόρυφα στελέχη θυμίζει τα supercar της σειράς AMG. Η διαφορετικότητα του αυτοκινήτου συνεχίζεται και τονίζεται μάλιστα και στο οπίσθιο τμήμα του. Με την πρώτη ματιά το μάτι σας θα πέσει πάνω στον εντυπωσιακό διαχύτη στο κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα, από τον οποίο ξεπροβάλλουν τα διπλά τελικά των εξατμίσεων. Κάθε μια «μπούκα» έχει διάμετρο 90 χλστ., κι αποτελούν σήμα κατατεθέν για τα μοντέλα της AMG, συνδυαστικά με τη μαύρη αεροτομή στο τελείωμα του πορτ μπαγκάζ.

Πολεμική αλλά και high tech καμπίνα

Ο ξεχωριστός αέρας που αποπνέει η Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ συνεχίζεται και στην καμπίνα της, όπου κατορθώνει να συνδυάσει ανόθευτα σπορ χαρακτηριστικά, με ισχυρές δόσεις τεχνολογίας. Έχοντας μια πρότερη εμπειρία από το εσωτερικό της απλής CLA, τα περισσότερα στοιχεία μας φαίνονται γνώριμα. Όπως για παράδειγμα οι δυο οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotainment, αλλά και το touchpad μέσω του οποίου ελέγχεται το σύστημα πολυμέσων.

Από εκεί κι έπειτα τα εντυπωσιακά και χαμηλά τοποθετημένα καθίσματα της εκρηκτικής Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+, θα τα εκτιμήσετε σε δρόμο με στροφές. Στηρίζουν άρτια κάθε σωματότυπο, χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα της άνεσης όντας και πλήρως ρυθμιζόμενα. Κερασάκι στην τούρτα οι όμορφες κατακόκκινες ζώνες ασφαλείας! Μόλις ο οδηγός βολευτεί στη θέση του, θα βάλει στα χέρια του το υπέροχο τριάκτινο τιμόνι με τη στεφάνη από αλκαντάρα. Περίοπτη θέση πέρα από το λογότυπο AMG και τις κόκκινες ραφές έχει και το κόκκινο σιρίτι αγωνιστικού τύπου (σε αυτή την απόχρωση ήταν όλα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) που δείχνει την ευθεία των τροχών. Τα υπόλοιπα στην καμπίνα είναι όπως ακριβώς τα γνωρίζουμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς. Έτσι λοιπόν, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν και μόνο όσοι έχουν ανάστημα άνω του μέσου όρου, θα νιώσουν άβολα από το χαμηλό ύψος της οροφής προς τα πίσω. Για τις αποσκευές υπάρχει αρκετό πορτ μπαγκάζ, της τάξεως των 460 λίτρων.

Έργο τέχνης!

Ο λόγος φυσικά για τον κινητήρα – κόσμημα που κινεί τη Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+. Όπως αναφέραμε και στην αρχή της δοκιμής, το συγκεκριμένο turbo μοτέρ έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ που βρίσκουμε σε αυτοκίνητο παραγωγής. Στην απλή έκδοση αποδίδει 387 ίππους και 480 Nm ροπής, ενώ στην έκδοση S (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), η ισχύς εκτοξεύεται στους 421 ίππους και η ροπή στα 500 Nm.

Αφήνοντας στην άκρη τους στυγνούς αριθμούς, η μαγεία του συγκεκριμένου και συναρμολογημένου στο χέρι κινητήρα, κρύβεται στα ενδότερά του. Τα πάντα έχουν τοποθετηθεί επιμελημένα (ακόμα και το κάλυμμά του φροντίζει να οδηγεί φρέσκο αέρα στο turbo) εκφράζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη φιλοσοφία «One man, one engine» της μάρκας. Η τουρμπίνα είναι νέα με κυλινδρικά ρουλεμάν για τους άξονες της φτερωτής και του συμπιεστή, για μείωση των απωλειών. Στα ενδότερα του κινητήρα τώρα, το μπλοκ είναι αλουμινένιο (με ειδική χύτευση και κατεργασία για αυξημένη αντοχή), ο στρόφαλος είναι από ατσάλι, τα πιστόνια είναι σφυρήλατα και συνοδεύονται από ειδικά σχεδιασμένα ελατήρια. Επιπλέον, υφίσταται και μια ειδική επίστρωση με την ονομασία Nanoslide για τη μείωση των τριβών μεταξύ πιστονιών και κυλίνδρων. Ενδεικτικό του αγωνιστικού προσανατολισμού που διαθέτει η Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+, είναι πως στην ελαιολεκάνη (το γνωστό μας κάρτερ) υπάρχουν ειδικά χωρίσματα, ώστε το ζωτικής σημασίας λιπαντικό να μην μετακινείται και να λιπαίνει πάντοτε τον κινητήρα, ακόμα κι αν αναπτύσσονται υψηλά πλευρικά g!

Το τόσο σοφιστικέ μηχανικό σύνολο συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, με τη δύναμη να περνάει και στους δυο άξονες, χάρη στο εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4Matic. Όλα αυτά μαζί όπως αντιλαμβάνεστε προσφέρουν εκρηκτικές επιδόσεις, με το κοντέρ να δείχνει 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,0 δλ. (με χρήση launch control) και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 270 χλμ./ώρα. Τώρα σε ένα κτήνος 421 ίππων η κατανάλωση κι οι εκπομπές ρύπων έρχονται σε δεύτερη, ίσως και σε τρίτη, μοίρα αλλά για να είμαστε σωστοί εμείς θα τα αναφέρουμε τα νούμερα. Η γερμανική εταιρεία ανακοινώνει πως για κάθε 100 χλμ./ώρα η CLA 45 S 4Matic+ καταναλώνει 8,8 λτ. και εκπέμπει 199 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Να έχετε βέβαια κατά νου πως η κατανάλωση σε «πολεμικούς ρυθμούς» οδήγησης εκτοξεύεται με χαρακτηριστική ευκολία πάνω από τα 13,5 λτ./100 χλμ.! Με ισορροπημένο στιλ οδήγησης υπολογίστε γύρω στα 11 λτ./100 χλμ.

Σου βγάζει τον Hamilton που κρύβεις μέσα σου!

Αυτό που είναι εντυπωσιακό με τη Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ είναι η ευκολία με την οποία επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί ταχύτατα. Μόλις λοιπόν εκείνος βολευτεί στο υπέροχο κάθισμά του, φέρει στη ζωή τον κινητήρα και πατήσει το γκάζι, τα πάντα εξελίσσονται σε fast forward ρυθμούς. Ναι, χαμηλά έχει υστέρηση ισχύος ο κινητήρας, αλλά ούτως ή άλλως δεν είναι ένα αυτοκίνητο για να πηγαίνει λίγο πιο πάνω από το ρελαντί. Πρέπει πρώτα να «φουσκώσει» καλά η τουρμπίνα κι έπειτα ξεσπάει από τις 3.200 σ.α.λ. έως και τον κόφτη στις 7.200 σ.α.λ., με την επιτάχυνση να είναι συνεχόμενη και καταιγιστική.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Comfort, Individual, Slippery, Sport, Sport+ και Race, με το τελευταίο να είναι αυτό που ξεδιπλώνει όλη την αγριάδα της CLA 45 S. Σε αυτό το πρόγραμμα τα σκασίματα από την εξάτμιση, αλλά κι η χροιά του κινητήρα είναι ακόμα πιο έντονα. Στον αυτοκινητόδρομο κάθε σανίδωμα του γκαζιού σε κολλάει στο κάθισμα και εκτοξεύει τη βελόνα του ταχυμέτρου στο τέρμα της χωρίς δισταγμό. Πέρα από τη πίστα, εκεί που είναι πραγματικά μαγεία να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της CLA 45 S είναι σε μια ορεινή επαρχιακή διαδρομή. Αν η άσφαλτος κρατάει τότε η πλευρική επιτάχυνση θα φτάσει σε υψηλά επίπεδα, με τη πρόσφυση να παραμένει αμετάβλητη, όσο κι αν επιμένετε στο γκάζι. Το ESP κάνει τρομερή δουλειά και μάλιστα άκρως διακριτικά βάζοντας σε τάξη το ιπποφορβείο της Mercedes. Το πέρασμα από τη μια σχέση στην άλλη υλοποιείται εν ριπή οφθαλμού, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι εξασφαλίζουν την απαραίτητη χειροκίνητη λειτουργία.

Στη συγκεκριμένη έκδοση, την πέδηση αναλαμβάνουν οι 6πίστονες δαγκάνες με τους δίσκους των 360 χλστ. εμπρός και οι μονοπίστονες πίσω, με δίσκους 330 χλστ. Το φοβερό είναι πως η CLA 45 S σας δίνει τη δυνατότητα να την οδηγήσετε όπως εσείς αντέχετε, είτε με γραμμές, είτε με μεταφορές βάρους και πλασάρισμα πριν τη στροφή για εντυπωσιακά περάσματα. Το σύστημα 4κίνησης είναι υπεράνω κριτικής, ενώ στο 4MATIC+, το highlight είναι το Drift Mode (στάνταρ μόνο στις S). Το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στην ουρά της CLA να λειτουργεί σαν πισωκίνητη και να driftάρετε κατά το δοκούν.

Για τους τελευταίους ρομαντικούς!

Σε μια εποχή που τα περισσότερα μοντέλα κρίνονται σύμφωνα με τα πόσα χιλιόμετρα αυτονομίας βγάζει η μπαταρία τους, η Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ είναι μια πραγματική όαση. Και μπορεί το κόστος των 87.000 και πλέον ευρώ για τους περισσότερους να είναι υψηλότατο, εν τούτοις είναι αυτό που αρμόζει σε μηχανολογικές κατασκευές τέτοιου βεληνεκούς!

(+) Επιδόσεις, εμφάνιση, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής

(-) Κατανάλωση, τιμή, απόκριση κινητήρα στο χαμηλό φάσμα στροφών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.991
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
421/6.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
500/5.000 - 5.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
4,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
270 (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
8,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
186
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
169,15
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 360 χλστ.
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 330 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.693
Πλάτος (χλστ.)
1.857
Ύψος (χλστ.)
1.413
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.670
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
460
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
91%
Επικουρικά συστήματα
75
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
83.750 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes-AMG SL στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store