Οδηγούμε το Honda Jazz 1.5 λτ. i-VTEC 130 PS

187

Το ανανεωμένο Honda Jazz, εκτός από τις διάφορες αλλαγές που δέχτηκε, προσφέρεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη και σε πιο σπορτίφ έκδοση με τον πιο δυνατό κινητήρα 1.5 λτ. i-VTEC 130 PS. Έτσι συνδυάζεται η άριστη πρακτικότητα της πιο απλής έκδοσης με τον 1.300άρη κινητήρα των 102 ίππων, συν πιο γρήγορες επιδόσεις και τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά σε εμφάνιση και στην οδήγηση.

Δείτε ακόμη: Νέο Honda CR-V: Πότε έρχεται Ελλάδα και με ποια μοτέρ

Το νέο Jazz 1.5 λτ. i-VTEC διατίθεται σε μία εξοπλιστική έκδοση, την Dynamic, σε τιμές που ξεκινούν από 20.250 ευρώ ή από 21.650 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, αναγνώρισης οδικών σημάτων, ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, air condition, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών και πολλά ακόμη.

Σχεδίαση με πιο αθλητικό στιλ

Οι εξωτερικές αλλαγές του νέου Jazz 1.5 λτ. που το διαφοροποιούν από τις υπόλοιπες εκδόσεις είναι αρκετές και του χαρίζουν πιο δυναμική εμφάνιση. Αυτές εστιάζονται στους πιο μυώδεις προφυλακτήρες με την κόκκινη ρίγα, στη νέα μάσκα και αεραγωγό, στις προσθήκες στα μαρσπιέ, στην πίσω αεροτομή, στις μαύρες 16άρες ζάντες με τα ελαστικά 185/55. Επιπλέον, το νέο χρώμα Skyride Blue ολοκληρώνει την εξωτερική στιλιστική αναβάθμιση.

Πολύ πρακτικό εσωτερικό με σπορτίφ πινελιές

Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στον θάλαμο των επιβατών του Jazz 1.5 λτ. υπάρχουν αρκετές ξεχωριστές λεπτομέρειες. Τα καθίσματα διαθέτουν μοναδικό ριγέ σχέδιο ταπετσαρίας, ενώ η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στο μικρό επιλογέα ταχυτήτων συνδυάζονται με πορτοκαλί ραφές. Ο οδηγός του μικρού σπορτίφ Honda θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εκτιμήσει την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και πρακτικότητα του εσωτερικού. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Μεγάλο πλεονέκτημα του Jazz αποτελούν οι πολύ άνετοι χώροι και στο πίσω μέρος της καμπίνας, καθώς και το μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 354 λίτρων, το οποίο φτάνει τα 1.314 λίτρα με την εύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Σπιρτόζικος και εύστροφος κινητήρας

Το μηχανικό σύνολο 1.5 λτ. i-VTEC με ισχύ 130 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. και ροπή 155 Nm στις 4.600 σ.α.λ. θυμίζει την παλιά «σχολή» των ατμοσφαιρικών μοτέρ που ανέβαζαν μέχρι ψηλά στροφές, αλλά με πιο πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, χωρίς ξεσπάσματα και κενά ισχύος. Ο εν λόγω κινητήρας διαθέτει τις τεχνολογίες VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control), άμεσο ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων προς όφελος της ισχύος και της απόδοσης. Στην πράξη παρουσιάζει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, είναι πρόθυμος στις εντολές του οδηγού και φτάνει χωρίς δυσκολία μέχρι σχεδόν τις 7.000 σ.α.λ. που μπαίνει ο κόφτης. Πολύ καλή είναι και η συνεργασία με τον άψογο σε αίσθηση 6τάχυτο επιλογέα με την πυκνή διάταξη. Μόνο ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα είναι σχετικά τονισμένος ειδικά σε ταχύτητες ταξιδιού, αφού το μοτέρ δουλεύει σε αρκετά πιο υψηλές στροφές σε σχέση με τα τους πιο ροπάτους turbo downsized κινητήρες. To Jazz 1.5 λτ. των 1.104 κιλών επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα, η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα, η κατανάλωση είναι 5,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 133 γρ./χλμ. (με την παλαιότερη μέτρηση NEDC).

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Honda Civic 1.6 diesel 120 PS

Ευχάριστο και ευκολοδήγητο

Αλλαγές έχουν γίνει και στο «στήσιμο» του πιο σπορτίφ μικρού Honda, προκειμένου να προσφέρει πιο δυναμική και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, μέσω της τοποθέτησης νέου ημιάκαμπτου πίσω άξονα και νέων αμορτισέρ. Σε συνδυασμό με το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο, το 1.500άρι Jazz, μας άφησε θετικές εντυπώσεις και με τα χαρακτηριστικά του στην οδήγηση, τόσο στην εθνική οδό, όσο και σε στροφές που κινηθήκαμε από την Αθήνα έως τη λίμνη Ηραίου στο Λουτράκι (στο γυρισμό οδηγήσαμε το νέο Civic 1.6 diesel). Η ανάρτηση έχει σφιχτή χωρίς να κουράζει, ενώ προσφέρει πολύ καλή σταθερότητα στο αυτοκίνητο στους γρήγορους ρυθμούς που μπορεί να αναπτύξει. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση και ακολουθεί με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού.