Δοκιμή Opel Grandland X 1.2 λτ. Turbo 130 PS

To Grandland X σηματοδοτεί κάτι περισσότερο από το τρίτο μοντέλο στην crossover οικογένεια Χ της Opel. Αποτελεί το αυτοκίνητο που πρακτικά μαζί με το μικρότερο Crossland X σήμαναν την επανεκκίνηση στα σχέδια της γερμανικής εταιρίας, καθώς αποτελούν τους πρώτους «καρπούς» της νέας εποχής που καθόρισε η εξαγορά της Opel από το Groupe PSA.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Opel Astra 1.4 Turbo 150 PS

Βασιζόμενο στην πλατφόρμα του Peugeot 3008 και πλασάροντας το πακέτο της επιβλητικής εμφάνισης με την εξαιρετική άνεση, το Grandland X έχει ήδη αποκτήσει το κοινό του ξεπερνώντας τις 100.000 πωλήσεις σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο κυκλοφορίας. Στη χώρα μας διατίθεται με δυο κινητήρες και ισάριθμους συνδυασμούς κιβωτίων, ξεκινώντας από τον 1.200άρη υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης των 130 ίππων και το 6τάχυτο χειροκίνητο που δοκιμάζουμε, μέχρι τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων.

Οι τιμές ξεκινάνε από τις 26.200 ευρώ για το βασικό βενζινοκίνητο X-Plore, συνεχίζουν στις 27.800 ευρώ του πλούσιου X-Clusive της δοκιμής μας και καταλήγουν στις 33.100 ευρώ για το κορυφαίο αυτόματο πετρελαιοκίνητο (σημειωτέον, το 6αρι αυτόματο διατίθεται πλέον αποκλειστικά με τον 1.600αρη ντίζελ κινητήρα).

Ο εξοπλισμός σε κάθε περίπτωση χαρακτηρίζεται ως πλούσιος, προσφέροντας  μεταξύ άλλων όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, σύστημα αναγνώρισης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, cruise control, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0 ιντσών, κλιματισμό κ.λπ.

Επιβλητική εμφάνιση μεγαλύτερης κατηγορίας

Το πρώτο που προσέχεις όταν αντικρίζεις το Grandland X είναι, αναμφισβήτητα, η εμφάνιση. Μπορεί από πλευράς μήκους να κυμαίνεται στα επίπεδα της μικρομεσαίας κατηγορίας (4.477 χλστ.), όμως ο όγκος που του δίνει το αυξημένο πλάτος των 1.856 χλστ και το παράστημα των 161 εκατοστών του ύψους, χαρίζουν στο γερμανικό SUV μια αίσθηση που αποκομίζεις από αυτοκίνητα τουλάχιστον μιας κατηγορίας παραπάνω. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με την προαιρετική διχρωμία του αμαξώματος και την σχεδίαση του πίσω μέρους με τα κουπέ στοιχεία που προσδίδει η έντονη κλίση της οροφής, δημιουργούν μία καθόλα δυναμική εικόνα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Opel Grandland X 1.6 diesel 120 PS

Από την άλλη η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα μαύρα πλαστικά, περιμετρικά και χαμηλά στο αμάξωμα, φροντίζουν να υπογραμμίσουν και τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Οι οποίες, όπως θα δούμε παρακάτω, υπερβαίνουν κατά πολύ τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού, αλλά και της αμιγώς δικίνητης διάταξης της μετάδοσης.

Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό, αλλά όχι παντού

Ξεκινώντας από το…τέλος του μεσότιτλου, η καμπίνα των επιβατών διατηρεί μια «αρχοντική» αίσθηση στα υλικά, αλλά σε επιλεγμένα σημεία. Το ταμπλό, για παράδειγμα, διαθέτει αφρώδες υλικό με ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμογή. Η κεντρική κονσόλα «σκληραίνει» σε υλικά, διατηρώντας το προσεκτικό φινίρισμα. Στις χειρολαβές των θυρών, όμως, αλλά και σε κάποιους διακόπτες η αφή, η συναρμογή και η εν γένει απτή ποιότητα μπορεί να βελτιωθεί.

Από πλευράς χώρων, πάντως, δεν υπάρχει κανένα παράπονο καθότι μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμη και πέντε ενήλικες (με κάποιες παραχωρήσεις για τους πίσω, αν και δεν υπάρχει τούνελ δαπέδου που να ενοχλεί τα πόδια του μεσαίου επιβάτη), ενώ με άνεση θα χωρέσουν τέσσερις. Από κοντά και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, το οποίο ξεκινά από τα 514 λίτρα (488 με ρεζέρβα ανάγκης) και ο χώρος του είναι πλήρως αξιοποιήσιμος, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.652 λίτρα. Επιπλέον, το δάπεδό του ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα ενώ υπάρχει και παροχή ρεύματος 12V.

Πολιτισμένος κινητήρας

Αφού πατήσεις το start button, περιμένεις να νιώσεις τους παραδοσιακούς κραδασμούς ενός 3κύλινδρου μοτέρ. Όμως μένεις με την όρεξη, καθώς ο 1.200αρης τούρμπο δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τους καλύτερους 4κύλινδρους τόσο από πλευράς χαρακτηριστικών λειτουργίας, όσο και απόδοσης.

Διαβάστε επίσης: Opel Grandland X: Νέο μοτέρ με 180 ίππους

Τα 230 Nm της ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. και σε συνδυασμό με το εύστοχα κλιμακωμένο 6αρι κιβώτιο, φροντίζουν για την απρόσκοπτη κίνηση των 1.350 κιλών του καλαίσθητου αμαξώματος. Η ελαστικότητα του μοτέρ δεν θυμίζει σε τίποτα ούτε 3κύλινδρο, ούτε 1.200αρη, καθότι μπορείς να επιταχύνεις άνετα με 3η σχέση και 1.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις από στάση παρουσιάζονται καλές, με τα 11,6 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και τα 188 χλμ./ώρα τελικής να επικυρώνουν το νεύρο του -μόνο στο δέμας- μικρού κινητήρα. Και όλα αυτά με μια μέση τιμή κατανάλωσης που δεν ξεπερνά τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Πολύ άνετο στο δρόμο

Το πρώτο πράγμα που εκπλήσσει οδηγώντας το Grandland X, είναι η άνεση που εξασφαλίζει η ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία είναι παρούσα σε όλες τις συνθήκες. Και όταν λέμε «όλες», εννοούμε ακόμα και πέρα από την άσφαλτο. Παρότι έχει κίνηση μπροστά, το IntelliGrip με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας (άσφαλτος, λάσπη, άμμος, χιόνι, απενεργοποίηση ESP) εξασφαλίζει πως το μικρομεσαίο SUV δεν θα αφήσει «ξεκρέμαστο» τον οδηγό του. Αρκεί κι εκείνος να έχει κατά νου ότι δεν είναι τετρακίνητο και δεν προορίζεται για κίνηση σε δύσβατες περιοχές.

Επιστρέφοντας στην «θαλπωρή» της ασφάλτου, τα χαρακτηριστικά αυτά δεν θα ενοχλήσουν-αλλά δεν θα ενθουσιάσουν κιόλας. Η πορεία του αυτοκινήτου δεν διαταράσσεται από ανωμαλίες, ακόμα και στο εσωτερικό «πατημένων» καμπών, με τα φαρδιά ελαστικά να μην προβληματίζονται από τους 130 ίππους του 1.2Τ. Υποστροφή θα εκδηλωθεί μόνο αν «φυτέψεις» το γκάζι μέσα στη στροφή ή κουβαλήσεις πολλά παραπάνω χιλιόμετρα μέσα σε αυτή, πάντα προβλέψιμα. Η ουρά δεν θα σε απασχολήσει, ακόμα και σε περιπτώσεις που θα την προκαλέσεις, συνεπικουρούμενη από το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (το οποίο απενεργοποιείται μόνο μέχρι τα 40 χλμ./ώρα και κατόπιν σχετικής επιλογής από το IntelliGrip, προκειμένου να βοηθήσει την κίνηση εκτός δρόμου). To τιμόνι φιλτράρει πολλές πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα της πρόσφυσης και τη θέση των τροχών, όμως έχει γρήγορη επαναφορά και «κόβει» αρκετά εντός πόλης. Η άνεση και η ποιότητα κύλισης, όπως είπαμε, είναι το σημαντικότερο προτέρημα του Grandland X. Παρά την παρουσία ημιάκαμπτου άξονα πίσω, οι κραδασμοί και οι αναταράξεις λάμπουν δια της απουσίας τους.

+ Χαρακτηριστικά λειτουργίας κινητήρα, κλιμάκωση κιβωτίου, χώροι επιβατών – αποσκευών, εξοπλισμός, άνεση ανάρτησης, αποτελεσματικότητα IntelliGrip

– Ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
120
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
117,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.477
Πλάτος (χλστ.)
1.856
Ύψος (χλστ.)
1.609
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.675
Βάρος (κιλά)
1.350
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
514
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
63%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.200
Get it on Google Play Download on the App Store