Δοκιμή Nissan X-Trail 2.0 D 177 hp CVT 4×4

Το υπάρχον τρίτης γενιάς Nissan X-Trail το οποίο λανσαρίστηκε το 2014 δέχτηκε ένα φρεσκάρισμα στα μέσα του 2017 και απέκτησε πιο μοντέρνα εμφάνιση, νέες τεχνολογίες και νέα έκδοση N-Connecta με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.

Στην αρχική έκδοση Energy με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 λτ. DIG-T 163 HP, το X-Trail κοστίζει από 21.990 ευρώ, ενώ το ντίζελ 1.6 λτ. D 130 HP πωλείται από 27.990 ευρώ (στην έκδοση N-Connecta). Εμείς δοκιμάζουμε την κορυφαίο X-Trail με τον 2λιτρο ντίζελ των 177 ίππων, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT και την τετρακίνηση, το οποίο διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 37.990 ευρώ με υπερπλήρη εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, προσφέροντας ότι αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο SUV.

Πιο δυναμική εμφάνιση

Το ανανεωμένο Nissan Χ-Trail διαθέτει αρκετές αισθητικές αλλαγές, με τις περισσότερες να εντοπίζονται στο εμπρός άκρο του. Εκεί κυριαρχεί η νέα και πιο μεγάλη νίκελ μάσκα «V-motion», τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα φώτα LED ημέρας (full LED στην έκδοση Tekna) και ο πιο μυώδης προφυλακτήρας. Τη δυναμική του όψη ενισχύουν τα έντονα νεύρα στο καπό και στα πλαϊνά, καθώς και η συνολικά επιβλητική του εικόνα. Στο πίσω μέρος συναντάται ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και φώτα με LED, Τις αλλαγές συμπληρώνουν τα διακοσμητικά χρωμίου χαμηλά στις πόρτες και τα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου. Παράλληλα, λόγω των σχεδιαστικών αναβαθμίσεων το μήκος του X-Trail αυξήθηκε κατά 50 χιλιοστά και τώρα είναι στα 4.690 χιλιοστά.

Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου X-Trail οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι περιορισμένες και αφορούν το νέο τιμόνι με τη μικρότερη διάμετρο και το επίπεδο τμήμα στο κάτω μέρος του, καθώς και την επένδυση με δέρμα χαμηλά και στα πλευρικά τοιχώματα της κονσόλας. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από παχύ αφρώδες υλικό, το οποίο συναντάται και σε πιο χαμηλά τμήματα, όπως επίσης και το πάνω μέρος των εμπρός θυρών. Συνολικά, η ποιότητα του εσωτερικού είναι προσεγμένη σε υλικά, φινίρισμα και συναρμογή. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος NissanConnect με την πληθώρα των λειτουργιών.

Δείτε ακόμη: Αυτό το Nissan Qashqai είναι το ταχύτερο SUV στον κόσμο!

Επίσης, ο οδηγός ο οποίος κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα θα νιώσει άνετα, ενώ λαμβάνει  πολλές πληροφορίες και μέσω του ευανάγνωστου πίνακα οργάνων με την έγχρωμη οθόνη των 5 ιντσών στο κέντρο. Από πλευράς χώρων, το X-Trail είναι σε θέση να μετακινήσει με περίσσιες ανέσεις 5 ενήλικα άτομα. Επίσης, υπάρχει και 7θέσια έκδοση με δύο ακόμα αναδιπλούμενα καθίσματα στο πορτ μπαγκάζ. Το τελευταίο είναι μεγάλο με χωρητικότητα 565 λίτρων και αυξάνεται με τη μετακίνηση των συρόμενων πίσω καθισμάτων, ενώ το άνοιγμα της πόρτας γίνεται ηλεκτρικά και με αισθητήρα κίνησης.

Ροπάτος ο ντίζελ κινητήρας των 2.0 λτ.

Το 2λιτρο μηχανικό σύνολο πετρελαίου με απόδοση 177 ίππους και ροπή 380 Nm αποτελεί κατάλληλη επιλογή για το X-Trail, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT X-Tronic. Το τράβηγμα που παρουσιάζει είναι «γεμάτο» από τις χαμηλές στροφές και επιταχύνει με άνεση και σε σβέλτους ρυθμούς το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα των 1,7 τόνων σε κάθε βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Από την λειτουργία του 2.0 λτ. πετρελαιοκινητήρα δεν απουσιάζουν πλήρως οι κραδασμοί, οι οποίοι γίνονται κυρίως αισθητοί στο ρελαντί. Η συνεργασία με το CVT κιβώτιο είναι πολύ καλή και υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής 7 σχέσεων. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή βρέθηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ. και κρίνεται λογική για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Ταξιδιάρικο και ικανό στο χώμα

Το Nissan X-Trail συνδυάζει την άνεση στα ταξίδια για τα οποία κυρίως προορίζεται με τις αρκετά καλές ικανότητες κίνησης εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει μαλακή ρύθμιση και μεγάλες διαδρομές, εξασφαλίζοντας πολύ καλά επίπεδα ανέσεων, αν και σε ορισμένες διαδρομές έχει κάπως ξερή απόσβεση. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων κινείται με ασφάλεια και σιγουριά σε γρήγορους ρυθμούς. Στις στροφές και ειδικά στις πιο κλειστές εμφανίζει κλίσεις και δείχνει τον όγκο του, ωστόσο στρίβει με ασφάλεια και προειδοποιεί τον οδηγό του όταν αρχίσει να έχει την τάση να γλιστρήσει. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και δεν ευνοεί στην πιο πιεσμένη οδήγηση, για την οποία άλλωστε δεν προορίζεται το X-Trail.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.6 diesel 130 PS CVT

Τα επίπεδα ενεργητικής ασφαλείας αυξάνουν σημαντικά τα πολλά σύγχρονα συστήματα, όπως είναι το Active Control Ride (παρακολουθεί την ταχύτητα του τροχού), το Active Brake Engine (έλεγχος πέδησης και μέσω του κινητήρα), Active Control Trace (παρακολουθεί τη συμπεριφορά και τροχιά του αυτοκινήτου), το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, το σύστημα «αφύπνισης» του οδηγού, η αναγνώριση των οδικών πινακίδων σήμανσης, η λειτουργία προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης και το σύστημα ανίχνευσης οχημάτων στα τυφλά σημεία του αυτοκινήτου. Ακόμα εξοπλίζεται με αισθητήρες ανίχνευσης αντικειμένων κατά την οπισθοπορεία και αυτόματη λειτουργία των προβολέων.

Η τετρακίνηση ALL MODE 4×4-i η οποία ελέγχεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα διαθέτει τις επιλογές 2WD για κίνηση εμπρός, την Auto για αυτόματη εμπλοκή σε ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα και την Lock για μόνιμη τετρακίνηση. Η τελευταία θα βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό σε πιο δύσβατα σημεία, ενώ στις έντονες κατωφέρειες θα βοηθήσει το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης που ενεργοποιείται μέσω του σχετικού διακόπτη.

Δείτε ακόμη: Nissan Qashqai με μηναία δόση από 199 ευρώ

(+) Εμφάνιση, εικόνα εσωτερικού, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, άνεση, επιδόσεις, τετρακίνηση, ποιότητα, ασφάλεια

(-) Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.995
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
177/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
380/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
196
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
158
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
292,3
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.690
Πλάτος (χλστ.)
1.820
Ύψος (χλστ.)
1.740
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.705
Βάρος (κιλά)
1.675
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
565
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.990
Get it on Google Play Download on the App Store