Honda Jazz e:HEV ή Civic 1.0 VTEC Turbo στα ίδια λεφτά;

Η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου χρειάζεται αρκετή έρευνα, αφού οι προτάσεις είναι πολλές και ποικίλουν, ακόμα και με τα ίδια περίπου λεφτά. Για παράδειγμα, θέλετε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο από μία εταιρία, αλλά βλέπετε ότι με τα χρήματα που μπορείτε να δαπανήσετε υπάρχει και άλλο μοντέλο που πληροί τις ανάγκες σας και είναι κοντά σε τιμή. Μπορεί το νέο μοντέλο που σας έβαλε σε σκέψεις να ανήκει σε άλλη κατηγορία, αλλά πιστεύετε ότι αξίζει τα λεφτά σας και τότε πρέπει να βάλετε κάτω χαρτί και μολύβι.

Σε ένα τέτοιο δίλημμα μπορεί να έρθει αντιμέτωπος αυτός που θέλει να αγοράσει το νέο Jazz e:HEV, αφού πολύ κοντά σε τιμή βρίσκεται το Civic 1.0 VTEC Turbo. Το ίδιο ισχύει και για το αντίστροφο, αφού αμφότερα στις αρχικές τους εκδόσεις πωλούνται λίγο πιο κάτω από τις 23.000 ευρώ. Από τη μια έχει το νέο Jazz Hybrid προσφέρει χώρους, πρακτικότητα, ικανοποιητική απόδοση του κινητήρα, αλλά το κυριότερο οικονομία καυσίμου χάρη στην υβριδική τεχνολογία. Με τιμή που ξεκινάει από τις 22.700 ευρώ. Κι από την άλλη υπάρχει το Honda Civic που αισίως έχει μπει στην 10η γενιά του, με ένα άκρως δυναμικό παρουσιαστικό. Η τιμή του ξεκινάει από τις 22.800 ευρώ με τον 1.000άρη κινητήρα των 126 ίππων κι αν το θέλετε με CVT κιβώτιο, τότε θα σας κοστίσει από 25.300 ευρώ.

Εξοπλιστικά και τα δυο προσφέρονται με πλούσιο εξοπλισμό από τις αρχικές τους εκδόσεις. To Honda Jazz διαθέτει 10 αερόσακους, μεταξύ των οποίων ένας νέος εμπρός κεντρικός, προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα και πολλά ακόμα. Το Honda Civic έχει 6 αερόσακους, όλα τα συστήματα ασφαλείας (προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα κ.λπ.), 16άρες ζάντες αλουμινίου και πολλά ακόμα.

Αιχμηρό το Civic, πιο ήπιο το Jazz

Σχεδιαστικά τα δύο Honda ακολουθούν διαφορετικές οδούς, σύμφωνα με τη φιλοσοφία τους. Το παρουσιαστικό του Civic είναι εξαιρετικά αθλητικό, με τους μυώδεις προφυλακτήρες και τις λεπίδες στους αεραγωγούς να είναι βγάζουν μάτι. Από την άλλη το Jazz ήρθε ολοκληρωτικά αλλαγμένο συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Με ένα εντελώς αλλαγμένο εμπρόσθιο μέρος, εμφανίζει σαφώς πιο ήπια σχεδίαση συγκριτικά με το Civic και ίσως πιο εύπεπτη για την πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού. To Jazz είναι εξαιρετικό για κίνηση στον αστικό ιστό, μιας και οι διαστάσεις του είναι όσο μαζεμένες πρέπει για την ευκολία στο παρκάρισμα. Το μήκος του αγγίζει τα 4.044 χλστ., έναντι των 4.518 χλστ. του Civic, με το μεταξόνιο να είναι 2.517 χλστ. με του μικρομεσαίου Honda να αγγίζει τα 2.697 χλστ. Όπως γίνεται αντιληπτό από τα νούμερα του μεταξονίου, το Jazz τοποθετείται στην «καρδιά» της κατηγορίας από πλευράς μήκους/μεταξονίου, υποσχόμενο χώρους από την αμέσως μεγαλύτερη. Άρα μια χαρά από χώρους!

Πολύ καλοί χώροι και πρακτικότητα

Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων δεν υπάρχει καμία ομοιότητα. Ξεκινώντας από τα υλικά που απαρτίζουν τις καμπίνες των δυο αυτοκινήτων, είναι ποιοτικά, με πολύ καλή συναρμογή και δείχνουν πως θα αντέξουν με το πέρασμα του χρόνου. Και στα δυο αυτοκίνητα ξεχωρίζει το σύστημα infotainment που ενσωματώνουν, όπως κι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Το Jazz προσφέρεται στη βασική του έκδοση με οθόνη 5 ιντσών (9 ιντσών από τη δεύτερη έκδοση και άνω) και στο Civic στάνταρ είναι 7 ιντσών. Σε επίπεδο χώρων αμφότερα θα σας ικανοποιήσουν και με το παραπάνω, ενώ κοινό τους στοιχείο αποτελεί το σύστημα Magic Seats στο πίσω κάθισμα. Στο Jazz τα πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα και οι μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες ενισχύουν την ορατότητα, δίνοντας την αίσθηση στους επιβάτες ότι βρίσκονται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο και όχι σε ένα 4 μέτρων. Για τις αποσκευές, το Civic με τα 420 λίτρα έχει σαφές προβάδισμα έναντι των 304 λίτρων του Jazz, ωστόσο στο μικρότερο Honda διευκολύνει το μεγαλύτερο ωφέλιμο ύψος του πορτ μπαγκάζ.

Πιο πολλά άλογα για το Civic, χαμηλότερη κατανάλωση το Jazz

Μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το Jazz με την υβριδική τεχνολογία, όμως από την άλλη πλευρά το Civic κινείται από έναν άψογο 3κύλινδρο turbo 1.000άρη. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με μια διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο με τον οποίο τα δυο αυτοκίνητα προσπαθούν να πετύχουν οικονομία κατά την κίνησή τους. Το ένα υβριδικά, το άλλο με τη λύση του downsizing. Ας τα δούμε λίγο αναλυτικότερα.

Το Jazz διαθέτει το σύστημα e:HEV, το οποίο συνδυάζει τον 1.5 iVTEC με 2 ηλεκτροκινητήρες. Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 97 ίππους και 131 Nm ροπής, με τον ηλεκτροκινητήρα να παράγει 109 ίππους και 253 Nm. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 109 άλογα και κινεί απροβλημάτιστα τα 1.228 κιλά του αμαξώματος. Η απόκριση ναι μεν δεν είναι ηλεκτρική, αλλά την ώθηση που δίνουν οι ηλεκτροκινητήρες τη νιώθεις. Στο πάτημα του γκαζιού οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα, έχοντας και τη συνδρομή των 253 Nm του ρεύματος να «καθαρίζουν» στις ρεπρίζ. Από στάση, τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,4 δλ. και η επιτάχυνση συνεχίζει μέχρι τα 175 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του κιβωτίου μιας σχέσης eCVT, ενώ υπάρχουν 3 προγράμματα λειτουργίας: EV Drive, Hybrid Drive και  Engine Drive. Στην πρώτη περίπτωση, κινείται μόνο με το ρεύμα, στη δεύτερη μεικτά και στην τρίτη μόνο με τον βενζινοκινητήρα. Ο 1.500άρης ακούγεται αρκετά υπό πίεση, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Σε ταχύτητες πόλης τον ακούς σπάνια, καθώς λειτουργεί και σπάνια, γιατί κινείται με το ηλεκτρικό μοτέρ. Έτσι η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνάει τα στα 6,9 λίτρα/100 χλμ.

Στο Civic έχουμε τον μικρότερο κινητήρα της σειράς «Earth Dreams Technology», με τον τρόπο λειτουργίας του να μην σε κάνει να πιστεύεις ότι έχεις έναν 3κύλινδρο στα χέρια σου. Γεμάτος σε απόδοση, με το τράβηγμα να εντυπωσιάζει, απολαμβάνοντας παράλληλα το ιδανικό σε κλιμάκωση κι αίσθηση χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Τα 126 άλογα και τα 200 Nm ροπής στις 2.250 σ.α.λ., δεν δυσκολεύονται να επιταχύνουν το Civic στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δλ., φτάνοντας τα 207 χλμ./ώρα τελικής κι αυτά με μέση (πραγματική) κατανάλωση στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Ξυράφι το Civic στο δρόμο και ευκολοδήγητο το Jazz

Μπορεί το Jazz να προσφέρει ένα ελαφρώς καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα, αλλά το Civic αμέσως σου δείχνει πώς είναι από τα πιο σπορ σε αίσθηση και οδική συμπεριφορά μικρομεσαία χάτσμπακ. Τιμόνι ξυράφι, ανεξάρτητη ανάρτηση που ενώ αποσβένει εξαιρετικά τις ανωμαλίες του δρόμου και δεν κουράζει, ενώ παράλληλα προσφέρει και άφθονη πρόσφυση με ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος. Αν του ζητηθεί θα σας επιτρέψει να παίξετε λίγο με την ουρά, ίσα για να τοποθετήσετε το μικρομεσαίο ιαπωνικό πριν την στροφή. Αν το παρακάνετε το ESP διακριτικά θα σας «κόψει» τον αέρα.

Όσοι είχατε τύχει να έρθετε σε επαφή με το προηγούμενο Jazz σίγουρα θα θυμάστε, ότι προσέφερε μια ικανοποιητική οδηγική εμπειρία. Πολύ καλό δίδυμο πλαισίου – ανάρτησης, αλλά αρκετός θόρυβος κύλισης. Στο νέο Jazz e:HEV, η κύλιση έχει βελτιωθεί, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης θα σας επιτρέψει να κινηθείτε σβέλτα στις στροφές και μάλιστα θα εκπλαγείτε ευχάριστα. Αντί να αντιδρά με υποστροφή, όπως το 90% των υβριδικών, το Jazz αφήνει γλυκά την ουρά να γλιστρήσει στο όριο, ευθυγραμμίζοντας το εμπρός μέρος με το apex! Εύφημος μνεία στα φρένα όχι μόνο για την κορυφαία απόδοση, αλλά κυρίως για την αίσθηση. Παρά την ανάκτηση ενέργειας, το πεντάλ προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση και σου επιτρέπει να φρενάρεις πάντα όσο θες. Ο οδηγός θα λατρέψει το νέο Jazz για την άνεση και ευκολία στους χειρισμούς που παρέχει στην οδήγηση, ειδικά στις αστικές μετακινήσεις όπου θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα.

Τι να αγοράσετε λοιπόν στα ίδια λεφτά;

Όπως στα περισσότερα θέματα στη ζωή, έτσι κι εδώ, η απάντηση δεν μπορεί να είναι το τάδε, ή το δείνα μοντέλο. Τύπου άσπρο ή μαύρο. Όλα εξαρτώνται από τις ανάγκες μετακίνησης του καθενός και τι προτεραιότητες έχει. Αν για παράδειγμα το μεγαλύτερο εύρος των μετακινήσεων του είναι εντός των τειχών της πόλης, θέλει εύκολο παρκάρισμα, ευρυχωρία σε μικρές εξωτερικές διαστάσεις και να κινείται για αρκετά μέτρα χωρίς να καίει βενζίνη, τότε η απάντηση είναι Honda Jazz. Αν τώρα απαιτεί πιο δυναμική εμφάνιση και οδική συμπεριφορά συν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, τότε με κλειστά τα μάτια η επιλογή είναι το Honda Civic.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο Jazz e:HEV 1.5 Hybrid Civic 1.0 Turbo 126 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.498 988
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 3/12
Ταχύτητες e-CVT 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 98/5.500-6.400 126/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 131/4.500-5.000 200/2.250
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) 109
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 253
Συνδυαστική ισχύς (PS) 109
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,4 10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 175 207
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,5 5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 102 134
Βάρος (κιλά) 1.228 1.281
Διαστάσεις Jazz e:HEV 1.5 Hybrid Civic 1.0 Turbo 126 PS
Μήκος (χλστ.) 4.044 4.518
Πλάτος (χλστ.) 1.694 1.799
Ύψος (χλστ.) 1.526 1.434
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.517 2.697
Χώρος αποσκευών (λτ.) 304 420
Κατανάλωση – κόστη Jazz e:HEV 1.5 Hybrid Civic 1.0 Turbo 126 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 6,9 7,3
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.262 € 1.335 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 102 134
Τέλη κυκλοφορίας 0,00 € 85,80 €
Εξοπλισμός  – τιμή Jazz e:HEV 1.5 Hybrid Civic 1.0 Turbo 126 PS
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας φωτός και βροχής
Αερόσακοι 10 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός
Πίνακας οργάνων Ψηφιακός Ψηφιακός
Σύστημα πολυμέσων 5 ιντσών 7 ιντσών
Ζάντες αλουμινίου ο
Τιμή από (ευρώ) 22.700 22.800

•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,524 €/λτ.

Get it on Google Play Download on the App Store