Δοκιμή Nissan Qashqai 1.6 diesel 130 PS CVT

270

Το Nissan Qashqai εδώ και χρόνια βασιλεύει στην κατηγορία των SUV και όχι άδικα, καθώς η ιαπωνική μάρκα έχει καταφέρει να φτιάξει ένα αξιοπρεπές σύνολο, το οποίο μάλιστα διατίθεται σε άκρως ανταγωνιστική τιμές. Αυτή τη φορά όμως θα ξεφύγουμε από τις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο, αφού το δοκιμάζουμε με το αυτόματο CVT και μάλιστα στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λτ.

Το ανανεωμένο Nissan Qashqai πωλείται και στη χώρα μας από το Φθινόπωρο του 2017 και πλέον δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Σύγχρονο εμφανισιακά και με μία πλούσια σε κινητήρες γκάμα που καλύπτει όλα τα γούστα, είναι πάνοπλο και καλά οχυρωμένο απέναντι στον ανταγωνισμό. Η έκδοση που σας αναφέραμε και πιο πάνω με τον 1.6 λτ. dCi κάτω από το καπό και το αυτόματο κιβώτιο CVT, κοστίζει 26.990 ευρώ (24.990 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) και έχει να προτάξει όλα τα πλεονεκτήματα των εκδόσεων με το χειροκίνητο κιβώτιο, συνδυάζοντάς τα με την ευκολία οδήγησης που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων του www.autogreeknews.gr

Δυνατό μοτέρ με σύμμαχο το κιβώτιο

Ο κινητήρας που κινεί το Nissan Qashqai είναι τόσο καλός που ο συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο CVT δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα. Και αυτό γιατί τα υψηλά αποθέματα ροπής (320 Nm στις 1.750 σ.α.λ.) και η ποιοτική για diesel λειτουργία του, είναι τα εχέγγυα για την άψογη συνεργασία. Στην πράξη η επαρκής ροπή αποτρέπει το υψηλό στροφάρισμα του κινητήρα σε συνθήκες επιτάχυνσης και σε συνδυασμό με την καλή λειτουργία του μοτέρ, κραδασμοί και θόρυβος δεν εισέρχονται ποτέ στην καμπίνα σε ενοχλητικό επίπεδο. Σε αυτό φυσικά συμβάλει και η καλή ηχομόνωση που κρατά μακριά και τους αεροδυναμικούς θορύβους ακόμη και όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Από την άλλη τα νούμερα επιδόσεων από στάση μπορεί να μην ενθουσιάζουν, είναι όμως στο μέσο όρο της κατηγορίας. Συγκεκριμένα, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,1 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 183 χλμ./ώρα. Ωστόσο, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι γρήγορες, ενώ και η κατανάλωση είναι στα θετικά, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6,2 λίτρα/100 χλμ.

Άνετο και στιβαρό

Η οδική συμπεριφορά του Nissan Qashqai με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. και το αυτόματο κιβώτιο CVT δεν απέχει από όσα έχουμε γνωρίσει στις υπόλοιπες εκδόσεις του. Είναι άνετο και ευκολοδήγητο, με μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις και αρκετά σφικτή ρύθμιση ώστε να μην έχει έντονες κλίσεις στις στροφές, περιορίζοντας όμως σε ένα βαθμό την άνεση. Το Qashqai δείχνει πως ακολουθεί την φιλοσοφία «τα κάνω όλα και τα κάνω καλά». Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και ευθύβολο, ενώ σε δρόμο με στροφές είναι αρκετά άμεσο σε αντιδράσεις, για τον όγκο του φυσικά. Το τιμόνι έχει λογικό βάρος, τόσο σε χαμηλές όσο και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ τα φρένα είναι ισχυρά. Για το τέλος αφήσαμε το κιβώτιο που είναι και ο πρωταγωνιστής της συγκεκριμένης δοκιμής. Πρακτικά αλλαγές δεν γίνονται κατά την πλήρως αυτόματη λειτουργία, ενώ όταν επιλέξεις να αλλάζεις ταχύτητες χειροκίνητα, σειριακά από τον επιλογέα, η αλλαγή ανάμεσα στις επτά σχέσεις είναι ομαλή και γρήγορη.

Ευρύχωρη και ποιοτική καμπίνα

Το εσωτερικό του Nissan Qashqai ικανοποιεί πλήρως με την ποιότητά του. Είναι προσεγμένο και αναβαθμίζεται σημαντικά από τη χρήση μαλακού υλικού στο ταμπλό, τόσο στο πάνω μέρος του, όσο και πιο χαμηλά. Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, η εργονομία είναι μελετημένη και δεν απαιτείται μεγάλο διάστημα εξοικείωσης, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του Qashqai είναι σε θέση να φιλοξενήσει 4 ενήλικες άνω του μεσαίου αναστήματος, αφού στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα μέχρι τρεις ενήλικες μεσαίου αναστήματος. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί και σε επίκαιρες θέσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο και το μεγάλο άνοιγμα έχει χωρητικότητα 430 λίτρα.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Το Nissan Qashqai είναι μία ούτως ή άλλως πολύ καλή επιλογή, η οποία γίνεται ακόμη καλύτερα με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. και το αυτόματο κιβώτιο CVT, για όποιον επιθυμεί πιο ξένοιαστες οδηγικά μετακινήσεις.

(+) Χώροι επιβατών, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, κατανάλωση, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, εξοπλισμός, διπλό δάπεδο χώρου αποσκευών

(-) Απόσβεση ανάρτησης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
146,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.394
Πλάτος (χλστ.)
1.806
Ύψος (χλστ.)
1.590
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.646
Βάρος (κιλά)
1.596
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.990