Οδηγούμε το νέο Ford Focus (+τιμές και επιδόσεις)

Είκοσι χρόνια πέρασαν από το λανσάρισμα του πρώτης γενιάς Focus το 1998, το οποίο αντικατέστησε το Escort και έφερε τότε τα πάνω κάτω στην κατηγορία με τον προχωρημένο του σχεδιασμό και τα κορυφαία οδηγικά του χαρακτηριστικά. Σήμερα, το ολοκαίνουργιο, 4ης γενιάς Focus, είναι όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Ford, το πιο καινοτόμο, δυναμικό και συναρπαστικό Ford όλων των εποχών. Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο νέο Focus είναι πάρα πολλές, αφού το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο από μια κόλλα λευκό χαρτί.

Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά και να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης, από όπου σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις και πληροφορίες για το αυτοκίνητο.

Πατήστε εδώ για τις τιμές και εξοπλισμούς του νέου Ford Focus

Πλήρης γκάμα για όλα τα γούστα

Το νέο Focus το οποίο παράγεται στη Γερμανία, είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της μάρκας, η οποία έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει βελτιωμένη προστασία, περισσότερους χώρους και υψηλότερη ακαμψία, προς όφελος και της οδικής συμπεριφοράς. Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Focus είναι ελαφρώς μεγαλύτερες και έχει μήκος 4.378 χλστ. (+18 χλστ.), πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1.471 χλστ. και μεταξόνιο μακρύτερο κατά 53 χλστ. (2.700 χλστ.). Από πλευράς εκδόσεων υπάρχει η αρχική Trend (από 17.894 ευρώ), η αμέσως πιο πλήρης Business (από 18.921 ευρώ), η πλούσια Titanium, η πιο premium Vignale, η σπορτίφ ST-Line και η crossover Active.

Κομψό και δυναμικό σχεδιαστικά

Μεγάλες είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει και στον σχεδιασμό του αμαξώματος του νέου Focus, το οποίο είναι πιο ώριμο αισθητικά και καταφέρνει να συνδυάζει πολυτελή με σπορ στοιχεία με ένα ισορροπημένο τρόπο. Κύρια σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν η μεγάλη εξαγωνική μάσκα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, ο ανάγλυφος προφυλακτήρας, τα έντονα νεύρα στο εμπρός καπό και στα πλαϊνά και τα μακρόστενα πίσω φανάρια. Έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική (Cd: 0,273 το 5θυρο Focus), προς όφελος της κατανάλωσης, επιδόσεων και ανέσεων. Στο εμπρός μέρος του υπάρχουν οι ενεργές γρίλιες Active Grille Shutter που κλείνουν στις υψηλές ταχύτητες, αεροκουρτίνες στον εμπρός προφυλακτήρα και νέα καλύμματα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.

Μοντέρνο και ευρύχωρο εσωτερικό

Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Focus, το οποίο απέκτησε πιο απλούστερη και απέριττη αισθητική και ταυτόχρονα βελτιώθηκε σε ποιότητα και χώρους. Το πάνω τμήμα του ταμπλό στο μεγαλύτερο τμήμα του και τα πάνελ των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακά υλικά, ενώ τα διακοσμητικά στοιχεία που διαφοροποιούνται ανάλογα την έκδοση το αναβαθμίζουν περεταίρω. Τα επιμέρους χειριστήρια είναι λίγα προς όφελος της εργονομίας, αφού οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου είναι ενσωματωμένες στη γνώριμη από το Fiesta κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών.

Σημαντική βελτίωση υπήρξε και στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, οι οποίοι κάθονται πλέον αρκετά πιο άνετα. Σύμφωνα με τη Ford, ο χώρος για τα γόνατα πίσω μεγάλωσε κατά 56 χλστ., το πλάτος στο ύψος των ώμων αυξήθηκε κατά 60 χλστ. (1.395 χλστ.), μπροστά το ωφέλιμο πλάτος είναι στα 1.421 χλστ., ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 375 λτ. (με ρεζέρβα ανάγκης). Για όσους πάλι θέλουν περισσότερη πρακτικότητα και πορτ μπαγκάζ για… μεταφορές, υπάρχει και το στέισον βάγκον Focus με το πορτ μπαγκάζ των 608 λτ. (μήκος 4.668 χλστ.).

Ευχάριστο και άνετο στο δρόμο

Το Focus από την πρώτη γενιά του ξεχώρισε για την οδική του συμπεριφορά και την «επικοινωνιακή» του αίσθηση με τον οδηγό. Παράδοση που συνέχισαν οι επόμενες γενιές και εξελίχθηκε περισσότερο στο νέο Focus, το οποίο παράλληλα είναι και πιο άνετο από ποτέ άλλοτε. Το νέο πιο άκαμπτο αλλά ελαφρύτερο πλαίσιο (συνολικά το βάρος του νέου Focus έχει μειωθεί κατά 88 κιλά) με υδρομορφοποιημένα στοιχεία δομής αμαξώματος εξασφαλίζουν αυξημένη κατά 20% στρεπτική ακαμψία.

Διαβάστε ακόμη: To νέο Ford Focus με ραντάρ για λακκούβες (+video)

Το νέο Focus προσφέρεται για πρώτη φορά με τρεις τύπους πίσω ανάρτησης: Ημιάκαμπτο άξονα με δομή προερχόμενη από το νέο Fiesta ST, ειδικά σχεδιασμένο για τους χαμηλότερης ισχύος κινητήρες 1.0 λτ. EcoBoost και 1.5 λτ. EcoBlue, πολλαπλούς συνδέσμους για τα ισχυρότερα μοτέρ και πολλαπλούς συνδέσμους με διαφορετική θέση των αμορτισέρ για το στέισον βάγκον. Παράλληλα, το Focus ST-Line είναι χαμηλότερο κατά 10 χλστ., ενώ το Focus Active είναι πιο ψηλό κατά 30 χλστ. με διαφορετικά εμπρός και πίσω.

Επιπλέον, το νέο Focus διατίθεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (με προγράμματα Comfort, Normal και Sport) που ανιχνεύει τις λακκούβες και προσαρμόζει την απόσβεση, καθώς και με προφίλ οδήγησης Eco, Normal και Sport.  Σε συνδυασμό με το νέο σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, τα ενισχυμένα φρένα και τη βελτιωμένη ηχομόνωση, το νέο Focus συνδυάζει με ιδανική ισορροπία την άνεση με το κράτημα στο δρόμο ανεξαρτήτως διαδρομής, αλλά και την σπορτίφ αίσθηση όταν ο οδηγός ανεβάσει ρυθμούς.

Νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου

Πλήρης είναι η γκάμα των κινητήρων που διατίθεται στην ελληνική αγορά το νέο Ford Focus, καλύπτοντας κάθε ανάγκη. Στη βάση υπάρχει ο γνωστός αλλά βελτιωμένος 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS με νέα κυλινδροκεφαλή, νέο turbo, καταλύτη ταχείας προθέρμανσης και φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Κατόπιν υπάρχει ο νέος 3κύλινδρος βενζίνης 1.5 λτ. EcoBoost με 150 και 182 ίππους. Για πρώτη φορά τα μοτέρ βενζίνης διαθέτουν και σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, που σημαίνει ότι ανάλογα τις συνθήκες φορτίου λειτουργούν ως 2κύλινδροι. Νέος είναι και ο πετρελαίου 1.5 λτ. EcoBlue με ισχύ 95 και 120 ίππων και άφθονη ροπή 300 Nm. Με ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων με περιστροφικό επιλογέα συνδυάζονται όλοι οι προαναφερθέντες κινητήρες, εκτός του 1.5 λτ. EcoBlue 95 PS (βλ. παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά).

Γεμάτο τεχνολογίες

Το νέο Ford Focus φέρει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, ενισχύοντας τις ανέσεις και την ασφάλεια. Επιγραμματικά εφοδιάζεται με τα συστήματα ACC με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring που βοηθούν το αυτοκίνητο να διατηρεί μία απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και να μένει στο κέντρο της λωρίδας του, τον προσαρμοζόμενο φωτισμό Adaptive Front Lighting System, το Head-up display, το αυτοματοποιημένο παρκάρισμα Active Park Assist 2, το σύστημα αυτόνομης πέδησης Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού και δικυκλιστή) και πολλά ακόμη.

Διαβάστε ακόμη: Το νέο Ford Focus με τεχνολογία μαχητικού αεροσκάφους (+video)

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση 1.0 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 1.497 1.497
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12 3/12
Ταχύτητες 6/8 auto 6/8 auto 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 125/6.000 150/6.000 182/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/1.400 240/1.600 240/1.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,0/11,1 8,8/8,9 8,3
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200/195 210/208 222
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) 4,8/5,6 5,3/5,9 5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 107/126 121/133 124
Βάρος (κιλά) 1.322/1.371 1.369/1.404 1.369
Έκδοση 1.5 EcoBlue 1.5 EcoBlue
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.500 1.500
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 4/16
Ταχύτητες 6 6/8 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 95/3.600 120/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 300/1.750 300/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,4 10,0/10,2
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 183 196/193
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) 3,5 3,6/4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 91 94/111
Βάρος (κιλά) 1.363 1.363/1.394
Get it on Google Play Download on the App Store