Δοκιμή Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Η Volkswagen εμπλουτίζει την γκάμα της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV/Crossover με το νεότερο και μικρότερο μοντέλο της T-Roc, το οποίο αποτελεί και το πιο νεανικό σχεδιαστικά προϊόν της. Στη χώρα μας, το T-Roc έχει ξεκινήσει εδώ και λίγους μήνες τη διάθεσή του με τους κινητήρες βενζίνης 1.0 TSI 115 PS, 1.5 TSI 150 PS, 2.0 TSI 190 PS και το ντίζελ 2.0 TDI 150 PS, ενώ το δεύτερο εξάμηνο του 2018 θα λανσαριστεί και ο μικρότερος 1.6 TDI 115 PS.

Από 19.650 ευρώ με φουλ εξοπλισμό

Προς το παρόν περισσότερο εμπορικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση με τον αρχικό κινητήρα βενζίνης 1.0 TSI 115 PS, η οποία πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 19.650 ευρώ. Τιμή που το τοποθετεί στο άνω άκρο του ανταγωνισμού, ωστόσο συνοδεύεται με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, πίσω φώτα LED, δερμάτινο τιμόνι και κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, air care climatronic 2 ζωνών, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5’’, αισθητήρες βροχής και φωτός, front assist με city emergency braking, pedestrian monitoring, ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας Lane Assist, multi collision braking, pre-crash, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού καθώς και ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold.

Το πιο μοντέρνο Volkswagen!

To T-Roc διαθέτει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σχεδίαση με μοντέρνα στοιχεία και είναι σε θέση να καλύψει τόσο το νεανικό κοινό που αναζητά ένα κόμπακτ SUV, όσο και εκείνους που θέλουν ένα «υπερυψωμένο» οικογενειακό αυτοκίνητο. Το μήκους 4.234 χιλιοστών αμάξωμά του βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και είναι πιο κοντό κατά 252 χιλιοστά από το Tiguan, ενώ θα είναι πιο μακρύ από εκείνο του πιο μικρού T-Cross. Βασικά του αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα πιο χαμηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας LED και με ενσωματωμένη λειτουργία φλας και ο μεγάλος αεραγωγός. Στο καπό και τα πλαϊνά ξεχωρίζουν τα έντονα νεύρα, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά, οι ποδιές στους προφυλακτήρες και οι ράγες οροφής ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, ενώ το τελείωμα με την κλίση παραπέμπει στα τύπου κουπέ SUV. Το νεανικό του στιλ ενισχύουν ακόμα η διχρωμία του αμαξώματος με τέσσερα χρώματα στην οροφή.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμές νέων μοντέλων

Πρακτικό και σύγχρονο εσωτερικό

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του VW T-Roc κερδίζει τις εντυπώσεις με την σύγχρονη εικόνα του, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού που θα λειτουργούσαν εις βάρος της εργονομίας. Τα διακοσμητικά πάνελ στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες (επτά χρώματα στο σύνολο) ενισχύουν τον ευχάριστο διάκοσμο μαζί με τα νίκελ σε διάφορα σημεία της καμπίνας. Αρνητικό στοιχείο αποτελεί η ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό, έναντι των πολύ καλών μαλακών επιφανειών που συναντώνται στο μικρότερο και με χαμηλότερη τιμή Polo. Ωστόσο, είναι στιβαρά συναρμολογημένα και με πολύ καλό φινίρισμα. Ο οδηγός του T-Roc θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα χειριστήρια, ενώ έχει στη διάθεσή του πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτήρια. Κανένα πρόβλημα με τους χώρους τους δεν θα αντιμετωπίσουν μέχρι τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους ένα μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ 445 λίτρων.

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο 1.0 TSI 115 PS

Την κίνηση του T-Roc 1.0 TSI αναλαμβάνει ο γνωστός 3κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού turbo των 999 κ.εκ. με απόδοση 115 ίππων και με ροπή 200 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο ταιριάζει κατάλληλα και στο αμάξωμα των 1.270 κιλών του T-Roc, αφού καταφέρνει και το κινεί σε σβέλτους ρυθμούς, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ.), όσο και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 11,5/15,5 δλ.). Κάτι στο οποίο βοηθά και η σωστή κλιμάκωση του εύχρηστου επιλογέα των 6 ταχυτήτων. Στα θετικά στοιχεία του εν λόγω μοτέρ ανήκουν ακόμα το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, η ευκολία του να ανεβάζει στροφές και η πολιτισμένη του λειτουργία δίχως ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.

Ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο

Στην οδήγηση το T-Roc συνδυάζει με ισορροπημένο τρόπο την ευκολία στους χειρισμούς με την ασφαλή συμπεριφορά ανεξαρτήτως διαδρομής. Το στιβαρό του πλαίσιο και οι αναρτήσεις με την σφιχτή ρύθμιση καταφέρνουν και δεν αφήνουν το «ημίψηλο» αμάξωμά του να παρουσιάζει τάσεις πλεύσης ή έντονες κλίσεις. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων ταξιδεύει άνετα σε γρήγορους ρυθμούς που μπορεί να διατηρήσει εύκολα, ενώ στις στροφές ακόμα και όταν πιεστεί θα αντιδράσει προοδευτικά και ελεγχόμενα με τάση υποστροφής. Επιπλέον, ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι και από τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς. Από την άλλη πλευρά η ανάρτησή του δεν είναι τόσο απορροφητική στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες πόλης.

Διαβάστε ακόμη: Συμβουλές χρήσης & συντήρησης αυτοκινήτου

(+) Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, χώροι, στιβαρή συναρμογή, εργονομία, πρακτικότητα

(-) Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
117
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
114,66
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.234
Πλάτος (χλστ.)
1.819
Ύψος (χλστ.)
1.573
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.590
Βάρος (κιλά)
1.270
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
445
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
79%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.650
Get it on Google Play Download on the App Store