Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Skoda Scala

Σε συνεχή ανάπτυξη και άνοδο βρίσκεται η Skoda τα τελευταία χρόνια, όπως έχουν άλλωστε αποδείξει τα πολλά νέα και σημαντικά μοντέλα που έχει λανσάρει, καθώς και οι πωλήσεις της, οι οποίες συνεχώς παρουσιάζουν θετικό πρόσημο. Μετά τα SUV Kodiaq και Karoq, η Skoda επανέρχεται δυναμικά στα μικρομεσαία χάτσμπακ με το εντελώς νέο μοντέλο Scala, το οποίο παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο και ανεβαίνει πολλά σκαλοπάτια σε κάθε επίπεδο (η ονομασία του προέρχεται από τη λατινική λέξη scala) σε σχέση με το Rapid που αντικαθιστά.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS

Με το άρτι αφιχθέν στην Ελλάδα, Skoda Scala, είχαμε μια σύντομη γνωριμία και επαφή στους δρόμους της Αττικής και με όλους τους κινητήρες (πλην του 1.0 TSI 95 PS που θα διατεθεί λίγο πιο μετά) και μείναμε συνολικά πολύ ικανοποιημένοι, έως και εντυπωσιασμένοι από τη σημαντική βελτίωση και την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δείξει η Skoda. Οι τιμές του ξεκινούν από 14.880 ευρώ στην έκδοση 1.0 TSI 95 PS, από 17.380 ευρώ το 1.0 TSI 116 PS, από 20.480 ευρώ το 1.5 TSI 150 PS DSG και από 21.480 ευρώ το 1.6 TDI 116 PS DSG (δείτε εδώ τιμές – εξοπλισμούς).

Κομψό και με νέα σχεδιαστικά στοιχεία

Το Scala, είναι το πρώτο Skoda που βασίζεται στην πλήρως μεταβλητή πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου Volkswagen, ωστόσο προσφέρει τις πιο μεγάλες διαστάσεις και χώρους, καθώς έχει επιλεχθεί το μεγαλύτερο διαθέσιμο μεταξόνιο και ο πιο μεγάλος πίσω πρόβολος. Το νέο μικρομεσαίο Skoda έχει μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ., ύψος 1.471 χλστ. και μεταξόνιο 2.649 χλστ. Εξωτερικά κυριαρχούν η νέα πλατιά και χαμηλά τοποθετημένη μάσκα, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με τους LED προβολείς τα οποία είναι εμπνευσμένα από τα κρύσταλλα Βοημίας (όπως και άλλα γεωμετρικά σχήματα), το έντονο νεύρο που διατρέχει τους ώμους, τα ανάγλυφα πίσω φώτα LED με τα δυναμικά φλας (προαιρετικά) και το πλήρες λογότυπο SKODA στην πίσω πόρτα αντί του γνωστού σήματος της μάρκας.

Νέο και πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό

Εντελώς νέα είναι και η εικόνα που αντιλαμβάνεται άμεσα κανείς από στο εσωτερικό του Skoda Scala. Υπεύθυνος σχεδιασμού είναι ο Έλληνας σχεδιαστής της Skoda, o κ. Δημήτρης Δαρκούδης, τον οποίο είχαμε τη χαρά και την τιμή να γνωρίσουμε στην παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Αθήνα και μας ανέλυσε κάθε λεπτομέρεια για αυτό. Το χαρακτηριστικό σχήμα του φτερού που σχηματίζεται στο άνω τμήμα της μάσκας, συναντάται και στο ταμπλό, ενώ στην εσοχή έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, διαστάσεων 6,5 ιντσών στην αρχική έκδοση και 8 ιντσών στις πιο πλούσιες. Προαιρετικά διατίθεται η οθόνη των 9,2 ιντσών, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών.

Δείτε ακόμη: Νέο Skoda Superb iV 1.4 TSI με 218 άλογα

Επίσης, το Scala περιλαμβάνει στάνταρ εργοστασιακή κάρτα eSIM και υποστηρίζει την λειτουργία eCall και Proactive Service. Το eCall είναι υποχρεωτικό στην Ε.Ε. και σε περίπτωση ατυχήματος πραγματοποιεί αυτόματα μια κλήση έκτακτης ανάγκης. Σε περίπτωση ατυχήματος, η λειτουργία Proactive Service αναπαράγει τη θέση του οχήματος καθώς και πληροφορίες για την κατάστασή του. Πέραν τούτου μπορεί να κρατήσει το Skoda Scala σε επικοινωνία με το κέντρο επισκευής επιτρέποντας τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών, προγραμματισμένης συνάντησης σέρβις ή μεταφορά σχετικών δεδομένων σε περίπτωση βλάβης. Επιπλέον, μέσω του Skoda Connect για smartphones ή smartwatches, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει απομακρυσμένα τις κλειδαριές, τα παράθυρα αν είναι ανοιχτά η κλειστά, τα αποθέματα καυσίμου, τη θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου κ.λπ.

Εκτός από την προηγμένη τεχνολογία, η Skoda έδωσε έμφαση και στην ποιότητα του εσωτερικού. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών είναι κατασκευασμένα από μαλακό υλικό, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή είναι και αυτά με την σειρά τους προσεγμένα. Σε κορυφαία επίπεδα βρίσκονται οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, όπως και το πολύ μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 467 λίτρων.

Άνετο και με πολύ καλό πάτημα στο δρόμο

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύσαμε στους δρόμους της Αττικής, το πρώτο στοιχείο που μας άφησε θετική εντύπωση ήταν το ισοπεδωτικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης. Στη συνέχεια, εκτιμήσαμε την αίσθηση στην οδήγηση και τον γενικότερα ασφαλή χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο συνδυασμός του συμπαγούς πλαισίου με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έδειξαν ότι λειτουργούσαν αποτελεσματικά σε κάθε είδους διαδρομές. Μέσω του μενού του προαιρετικού Οδηγικού Προγράμματος Επιλογής (Driving Mode Select), ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Normal, Sport, Eco και Individual. Πρόσθετα, προσφέρεται το Sport Chassis Control με χαμηλωμένο σπορ σασί κατά 15 χλστ. και ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα.

Επιλογή ανάμεσα σε 5 κινητήρες

Το Scala προς το παρόν προσφέρεται με τους κινητήρες βενζίνης 1.0 TSI 116 PS, 1.5 TSI 150 TSI DSG και 1.6 TDI 116 PS DSG (οι δύο τελευταίοι με στάνταρ το 7τάχυτο DSG). Αργότερα θα έρθει το βασικό 1.0 TSI 95 PS και η επιλογή φυσικού αερίου 1.0 G-TEC 90 PS. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οδηγήσαμε τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα και αυτό που εισπράξαμε ανεξαρτήτως κινητήρα, ήταν ο χαμηλός θόρυβος και οι μηδενικοί κραδασμοί χάρη και στην πολύ καλή ηχομόνωση. Ο 1.0 TSI 116 PS φαντάζει η πιο κατάλληλη επιλογή από εμπορικής πλευράς και έχει τη δύναμη για να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο, ενώ ιδανικός συνδυασμός είναι ο 1.5 TSI 150 PS με το DSG κιβώτιο. Καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει και ο μοναδικός ντίζελ που περιλαμβάνεται στο Skoda Scala, ο 1.6 TDI με το DSG. Πιο αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά των κινητήρων παραθέτονται στον παρακάτω πίνακα.

Δείτε ακόμη: Skoda CITIGOe iV: To πρώτο ηλεκτρικό της Skoda!

Έκδοση 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 1.498 1.598
Ταχύτητες 6 7 DSG 7 DSG
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 116/5.000 150/5.000 115/3.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/2.000 250/1.500 250/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,8 8,2 10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 201 219 200
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,0 5,0 4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 113 113 108
Βάρος (κιλά) 1.165 1.190 1.264
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
1.000 χιλιόμετρα με το νέο VW Golf
1.000 χιλιόμετρα με το νέο VW Golf
Οδηγούμε το νέο Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid
Οδηγούμε το νέο Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store