Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS

14

Η Skoda βρίσκεται σε συνεχή πρόοδο και ανάπτυξη σε κάθε επίπεδο, αφού αυξάνει τις πωλήσεις της, παρουσιάζει συνεχώς νέα προϊόντα και αναβαθμίζει τα υπάρχοντα. Επίσης, στα πλάνα της υπάρχουν 30 νέα μοντέλα έως το 2022, μεταξύ αυτών αρκετά υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Το πρώτο ρεύμα της αλλαγής έφεραν το Kodiaq και το Karoq, ακολούθησε το Scala και ολοκληρώνεται για το 2019 με το λανσάρισμα του νέου μικρού SUV Kamiq και με το ντεμπούτο της νέας Octavia.

Δείτε ακόμη: Έρχονται Skoda Scala και Kamiq Monte Carlo

Ο αντικαταστάτης του Rapid, το Scala εμφανίζεται πλήρως αναβαθμισμένο από άκρη σε άκρη και πλέον δεν αποτελεί μια οικονομική πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία, αλλά ένα προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια αυτοκίνητο, το οποίο είναι σε θέση να καλύψει πλήρως το οικογενειακό κοινό στο οποίο κυρίως απευθύνεται.

Οι τιμές του Scala ξεκινούν από 14.880 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Active, ενώ με τους 116 ίππους της δοκιμής κοστίζει από 17.380 ευρώ, στη δεύτερη και πληρέστατη εξοπλιστική έκδοση Ambition. Το πιο δυνατό 1.5 TSI 150 PS με στάνταρ το DSG πωλείται από 20.480 ευρώ και το ντίζελ 1.6 TDI 116 PS με επίσης στάνταρ το DSG κοστίζει από 21.480 ευρώ (δείτε εδώ τιμές – εξοπλισμούς).

Μοντέρνο και ελκυστικό εξωτερικά

Το νέο μικρομεσαίο 5θυρο Scala με μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ., ύψος 1.471 χλστ. και μεταξόνιο 2.649 χλστ., είναι το είναι το πρώτο Skoda που βασίζεται στην πλήρως μεταβλητή πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου Volkswagen. Ωστόσο, προσφέρει τις πιο μεγάλες διαστάσεις και χώρους, καθώς έχει επιλεχθεί το μακρύτερο μεταξόνιο και πίσω πρόβολος. Βασικά σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν η νέα πλατιά και χαμηλά τοποθετημένη μάσκα, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με τους LED προβολείς, τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το καπό και τα πλαϊνά και τα ανάγλυφα πίσω φώτα LED με τα δυναμικά φλας (προαιρετικά). Επίσης, στο πίσω άκρο, το σήμα της Skoda έχει αντικατασταθεί από το πλήρες λογότυπο SKODA στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ.

Δείτε ακόμη: Ο κλιματισμός του Skoda Scala καταπολεμά τις αλλεργίες!

Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό του Scala παρουσιάζει μια νέα σχεδιαστική ταυτότητα, για την οποία υπεύθυνος είναι ο Έλληνας σχεδιαστής της Skoda, Δημήτρης Δαρκούδης. Το σχήμα του φτερού που σχηματίζεται στο πάνω τμήμα της μάσκας, συναντάται και στο μετωπικό τμήμα του ταμπλό. Στην εσοχή που σχηματίζεται στο κέντρο έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών (προαιρετικά διατίθενται 9,2 ιντσών και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών). Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η πρακτικότητα μέσω των πολλών Simply Clever θηκών για μικροαντικείμενα και μπουκάλια. Ατοπήματα αποτελούν η ύπαρξη μόνο θυρών USB-C και η έλλειψη διακοπτών για τη ρύθμιση της έντασης και κατεύθυνσης του αέρα του διζωνικού κλιματισμού, ο έλεγχος των οποίων γίνεται μέσω των επιλογών στο σχετικού μενού της οθόνης αφής.

Δείτε ακόμη: Skoda Scala από 14.900 ευρώ με δόση από 149 ευρώ

Έμφαση έχει δοθεί και στην ποιότητα του εσωτερικού. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών είναι κατασκευασμένα από μαλακό υλικό, ενώ το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συναρμογή είναι στιβαρή. Σε κορυφαία επίπεδα βρίσκονται οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους άφθονο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 467 λίτρων.

Πολύ καλό πάτημα και ποιότητα κύλισης

Η πλατφόρμα MQB-A0 έκανε το θαύμα της και στην περίπτωση του Scala, αφού χαρίζει στο αυτοκίνητο πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά και ανάλαφρο πάτημα προς όφελος της ευελιξίας. Το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει τον οδηγό είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και το ισοπεδωτικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, το Scala φανερώνει αμέσως τον προσανατολισμό του στη μέγιστη δυνατή άνεση.

Ταυτόχρονα, το στιβαρό πλαίσιο. το μακρύ μεταξόνιο (2.649 χλστ.), τα πλατιά μετατρόχια (1.531 χλστ. εμπρός και 1.516 χλστ. πίσω) και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), προσφέρουν πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και στις στροφές.

Το Scala ταξιδεύει με μεγάλη άνεση, διατηρώντας εύκολα γρήγορους ρυθμούς στους αυτοκινητόδρομους, δίχως οι επιβάτες να κουράζονται. Εξίσου ασφαλές είναι και με τους τροχούς υπό γωνία, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και το πάτημα πολύ καλό ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο αντιδρά ουδέτερα και ελεγχόμενα, προειδοποιώντας τον οδηγό. Από το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση θα θέλαμε περισσότερο βάρος και καλύτερη πληροφόρηση, ενώ τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι δυνατά και ακινητοποιούν έγκαιρα το βάρους 1.134 κιλών αμάξωμα.

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο 1.0 TSI 116 PS

O 1.0 TSI που έχουμε οδηγήσει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου Volkswagen ταιριάζει γάντι και στο Scala. Ξεχωρίζει αμέσως και για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία, σε σημείο που να απορείς αν είναι 3κύλινδρος. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 116 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ. και με τα 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς να έχει κενά, είναι γεμάτο στις μεσαίες στροφές και φτάνει εύκολα την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Μόνο σε ανηφορικούς επαρχιακούς δρόμους θα φανερώσει τη μικρή του χωρητικότητα, αφού θα χρειαστούν συχνά κατεβάσματα και πίεση στο γκάζι.

Δείτε ακόμη: Κορυφαία ασφάλεια των επιβατών το Skoda Scala

Η τυπική επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 201 χλμ./ώρα, ενώ και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι γρήγορες, χάρη στο σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο με τη μακριά τελευταία σχέση για περισσότερη άνεση στα ταξίδια. Σε λογικά πλαίσια κυμαίνεται η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,4 λτ./100 χλμ.

(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, κινητήρας, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός

(-) Ελαφρύ τιμόνι, ατοπήματα στην εργονομία

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
201
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2-6,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119-148
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
116,62-273,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.362
Πλάτος (χλστ.)
1.793
Ύψος (χλστ.)
1.471
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.649
Βάρος (κιλά)
1.134
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
467
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
9
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.380