Δοκιμή Renault Kadjar 1.6 dCi 130 PS 4WD (+video)

Η πρόταση της Renault στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, το Kadjar είναι σε θέση να καλύψει σε κάθε τομέα τον αγοραστή, προσφέροντας πληρότητα σε κάθε επίπεδο και μια ευρεία γκάμα εκδόσεων και κινητήρων. Στην κορυφή των επιλογών με κινητήρα πετρελαίου τοποθετείται το Renault Kadjar 1.6 dCi 130 PS με την τετρακίνηση 4WD της δοκιμής, το οποίο πωλείται σε λογικές τιμές, που ξεκινούν από 27.510 ευρώ με υπερπλήρη εξοπλισμό. Για όσους πάλι θέλουν πιο οικονομική ντίζελ έκδοση, υπάρχει το Kadjar 1.5 dCi 110 PS (από 20.990 ευρώ) ή το βενζίνης 1.2 TCe 130 PS (από 19.490 ευρώ).

Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.6 dCi 130 PS

Ο 1.600άρης ντίζελ κινητήρας των 130 ίππων και με την πλούσια ροπή των 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. είναι ιδανικός για το τετρακίνητο Kadjar, καθώς συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση. Η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη και δεν θα ταλαιπωρήσει τους επιβάτες του με ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς, ενισχύοντας έτσι τις ανέσεις που απολαμβάνουν σε κοντινές αποστάσεις αλλά και σε ταξίδια, για τα οποία το αυτοκίνητο κατά βάση προορίζεται. Η διαθέσιμη ροπή κάνει την παρουσία της κυρίως από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω όπου αποδίδεται το 80% των 320 Nm. Από εκεί και πάνω ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και επιταχύνει σε γοργούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1.536 κιλών από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ.) και κυρίως στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Renault Kadjar 1.5 dCi 110 PS

Έτσι ο οδηγός μπορεί άνετα να κινείται με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων στην πόλη, ενώ στο ταξίδι δεν θα χρειαστεί να κάνει κατεβάσματα για να διατηρήσει το αυτοκίνητο τους ρυθμούς του. Παράλληλα, η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.) στο κιβώτιο με τον εύχρηστο επιλογέα «γεμίζει» χωρίς ο κινητήρας να ζορίζεται, ακόμα και με την επιλογή «Eco» που βοηθά τον οδηγό να επιτύχει χαμηλότερη κατανάλωση. Η τελευταία κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ.

 Άνετο και ασφαλές στο δρόμο

Το Kadjar με το δυνατό 1.6 λτ. κινητήρα πετρελαίου των 130 ίππων είναι ένα SUV που ταξιδεύει με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή, ενώ παράλληλα μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου χάρη στo αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης All Mode 4×4. Αυτό διαθέτει τρεις επιλογές μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων. Στην «2WD» η κίνηση μεταδίδεται εμπρός, στην «Auto» η ροπή μοιράζεται αυτόματα μεταξύ των δύο αξόνων (το ποσοστό αναγράφεται σε πραγματικό χρόνο μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων) και στην «Lock» το 50% της ροπής μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και σε ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα για πιο απαιτητικές συνθήκες. Εκεί βοηθά ακόμα η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος των 200 χλστ., καθώς και οι γωνίες εισόδου και εξόδου των 18 και 28 μοιρών αντίστοιχα.

Η ανεξάρτητη ανάρτηση του 4κίνητου Kadjar με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει μαλακή σχετικά ρύθμιση και αυξημένες διαδρομές, εξασφαλίζοντας πολύ καλά επίπεδα ανέσεων, σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση και το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Το ψηλό αμάξωμά του διατηρεί πολύ καλή σταθερότητα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς στους αυτοκινητόδρομους, ενώ στις στροφές τα όρια πρόσφυσης είναι πολύ καλά και αυξάνονται με την επιλογή Auto στην 4κίνηση, αφού άμεσα μεταφέρεται ένα ποσοστό της ροπής και στον πίσω άξονα. Το τιμόνι με την τεχνητή αίσθηση είναι ελαφρύ προς όφελος της ευκολίας των ελιγμών, ωστόσο σε σβέλτους ρυθμούς ίσως να ζητηθεί περισσότερο βάρος.

Προσεγμένο σε ποιότητα και ευρύχωρο εσωτερικό

Ο θάλαμος επιβατών του Renault Kadjar είναι σε θέση να καλύψει πλήρως το κοινό που αναζητά ένα ποιοτικό, σύγχρονο, πρακτικό και ευρύχωρο μικρομεσαίο SUV. Τα βλέμμα αρχικά πέφτει στον ψηφιακό πίνακα με έγχρωμη οθόνη TFT 7,0 ιντσών και τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικών στιλ εμφάνισης, όπως και στη μεγάλη οθόνη αφής 7,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων R-Link 2 (στάνταρ στις πιο πλούσιες εκδόσεις Dynamic και Bose). Το ταμπλό και το πάνω μέρος των εμπρός θυρών είναι κατασκευασμένο από αφρώδες υλικό, ενώ προσοχή έχει δοθεί στη συναρμογή και στο φινίρισμα των επιμέρους επιφανειών. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού του Kadjar ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τη μεταφορά μέχρι 5 ενήλικων επιβατών και το πρακτικό πορτ μπαγκάζ των 472 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα, το χαμηλό κατώφλι και το διπλό δάπεδο.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμές νέων μοντέλων

(+): Απόδοση και πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, άνεση, ποιότητα κύλισης, χώροι -πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση

(-): Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, τράβηγμα κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές

Δείτε το Renault Kadjar 1.6 dCi 130 PS 4WD και στο βίντεο:

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
154,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 296x26 χλστ.
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 290x13 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.449
Πλάτος (χλστ.)
1.836
Ύψος (χλστ.)
1.613
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.646
Βάρος (κιλά)
1.536
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
472
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.510
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store