Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS DSG

Μια πλήρη γκάμα SUV μοντέλων για κάθε ανάγκη και οικονομικό βαλάντιο διαθέτει η Volkswagen μετά και τη πιο νέα προσθήκη του T-Cross, το οποίο τοποθετείται στη βάση, αλλά εμφανίζει πληρότητα σε κάθε επίπεδο και αποτελεί ένα άκρως ανταγωνιστικό μοντέλο.

Δείτε ακόμη: VW T-Cross: Το ασφαλέστερο μικρό SUV

Στην ελληνική αγορά το VW T-Cross πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 17.400 ευρώ με τον κινητήρα 1.0 TSI 95 PS (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα από την αρχική έκδοση Life: 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης πεζών, αισθητήρα τυφλού σημείου, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων κ.λπ. Για όσους θέλουν πιο πολύ δύναμη, υπάρχει η επιλογή του 1.0 TSI 115 PS (από 18.850 ευρώ), ενώ όσοι αναζητούν περισσότερη ευκολία στην οδήγηση, τότε η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου DSG που δοκιμάζουμε, είναι ιδανική (από 20.350 ευρώ).

Νεανικό και με νέα σχεδιαστικά στοιχεία

Το T-Cross ακολουθεί τα νέα σχεδιαστικά πρότυπα της Volkswagen και διακρίνεται για τη νεανική και ελκυστική του αισθητική, με στοιχεία που συναντώνται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας. Στο εμπρός άκρο ξεχωρίζει η πλατιά μάσκα, η μαύρη επένδυση πιο κάτω με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης και τα φώτα ημέρας LED μέσα σε αυτά, ενώ το πλαϊνό μέρος διατρέχουν διαδοχικά νεύρα. Πολύ ενδιαφέρον είναι το πίσω τμήμα με την οριζόντια αντανακλαστική λωρίδα σε μαύρο χρώμα. Τη περιπετειώδη εμφάνισή του τονίζουν με την σειρά τους τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα χαμηλά στους προφυλακτήρες, στις πόρτες και γύρω από τους θόλους των τροχών. Το T-Cross βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και με μήκος 4.108 χλστ. είναι πιο μικρό κατά 12 εκατοστά από το T-Roc, ενώ το ύψος και το πλάτος του είναι 1.584 χλστ. και 1.760 χλστ. αντίστοιχα.

Πρακτικό, ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό

Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί τις ευθείες γραμμές, τις επίπεδες επιφάνειες και τις ακμές του αμαξώματος. Στο οριζόντιο τμήμα του ταμπλό ξεχωρίζει η επένδυση με τις πολλές επιλογές σε μοτίβα και αποχρώσεις, που τονίζουν το νεανικό στιλ του αυτοκινήτου. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η εύχρηστη στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, όπου αναγράφονται πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Επίσης, το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το ψηφιακό και διαδραστικό πίνακα οργάνων Active Info Display με οθόνη 10,25 ιντσών με τις πολλές επιπλέον πληροφορίες και τη δυνατότητα αλλαγής γραφικών. Για την κατασκευή του εσωτερικού η VW έχει επιλέξει σκληρά πλαστικά, με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα.

Δείτε ακόμη: VW Polo από 12.950 ευρώ και με δόση 143 ευρώ

Ο οδηγός του T-Cross θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και τις λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Επίσης, το πιο ψηλά τοποθετημένο κάθισμα (σε σχέση με ένα μικρό χάτσμπακ) ευνοεί την περιμετρική ορατότητα. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και το στάνταρ συρόμενο κατά 14 εκατοστά πίσω κάθισμα. Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις, το T-Cross προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και πορτ μπαγκάζ μεταξύ 347-417 λτ.

Πολύ καλός συνδυασμός του 1.0 TSI 115 PS με το DSG

Ιδανικό και στο T-Cross είναι το ταίριασμα του πολιτισμένου σε λειτουργία 3κύλινδρου 1.0 λτ. TSI κινητήρα των 115 ίππων και των 200 Nm ροπής, με το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 ταχυτήτων. Ο οδηγός έχει πάντα στη διάθεσή του την απαιτούμενη δύναμη από τις χαμηλές στροφές έως τις πιο υψηλές ταχύτητες, ενώ το άμεσο και ομαλό στις εναλλαγές των ταχυτήτων DSG φροντίζει να τον κρατά ξεκούραστο. Αν πάλι θελήσει χειροκίνητες αλλαγές ή ο κινητήρας να δουλεύει σε πιο υψηλές στροφές για να έχει πιο άμεση επιτάχυνση και απόκριση, τότε με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα κάτω επιλέγεται το πρόγραμμα Sport και προς τα αριστερά το Manual. Το T-Cross 1.0 TSI 115 PS DSG επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,6 λτ./100 χλμ.

Ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο

Όπως όλα τα μοντέλα της VW, έτσι και το T-Cross καταφέρνει και κερδίζει τον οδηγό του από τα πρώτα χιλιόμετρα με την σιγουριά που αποπνέει. Παράλληλα, είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο στην πόλη, χάρη στις μαζεμένες διαστάσεις του και με την πανοραμική ορατότητα που απολαμβάνει ο οδηγός. Εκτός αστικού περιβάλλοντος, το T-Cross παρουσιάζεται εξίσου φιλικό, ενώ ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και σταθερότητα του αμαξώματος δίνουν τη δυνατότητα για κάλυψη μακρινών αποστάσεων με ασφάλεια.

Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση με τις 17 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά 205/55 εξασφαλίζουν καλά επίπεδα άνεσης, όταν το αυτοκίνητο περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις στροφές τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και υπό πίεση το γλίστρημα του εμπρός μέρους έρχεται προοδευτικά και ελεγχόμενα. Σύμμαχοι του οδηγού είναι με την σειρά τους (εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας) το θετικό σε πληροφόρηση τιμόνι και δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Δείτε ακόμη: VW T-Cross με 187 ευρώ το μήνα

+ Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης, χώροι επιβατών – αποσκευών, συρόμενο πίσω κάθισμα, πρακτικότητα, εργονομία, εξοπλισμός, ευελιξία στο δρόμο

– Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
DSG7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
140
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
168
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.108
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.584
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.551
Βάρος (κιλά)
1.195
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
347-417
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
80%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.350
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store