Οδηγούμε τα νέα Nissan Qashqai e-Power και Ariya

Η Nissan ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής για ένα πιο βιώσιμο μέλλον με μηδενικό αποτύπωμα, αναπτύσσει συνεχώς τη γκάμα των «εξηλεκτρισμένων» μοντέλων της αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της στην ηλεκτροκίνηση. Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής παρουσίασε πριν λίγες μέρες στη Στοκχόλμη 2 νέα μοντέλα, το υβριδικό Qashqai e-Power και το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya. Βρεθήκαμε στην πανέμορφη πρωτεύουσα της Σουηδίας για να τα γνωρίσουμε, να τα οδηγήσουμε και να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Αμφότερα στην Ελλάδα τα περιμένουμε το ερχόμενο φθινόπωρο.

Nissan Qashqai e-Power με ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης

Το νέο Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εξοπλιστεί με το μοναδικό σύστημα κίνησης e-Power της Nissan. Ως αποκλειστικότητα της ιαπωνικής εταιρίας και βασικό στοιχείο της στρατηγικής Intelligent Mobility της εταιρείας, το σύστημα αυτό είναι μια μοναδική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, κάνοντας την καθημερινή οδήγηση ευχάριστη και αποτελεσματική. Θα είναι διαθέσιμο στη γκάμα του Qashqai το φθινόπωρο, θέτοντας και πάλι νέα δεδομένα στην κατηγορία των crossover.

Το σύστημα e-power αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που συμπληρώνεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης μεταβλητής σχέσης συμπίεσης 1.5 λίτρων με 156 ίππους, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα 190 PS και 330 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό μοτέρ αναλαμβάνει την κίνηση των εμπρός τροχών, επιτυγχάνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης. Αυτό που ξεχωρίζει εδώ είναι ότι στο συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους τροχούς, με την απόκρισή να είναι άμεση και γραμμική. Σχεδιάστηκε με στόχο να προσφέρει τα πλεονεκτήματα της οδήγησης ενός οχήματος EV, αλλά χωρίς την χρονοβόρα διαδικασία επαναφόρτισης της μπαταρίας.

Η μεταβλητή συμπίεση του κινητήρα του επιτρέπει να προσαρμόζει την αναλογία συμπίεσης (κυμαίνεται μεταξύ 8:1 και 14:1), παρέχοντας βέλτιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα. Αυτό επιτυγχάνεται με την κίνηση ενός μηχανισμού που αλλάζει το μήκος της διαδρομής του εμβόλου ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος. Όταν η ισχύς είναι χαμηλή, η αναλογία συμπίεσης θα είναι στο υψηλότερο εύρος που βελτιστοποιεί την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Αντίθετα όταν αυξάνεται, για τη φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ρεύματος απευθείας στον κινητήρα, ενεργοποιείται ένας χαμηλότερος λόγος συμπίεσης που μεγιστοποιεί την ισχύ εξόδου του κινητήρα. Όλα αυτά συμβαίνουν απρόσκοπτα, χωρίς καμία απολύτως παρέμβαση από τον οδηγό.

Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε διαδρομές που εμπεριείχαν κομμάτια εθνικής οδού, πόλη αλλά και επαρχιακούς δρόμους με αρκετές στροφές. Με ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου από τον βενζινοκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο και ομαλή λειτουργία του υβριδικού συνόλου, η μετακίνηση γίνεται πολύ άνετα, ευχάριστα αλλά και οικονομικά. Μια επιπλέον πολύ βολική λειτουργία είναι το e-Pedal Step. Όπως και στο LEAF, το νέο Qashqai e-power, προσφέρει μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης και ειδικά στην πόλη, εξαλείφοντας την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση του δεξιού ποδιού, ανάμεσα στο γκάζι και το φρένο. Η επιτάχυνση και η επιβράδυνση επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Για να τεθεί σε λειτουργία, το σύστημα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθεί από το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Με τo άφημα του γκαζιού, το e-Pedal Step θα φρενάρει το όχημα στα 0,2 g, αρκετά για να ανάψουν τα φώτα των φρένων.

Επιπλέον, οι μηχανικοί του Nissan Technical Centre Europe (NTCE) στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη ενός συστήματος που ονομάζεται «Linear Tune». Ο βενζινοκινητήρας αυξάνει προοδευτικά την ταχύτητά του για να καλύψει τις ενεργειακές απαιτήσεις καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι δεν θα γίνει αντιληπτή αυτή η μετάβαση εις βάρος των επιδόσεων αλλά και του επιπλέον θορύβου που θα «έφτανε» στους επιβάτες.

Πλεονεκτήματα του συστήματος e-power

Το πλεονέκτημα του συστήματος στο νέο Qashqai e-Power είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί εντός της βέλτιστης εμβέλειας και της καλύτερης σχέσης συμπίεσης, με όφελος στην καλύτερη απόδοση του καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα χάρη στον μειωμένο θόρυβο του κινητήρα, βελτιώνεται σημαντικά και η άνεση στην οδήγηση. Δεν υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή ροπής -λόγω της πλήρους ηλεκτροκίνησης– όπως συμβαίνει σε ένα παραδοσιακό υβριδικό. Είναι μια ιδανική τεχνολογία για όσους δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αφιερώσουν χρόνο για να επαναφορτίσουν το όχημά τους, με όποιες δυσκολίες αυτό συνεπάγεται. Τo Qashqai με το σύστημα e-Power προσφέρει πλεονεκτήματα αντίστοιχα με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο ως προς τις επιδόσεις και την κατανάλωση, ενώ ο οδηγός του απολαμβάνει ταυτόχρονα οδηγική συμπεριφορά αντίστοιχη με αυτή ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου, χωρίς όμως την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα. Μιλώντας για κατανάλωση, η εταιρία ανακοινώνει 5,3-5,4 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 119-123 γρ./χλμ.

Nissan Ariya, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover

Το Ariya σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για τη Nissan στην ηλεκτροκίνηση. Είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό crossover με εργονομική σχεδίαση και αξεπέραστη άνεση. Η αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV του νέου Ariya συνδυάζει εξαιρετική απόδοση ισχύος, δυνατότητες φόρτισης και αυξημένη αυτονομία. Είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: 2WD 63kWh (217 hp/300 Nm), 2WD 87kWh (242 hp/300 Nm) και e-4ORCE AWD 87kWh (305 hp/600 Nm) με αυτονομία έως 403, 533 και 500 χλμ. αντίστοιχα. Από πλευράς διαστάσεων, έχει μήκος 4.595 χλστ., πλάτος 1.850 χλστ., ύψος 1.660 χλστ. και μεταξόνιο 2.775 χλστ.

Όπως είναι λογικό, το Ariya προσφέρει άμεση ροπή και ισχυρή επιτάχυνση για μια ομαλή, αθόρυβη και δυναμική εμπειρία οδήγησης. Επιτάχυνση που βρίσκεται στα 7,5 δλ. (0-100 χλμ./ώρα) για την έκδοση των 63kWh7,6 δλ. για τα 87kWh και 5,7 δλ. για το κορυφαίο των 87kWh e-4ORCE με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης στο Ariya είναι εξαιρετικά αθόρυβο, με αποτέλεσμα να επικρατεί «νεκρική» σιγή στην καμπίνα των επιβατών, ακόμα και στα πίσω καθίσματα, ένα σημείο όπου πολλά οχήματα δεν καταφέρνουν να μειώσουν το θόρυβο. Η μπαταρία βρίσκεται στη βάση του πλαισίου για να εξασφαλίσει κατανομή βάρους 50/50 στην τετρακίνητη έκδοση και σχεδόν ίση κατανομή βάρους στις 2WD. Το σύστημα διεύθυνσης έχει υψηλή απόκριση και σε συνδυασμό με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, έχει επιτευχθεί πρόσθετη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και βελτιωμένος έλεγχος του αμαξώματος. Οι μηχανικοί έδωσαν μεγάλη έμφαση στην επίτευξη της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ της ευελιξίας χειρισμού, της αίσθησης ασφάλειας και της οδηγικής άνεσης, θέτοντας ψηλά τον πήχη έναντι των ανταγωνιστικών οχημάτων EV. Το μοντέλο με τα 87kWh μπορεί να «προσθέσει» έως και 350 χιλιόμετρα εμβέλειας με ταχεία φόρτιση 30 λεπτών, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα φόρτισης CCS. Οι μπαταρίες συνοδεύονται με εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα για όλα τα μοντέλα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οδηγήσαμε το 2κίνητο με τη μικρότερη μπαταρία των 63kWh και τους 217 ίππους – 300 Nm ροπής. Χωρίς η πλάτη να «κολλάει» πίσω από την επιτάχυνση, αυτή είναι πολύ ικανοποιητική και άμεση όπως είναι αναμενόμενο από ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η προσπέραση γίνεται παιχνιδάκι στο απότομο πάτημα του πεντάλ, ενώ στις επαναλαμβανόμενες στροφές του δρόμου, ρυθμίζεις με ακρίβεια τα χιλιόμετρα που θα μπεις χάριν του συστήματος e-Pedal χωρίς τη χρήση φρένου. Η ποιότητα κύλισης και η διαχείριση των ανωμαλιών του δρόμου από την ανάρτηση είναι κορυφαία δίνοντάς σου περιθώρια και διάθεση για πιο σβέλτη οδήγηση. Κάτι που δυστυχώς δεν μπορέσαμε να διαπιστώσουμε λόγω των πολύ χαμηλών -και αυστηρών- ορίων ταχύτητας στη Σουηδία. Η κατανάλωση και η αυτονομία βρίσκεται σε καλά επίπεδα, κάτι που όμως μένει να επιβεβαιώσουμε στους ελληνικούς δρόμους όταν το έχουμε ξανά στα χέρια μας.

Φουτουρισμός σχεδιασμός με ιαπωνική φιλοσοφία

Στόχος της Nissan ήταν ο σχεδιασμός να είναι εντυπωσιακός μεν αλλά διαχρονικός δε, χωρίς ακραία στοιχεία. Ενσωματώνοντας το γνωστό ιαπωνικό DNA και τη φιλοσοφία φουτουρισμού της μάρκας, για δυναμικό σχεδιασμό που συνδυάζει την αισθητική με τη λειτουργικότητα, δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο με πολυτελή χαρακτηριστικά και μοντέρνα εμφάνιση.

Η ολοκαίνουργια πλατφόρμα και η συμπαγής φύση των εξαρτημάτων του συστήματος μετάδοσης κίνησης επέτρεψαν στη Nissan να τοποθετήσει το σύστημα κλιματισμού του Ariya κάτω από το καπό. Αυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές να χρησιμοποιήσουν όλο το μήκος της καμπίνας και να δημιουργήσουν ένα επίπεδο, ανοιχτό δάπεδο με χώρο σαν σαλόνι, εμπνευσμένο από τον premium φουτουρισμό. Με την κομψότητα και την άνεση ως προτεραιότητα της σχεδίασης, το εσωτερικό του παρέχει άφθονο χώρο, εφάμιλλο με ανώτερης κατηγορίας οχήματα, διαθέτοντας τον μεγαλύτερο ωφέλιμο όγκο καμπίνας στην κατηγορία του.

Όλες οι πρόσφατες προηγμένες τεχνολογίες έχουν συμπεριληφθεί με μοναδικό στόχο μια φιλική προς τον οδηγό εμπειρία με επίκεντρο όμως τον ίδιο και όχι το όχημα. Τα αεριζόμενα καθίσματα Zero Gravity, το τιμόνι και η ηλεκτροκίνητα συρόμενη κεντρική κονσόλα, είναι όλα ρυθμιζόμενα με βάση τις προτιμήσεις του οδηγού. Μπορεί να τις αποθηκεύσει στα προφίλ μνήμης για ευκολία στη χρήση, κάτι που είναι σωτήριο όταν χρησιμοποιούν το όχημα πολλοί οδηγοί. Για παράδειγμα, η ρυθμιζόμενη κονσόλα αλλάζει τα δεδομένα στο χώρο της καμπίνας του Ariya, δίνοντας στους οδηγούς τη δυνατότητα να σύρουν τη μονάδα για να δημιουργήσουν ένα υποβραχιόνιο που προσαρμόζεται και δημιουργεί επιπλέον χώρο. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι τοποθετημένος στην κονσόλα και τα κοντινά χειριστήρια. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να μοιραστεί με διαχωριστικά διαμορφώνοντας έτσι το πορτμπαγκάζ με βάση τις ανάγκες των επιβατών, για αυξημένη λειτουργικότητα και ευελιξία.

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια οθόνη 12,3 ιντσών και ενώνεται σε ένα ενιαίο πάνελ με το σύστημα πολυμέσων των επίσης 12,3 ιντσών. Όλες οι χρήσιμες πληροφορίες μπορούν να αφομοιωθούν γρήγορα χωρίς να αποσπάται ο οδηγός από το δρόμο καθώς βρίσκονται στο οπτικό του πεδίο συγκεντρωμένες. Οι δύο οθόνες είναι προσανατολισμένες σε κυματοειδές σχήμα για να διασφαλιστεί ότι οι σημαντικότερες και απαραίτητες πληροφορίες για το όχημα, όπως αυτές της μπαταρίας, εμβέλειας και πλοήγησης, είναι εύκολα προσβάσιμες και λειτουργικές με την αφή. Οι δευτερεύουσας σημασίας ενδείξεις μπορούν να μετακινηθούν μεταξύ των οθονών και να προσαρμοστούν, όπως επίσης και αυτές εμφανίζονται πίσω από το τιμόνι.  Επίσης το νέο Ariya διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα, έγχρωμα heads-up display της κατηγορίας, όπου προβάλλονται πάρα πολλές πληροφορίες.

Τα χειριστήρια αφής έχουν ενσωματωθεί στο μινιμαλιστικό ταμπλό του Ariya, προσφέροντας την ίδια αίσθηση με τους μηχανικούς διακόπτες, ενώ πολλά βασικά χειριστήρια, όπως το κουμπί της έντασης του ήχου και τα πλήκτρα του τιμονιού, παραμένουν φυσικά. Το ταμπλό συνδυάζεται αρμονικά με το γενικότερο σχήμα της καμπίνας, ενώ ο νέος επιλογέας ταχυτήτων ταιριάζει «γάντι» στην παλάμη του οδηγού. Το Ariya είναι εξοπλισμένο με την έξυπνη τεχνολογία προσωπικής υποβοήθησης της Nissan, διαθέτοντας ένα υβριδικό σύστημα αναγνώρισης φωνής με προηγμένη κατανόηση της φυσικής γλώσσας για την παροχή ανέπαφης υποβοήθησης εντός του οχήματος. Η εύρεση της βέλτιστης διαδρομής είναι εφικτή εύκολα με το Intelligent Route Planner, ένα σύστημα που υπολογίζει την καλύτερη πορεία με βάση διάφορους παράγοντες σε πραγματικό χρόνο, όπως οι συνθήκες του δρόμου, η κυκλοφορία, η διαθεσιμότητα του σταθμού φόρτισης και το ποσοστό ενέργειας που έχει απομείνει στην μπαταρία. Επιπλέον, η εφαρμογή NissanConnect Services έχει τη δυνατότητα να κλειδώνει-ξεκλειδώνει τις πόρτες από απόσταση, ενώ σε συνδυασμό με την Amazon Alexa, τα συστήματα συνεργάζονται αρμονικά για να δημιουργήσουν μια εξελιγμένη εμπειρία χρήστη. Ως προς τη σύνδεση των κινητών τηλεφώνων είναι εξοπλισμένο με ασύρματο Apple CarPlay και ενσύρματο Android Auto.

Στο κομμάτι της προστασίας και υποστήριξης οδηγού, το Nissan Ariya έχει εξοπλιστεί με τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνουν εκτός των άλλων το ProPILOT με σύνδεση Navi, ενός καινοτόμου και προηγμένου συστήματος υποστήριξης οδηγού της Nissan στην Ευρώπη. Τέλος διαθέτει πληθώρα καινοτόμων λειτουργιών ασφαλείας 360 μοιρών όπως το Nissan Safety Shield.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε στη Γερμανία νέο Kia Niro
Οδηγούμε στη Γερμανία νέο Kia Niro
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV
Οδηγούμε τη BMW iX M60 των 619 ίππων
Οδηγούμε τη BMW iX M60 των 619 ίππων
Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Aygo X
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Aygo X
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Skoda Fabia
Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Skoda Fabia
Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV 299 PS
Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV 299 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store