Οδηγούμε το νέο κουπέ SUV Renault Arkana

Η Renault διευρύνει περεταίρω την γκάμα των SUV μοντέλων της, αυτή τη φορά με ένα ολοκαίνουργιο κουπέ SUV Arkana, που τοποθετείται στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των C-SUV. Αρχικά ξεκίνησε να διατίθεται στη Ρωσία όπου και κατασκευάζεται για την τοπική αγορά, ενώ τα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ευρώπη παράγονται στο εργοστάσιο της Renault (Samsung), στο Busan, της Ν. Κορέας.

Η Renault γίνεται η πρώτη mainstream αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που προσφέρει ένα κουπέ SUV, σε μια κατηγορία όπου μέχρι τώρα μονοπωλούσαν οι μάρκες πολυτελείας. Σε συνδυασμό και με τις προσιτές και άκρως ανταγωνιστικές τιμές που συνοδεύουν το Arkana, τον πλήρη στάνταρ εξοπλισμό και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων από την πρώτη κιόλας έκδοση, το νέο σπορτίφ SUV της γαλλικής μάρκας έχει όλα τα εχέγγυα για να προσελκύσει τους αγοραστές που αναζητούν ένα σύγχρονο σε όλα τα επίπεδα και ξεχωριστό αισθητικά SUV.

To Arkana διατίθεται αποκλειστικά με υβριδικά μηχανικά σύνολα. Πρόκειται για το 1.3 TCe 140 EDC Mild Hybrid και το 1.6 E-TECH 145 hp Hybrid, τα οποία πωλούνται σε τιμές ξεκινούν από 25.290 ευρώ και 29.390 ευρώ αντίστοιχα. Από την αρχική έκδοση Expression περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάρτα Renault Handsfree, προβολείς LED κ.λπ. To πιο πλούσιο Dynamic (από 27.790 ευρώ το 1.3 TCe και από 29.390 ευρώ το E-TECH) διαθέτει επιπλέον Adaptive cruise control, συστήματα αναγνώρισης εμποδίου κατά την οπισθοπορεία και έλεγχο των τυφλών γωνιών, πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, διαφορετικές επενδύσεις, σύστημα πολυμέσων 9,3 ιντσών με Navi, φιμέ κρύσταλλα και ζάντες 18 ιντσών.

Ενδιαφέρουσα και δυναμική σχεδίαση

Το πρώτο στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον κοιτώντας το Arkana, είναι η μοναδική του εξωτερική εμφάνιση, καθώς συνδυάζει στοιχεία από τα SUV και τα κουπέ. Βασισμένο στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του ομίλου, έχει μήκος 4.568 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.571 χλστ., μεταξόνιο 2.720 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 200 χλστ. Στο εμπρός άκρο ακολουθείται η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Renault με τα full LED φωτιστικά σώματα σχήματος «C». Από το πλάι διακρίνεται η έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω που καταλήγει σε μια αεροτομή και τονίζει το σφηνοειδές προφίλ του. Στο πίσω άκρο τα φωτιστικά σώματα αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C» με μία λωρίδα που τα ενώνει νοητά, δίνοντας έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό: Μοντέρνο, ευρύχωρο και με προσεγμένη ποιότητα

Πολύ καλές είναι οι εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς και από τη συνολική εικόνα της καμπίνας του Arkana, μιας και παρέχει ότι αναζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο C-SUV: μοντέρνα εικόνα, σύγχρονη τεχνολογία και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Το ταμπλό θυμίζει σε σχεδίαση το αντίστοιχο του νέου Captur, ενώ εφοδιάζεται με μία έγχρωμη οθόνη πίνακα οργάνων 4,2, 7, ή 10.2 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) και με κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών τύπου tablet. Την προσοχή στην κατασκευή ενισχύουν τα μαλακά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις πόρτες, το πολύ καλό φινίρισμα, όπως και η συναρμογή. Στα θετικά στοιχεία ανήκουν οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, όπως επίσης η ευρυχωρία που απολαμβάνουν έως 5 επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 513 λίτρων (480 λίτρα για την έκδοση E-TECH Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού).

Σύγχρονοι και αποδοτικοί κινητήρες υβριδικής τεχνολογίας

Το Arkana στην αρχική του έκδοση διατίθεται με micro-hybrid, που βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo αμέσου ψεκασμού 1.3 TCe. Η micro-hybrid τεχνολογία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνεργάζεται αποκλειστικά  με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid αποδίδει μέγιστη ροπή 260 Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ.. Αυτό σημαίνει +10 ίππους και +20 Nm ροπής σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα 1.3 TCe 130. Επίσης, προσδίδει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ./ώρα) με μεικτή κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 132-138 γρ/χλμ. (τιμές WLTP).

Ο πιο σύνθετος και εξελιγμένος κινητήρας E-TECH Hybrid με τη συνδυαστική ισχύ των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. 94 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW (49 PS) και έναν 15 kW (20 PS) HSG (High-Voltage Starter Generator). Ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V) που βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών, εξασφαλίζει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, μιας και στην πόλη μπορεί να κινείται έως και 80% ηλεκτροκίνητα. Το νέο Arkana E-TECH Hybrid επιτυγχάνει συνδυαστική κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και 112-117 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 (τιμές WLTP). Σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75 χλμ./ώρα. Επίσης, ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 172 χλμ./ώρα.

Άνετο στην οδήγηση

Τα πρώτα χιλιόμετρα με το Renault Arkana τα διανύσαμε με τον κινητήρα 1.3 TCe 140 MHEV, οδηγώντας το από το Λουτράκι έως την Αθήνα, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης. Ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του κερδίζει αμέσως τον οδηγό, αφού είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να προσφέρει άνετες και ξεκούραστες διαδρομές, με το μοτέρ να έχει την απαιτούμενη ισχύ για να κινεί σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.336 κιλών, δίχως να ενοχλεί με εξωγενείς θορύβους. Η ψηλή θέση οδήγησης, οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα, ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες, τις οποίες μπορεί να αναπτύξει και να κρατήσει πολύ εύκολα. Συνολικά είναι ένα αυτοκίνητο που εμπνέει εμπιστοσύνη, είναι εύκολο στους χειρισμούς και δεν θα κουράσει τον οδηγό του, χάρη και στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε τα Hyundai i20 N, i30 N & Kona N
Οδηγούμε τα Hyundai i20 N, i30 N & Kona N
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Cross
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Cross
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store