Δοκιμή Kia Ceed 1.0 T-GDI 120 PS

To Ceed μας άφησε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις στη έκδοση 1.4 T-GDI των 140 ίππων. Μένει να δούμε αν με 400 κυβικά, 1 κύλινδρο και 20 άλογα λιγότερα αλλοιώνεται η κορυφαία συνταγή του κορεατικού μικρομεσαίου.

Δείτε ακόμη: Αριστούργημα το Kia Mohave Masterpiece

Από πλευράς τιμής, πάντως, το 1.000άρι Ceed δεν έχει να φοβηθεί τίποτα,καθώς ξεκινά από τα 16.890 ευρώ (με την έκπτωση των 600 ευρώ), καθιστώντας τη βασική έκδοση Inmotion μια από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας. Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει πλήρες πακέτο συστημάτων (εκτός του ESP και των 6 αερόσακων), όπως είναι αυτόνομο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας και προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, ενώ υπάρχουν και όλες οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες. Η μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών μαζί με ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και κάποια ακόμα στοιχεία περιλαμβάνονται στην αμέσως επόμενη έκδοση Uptown, με τιμή εκκίνησης τα 17.690 ευρώ. Φυσικά η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση της Kia είναι και εδώ παρούσα.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Kia

Σπορτίφ και ποιοτικό

Εμφανισιακά δεν υπάρχει τίποτα που να ξεχωρίζει το 1.0 T-GDI από την αντίστοιχη έκδοση με το μεγαλύτερο κινητήρα. Η διαμόρφωση των προφυλακτήρων είναι ακριβώς ίδια, το σχέδιο των τροχών επίσης, τα LED φώτα ημέρας που μιμούνται το μοτίβο παγοθήκης εξακολουθούν να δίνουν ιδιαίτερο τόνο στο δυναμικό εμπρός μέρος και τα πίσω λεπτά παραλληλόγραμμα φανάρια να κάνουν το ίδιο στην αίσθηση του πλάτους.

Περνώντας στο εσωτερικό, δεν σταματά να σε εντυπωσιάζει η ποιότητα των υλικών και η προσοχή στην λεπτομέρεια. Το σύνολο της επιφάνειας του ταμπλό είναι καλυμμένο από μαλακό και εξαιρετικό σε υφή αφρώδες πλαστικό, ενώ και εργονομία βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα. Η οθόνη των 7 ιντσών «ξαλαφρώνει» όσο πρέπει την κεντρική κονσόλα από διακόπτες, αφήνοντας μόνο τους απαραίτητους για το χειρισμό του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος.

Δείτε ακόμη: Αξεσουάρ για το Kia Stonic

Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις επιβάτες και καλοί σε περίπτωση που προστεθεί ακόμα ένας. Το πορτμπαγκάζ θα ικανοποιήσει άπαντες με την χωρητικότητά του, καθώς τα 395 λίτρα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα και δεν αποκλείουν την παρουσία εφεδρικού τροχού, αντί ύπαρξης κιτ επισκευής. Μοναδική ένσταση το σχήμα του ανοίγματος, του οποίου η καμπυλότητα χαμηλά μπορεί να δυσκολέψει κάπως την μεταφορά αντικειμένων μεγάλων πλάτους.

Δυνατός και οικονομικός ο 1.000άρης turbo

Ο 1.0 T-GDI τοποθετείται μεταξύ του ατμοσφαιρικού 1.4 των 100 ίππων και του μεγαλύτερου 1.4 τούρμπο των 140 ίππων. Βέβαια, τόσο από πλευράς χαρακτηριστικών όσο και απόδοσης, τοποθετείται σαφώς πλησιέστερα στον 1.4 T-GDI.

Οι 120 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και τα 172 Nm της ροπής μεταξύ 1.500 σ.α.λ. και 4.000 σ.α.λ. χαίρουν της αμέριστης συνδρομής ενός σωστά κλιμακωμένου 6τάχυτου κιβωτίου. Στις χαμηλές στροφές παρατηρείται μια σχετική νωθρότητα, κάτι που καταλαβαίνεις κάθε φορά που χρειάζεται να ξεκινήσεις και εντείνεται όταν αυτό χρειαστεί να γίνει σε ανηφόρα. Ο 3κύλινδρος τούρμπο θέλει λίγο στροφάρισμα για να «πάρει μπρος», όμως όταν πατήσεις πιο πολύ το γκάζι δεν θα αντιμετωπίσεις κανέναν δισταγμό μέχρι τον κόφτη των 6.000.

Δείτε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Kia ProCeed GT Line και GT

Ο θόρυβος δεν θα γίνει ποτέ ενοχλητικός, δίχως να σημαίνει ότι απουσιάζουν οι κραδασμοί που συνοδεύουν τους 3κύλινδρους στις χαμηλές στροφές. Γενικά μέχρι τις 2.000-2.200 σ.α.λ. παρατηρείται ένας συντονισμός του μοτέρ, χωρίς να γίνεται ενοχλητικός. Η δύναμη πάντως δεν λείπει, κάτι που επαληθεύουν τα 11,1 δλ. που χρειάζονται για να φτάσει το Ceed τα 100 χλμ./ώρα από στάση και τα 190 χλμ./ώρα τελικής. Στον αυτοκινητόδρομο οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις μεταξύ 80 και 130 χλμ./ώρα δεν συνιστούν πρόκληση, όμως με το αυτοκίνητο γεμάτο ένα κατέβασμα από 6η σε 5η (και 4η, σε περίπτωση ανηφόρας) συστήνεται ανεπιφύλακτα.

Η κατανάλωση παραμένει χαμηλά, στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. Με λίγο πιο προσεκτική διαχείριση στο γκάζι μπορεί άνετα να πέσει κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ., ενώ ακόμα και σε φουλ «σταμάτα-ξεκίνα» δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 8,4 λτ./100 χλμ. – κάτι που οφείλεται και στην πολύ καλή λειτουργία του συστήματος start-stop.

Ομοιογενές και γεμάτο αυτοπεποίθηση πάτημα

Εκεί που ξεχωρίζει το Ceed, είναι στον τρόπο που μεταφράζει όλα τα παραπάνω όταν αρχίσουν οι γωνίες στο τιμόνι. Η επιλογή της Kia να εφοδιάσει όλη την γκάμα, ανεξαρτήτως έκδοσης και κινητήρα, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι σπάνια για την κατηγορία και αξίζει συγχαρητηρίων. Κάτι που ισχύει και για τον τρόπο που διαχειρίζεται πλευρικά φορτία και ανωμαλίες η εν γένει λειτουργία της ανάρτησης.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Kia Picanto 1.0 λτ. Turbo 100 PS X-Line

Το μικρότερο βάρος στον εμπρός άξονα επέτρεψε στους μηχανικούς της Kia να χρησιμοποιήσουν πιο μαλακό setup στα αμορτισέρ, βελτιώνοντας την ήδη πολύ καλή απόσβεση του 1.4 T-GDI. Η λιγότερη μάζα του μπροστινού συστήματος έχει επιφέρει και μια μικρή, αλλά καθόλα καλοδεχούμενη, βελτίωση της αμεσότητας στο τιμόνι, ενώ και το αχρείαστο βάρος γύρω από την ευθεία που είχαμε παρατηρήσει στο 1.4 T-GDI, εδώ είναι μειωμένο. Η πρόσφυση είναι πρακτικά ανεξάντλητη, με τα εμπρός ελαστικά να διαχειρίζονται άνετα την ισχύ του κινητήρα και τα πίσω να χρειάζονται είτε άτσαλες κινήσεις, είτε πολλά χιλιόμετρα για να ενδώσουν σε γλίστρημα. Τα φρένα επίσης είναι εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά το πεντάλ θα μπορούσε να έχει λίγο πιο προοδευτική απόκριση.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Ceed 1.4 T-GDI 140 PS

Ο μόνος τομέας όπου μπορείς να κάνεις μια παρατήρηση για την συμπεριφορά του Ceed στο δρόμο είναι ο θόρυβος κύλισης. Ναι μεν η ανάρτηση είναι περισσότερο άνετη από όσο σε προδιαθέτει το σπορτίφ στήσιμο, αλλά τα ελαστικά έχουν την τάση να ακούγονται και κάποιες ελληνικές ανωμαλίες να περνάνε τον αντίκτυπό τους στην καμπίνα των επιβατών. Μικρές παραφωνίες, ωστόσο, που δεν αρκούν για να υπερκαλύψουν την ολιστική λειτουργία της ανάρτησης.

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα, χώροι, εξοπλισμός, τιμή, κατανάλωση, 7ετης εγγύηση, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω

– Θόρυβος κύλισης, τράβηγμα κινητήρα χαμηλά

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
146,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.310
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.447
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.222
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
395
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.890
Get it on Google Play Download on the App Store