Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS

Μια φορά και έναν -όχι πολύ μακρινό- καιρό, το Renault Scenic κυριαρχούσε στο εμπορικό στερέωμα της αυτοκινητικής Ευρώπης. Τα MPVs, άλλως γνωστά ως «πολυμορφικά», πούλαγαν σαν φανέλες της Παρί μετά τη μεταγραφή του Μέσι. Οι εποχές, όμως, αλλάζουν. Και προκειμένου να επιβιώσει, το ίδιο χρειάστηκε να κάνει το Scenic.

Περισσότερο crossover πια, αλλά πάντα με την πολυχρηστικότητα κατά νου, το γαλλικό μοντέλο ξεχωρίζει για την εμφάνισή του και διατίθεται στην ελληνική αγορά από 27.890 ευρώ στην έκδοση Intense με τον 1.300άρη τούρμπο βενζίνης και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το 7άρι EDC αυτόματο διπλού συμπλέκτη ξεκινά από 30.370 ευρώ, ενώ το 1.700άρι ντίζελ dCi 120 PS από 33.080 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης από τη βασική έκδοση, περιλαμβάνοντας πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων R-Link με navigation και οθόνη αφής 7 ιντσών, μέχρι και ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών!

Το πιο δυναμικό Scenic που έχει παρουσιαστεί

Την αλλαγή ρότας στο αλλοτινό best seller της Renault, την αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη ματιά. Ο όγκος στο Scenic 4ης γενιάς παραπέμπει σε body builder, με το τονισμένο εμπρός μέρος, τους φαρδείς ώμους, το «κόψιμο» στο ύψος των πίσω θυρών και την κλίση της οροφής να δίνουν πρωτόγνωρο δυναμισμό για πολυμορφικό. Οι στάνταρ 20άρες ζάντες προϋποθέτουν θεόρατους θόλους και φουσκωμένα φτερά για να χωρέσουν, κάνοντας το Scenic να μην αφήνει βλέμμα άθικτο.

Μέσα σε όλο το «μπούγιο», το μικρομεσαίο MPV της Renault φαίνεται μεγαλύτερο από τα 4.406 χλστ. μήκους, τα 1.866 χλστ. πλάτους, τα 2.703 χλστ. μεταξονίου και τα 1,65 μέτρα ύψους. Οι 20άρηδες τροχοί μακιγιάρουν και την απόσταση από το έδαφος, που στα 170 χλστ. είναι μεγαλύτερη από αρκετών καθαρόαιμων SUVs.

Ευρύχωρο, ευάερο και πάρα πολύ ευήλιο

Εκτός από ωραίο στο μάτι, το έντονα κεκλιμένο και μεγάλο σε έκταση παρμπρίζ έχει ευεργετικές επιδράσεις στην καμπίνα, την οποία λούζει με φως. Το ίδιο κάνουν και τα πλαϊνά παράθυρα, που συν τοις άλλοις παρέχουν εξαιρετική ορατότητα. Και τη χρειάζεται ο οδηγός, καθώς με σχεδόν 1,9 μέτρα πλάτος το Scenic θέλει προσοχή στα στενά. Οι περιμετρικοί αισθητήρες παρκαρίσματος πάντως είναι στάνταρ, βοηθώντας το έργο του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι.

Η θέση οδήγησης συμβάλλει στην παροχή ορατότητας, αλλά χάνει σε πλευρική στήριξη. Ο λεβιές έρχεται ιδιαίτερα βολικά στο χέρι, όντας τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα, αλλά είναι ελαφρώς διστακτικός στις γρήγορες αλλαγές. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό είναι ποιοτικά σε υφή και συναρμογή, ενώ δεν θα μπορούσε να υπάρξει το παραμικρό παράπονο για τους χώρους. Σε κάθε κάθισμα του Scenic, μπορούν να βολευτούν μέχρι 2μετροι. Το πίσω, δε, διαιρείται και σύρεται σε ποσοστό 60/40 ενισχύοντας περαιτέρω την πρακτικότητα. Πέντε άτομα δεν θα δυσκολευτούν στο ελάχιστο εντός του γαλλικού πολυμορφικού.

Σχεδιαστικό και χρηστικό highlight η συρόμενη κονσόλα, που είναι μέρος των 63 συνολικά λίτρων για μικροαντικείμενα! Επίσης, η κάθετη καμπύλη κεντρική κονσόλα με την οθόνη των 7 ιντσών και τα ενσωματωμένα χειριστήρια, τραβάει αμέσως τα βλέμματα.

Το πορτμπαγκάζ των 506 λίτρων έχει διπλό δάπεδο και φιλοξενεί ρεζέρβα ανάγκης κάτω από αυτό, ενώ με κιτ επισκευής φτάνει στα 572 λίτρα. Το μέγεθος είναι ικανοποιητικό, αλλά το άνοιγμα θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο και το ύψος του κατωφλιού χαμηλότερο.

Τα κάνει όλα και συμφέρει ο 1.300άρης τούρμπο

Ακούγοντας πως κάτω από το μυώδες καπό υπάρχει ένα μοτέρ 1.33 λίτρων, οι παλιότεροι μειδιούν. Όταν τους λες, όμως, ότι διαθέτει παράγει 140 ίππους και 240 Nm η κατάσταση αλλάζει. Κάτι που πιστοποιείται στο δρόμο, όπου το Scenic κινείται απροβλημάτιστα, δυνητικά γρήγορα και σε κάθε περίπτωση οικονομικά.

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή μόλις στις 1.600 σ.α.λ., παρέχοντας επαρκέστατο τράβηγμα από τις 1.200 σ.α.λ. Η κλιμάκωση του κιβωτίου τον βοηθά, κρατώντας το φορτίο χαμηλά και απαιτώντας ελαφρύ πάτημα του γκαζιού για τις συνήθεις μετακινήσεις. Φορτωμένο αναμενόμενα θα χρειαστεί να τεντώσεις το δεξί σου πόδι, αλλά όχι μέχρι το πάτωμα. Το Scenic μπορεί να κινηθεί στην πλειοψηφία των περιπτώσεων με 3η-4η, δίχως να απαιτεί κατέβασμα σε 2α ακόμα και εντός πόλεως. Στην εθνική διατηρεί πανεύκολα ανάλογες ταχύτητες, με χαμηλή στάθμη θορύβου τόσο από το μοτέρ, όσο και τον αέρα. Μια μικρή όχληση θα έρθει από τους μεγάλους καθρέπτες, αλλά δεν θα σε απασχολήσει.

Η Renault ανακοινώνει 10,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, αλλά όταν αποφασίσεις να «ξεζουμίσεις» τον 1.3 TCe παίρνεις την αίσθηση πως είναι ακόμα πιο γρήγορο. Αξιοσημείωτη η κατανάλωση, που ακόμα και σε τέτοιες καταστάσεις δεν ξεπερνά τα 9 λίτρα/100 χλμ. Υπό νορμάλ συνθήκες, ενδείξεις στα 7,6-7,9 λίτρα/100 χλμ. είναι πέρα για πέρα εφικτές.

Άνετο και ακλόνητο

Οι 20άρηδες τροχοί, αλήθεια είναι πως σε προϊδεάζουν κάπως αρνητικά για την άνεση. Οι Γάλλοι όμως δεν είναι χθεσινοί στο σετάρισμα αναρτήσεων. Οι ζάντες μπορεί όντως να φτάνουν σε μέγεθος αυτές κορυφαίων εκδόσεων premium SUV, αλλά τα λάστιχα είναι διάστασης μόλις 195/55. Αυτή η ισορροπία στο μέγεθος της ζάντας και του ελαστικού καταφέρνει να προσδώσει στο Scenic έναν εξαιρετικό συνδυασμό κρατήματος – ποιότητας κύλισης.

Όταν κινείσαι στην ευθεία, το 55άρι προφίλ φροντίζει να αποφορτίζει την ανάρτηση και να συμβάλλει στην απορρόφηση των ανωμαλιών. Πρέπει να συναντήσεις πατροπαράδοτο ελληνικό «φάγωμα» για να νιώσεις κλονισμό στο πλαίσιο ή τον πίσω ημιάκαμπτο. Όταν στρίβεις, τώρα, οι 20άρες ζάντες αναλαμβάνουν την αξιοποίηση στο έπακρο του πέλματος και, επωφελούμενες του ζυγισμένου στησίματος σε αμορτισέρ-ελατήρια, εξασφαλίζουν απρόσμενα μικρές κλίσεις και αμεσότητα στο τιμόνι. Υποστροφή εμφανίζεται σπανιότατα, υπερστροφή ποτέ, οπότε στις μόνες περιπτώσεις που νιώθεις το ESP να επεμβαίνει είναι όταν το παρακάνεις σε κλειστές στροφές.

Αρωγός στην τήρηση της τάξης και τα αποδοτικά φρένα, με την πολύ καλή αίσθηση και το προοδευτικό πεντάλ.

(+) Εμφάνιση, χώροι, κινητήρας, καμπίνα επιβατών, οδική συμπεριφορά, άνεση

(-) Άνοιγμα και κατώφλι χώρου αποσκευών, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.333
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
196
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,7-7,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9-5,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5-6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
127-136
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
81,28-87,04
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρένα
Δισκόφρενα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.406
Πλάτος (χλστ.)
1.866
Ύψος (χλστ.)
1.655
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.703
Βάρος (κιλά)
1.529
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
506
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
59%
ESP
 
Αερόσακοι
8
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.890 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store