Δοκιμή Fiat 500L ντίζελ 1.6 MTJ 105PS

65

To μικρομεσαίο πολυχρηστικό Fiat 500L, εκτός από τον αρχικό πετρελαιοκινητήρα των 1.3 λίτρων απόδοσης 85 ίππων (δείτε εδώ τη δοκιμή), εφοδιάζεται και με το μεγαλύτερο 1.6 MTJ 105 PS, έκδοση την οποία δοκιμάζουμε, ενώ σε λίγο καιρό θα είναι διαθέσιμος και ο πιο ισχυρός 1.6 MTJ 120 PS. Πέραν τούτου το 500L και σε αυτή την έκδοση παραμένει ένα ελκυστικό σχεδιαστικά και ευχάριστο αυτοκίνητο με πολυχρηστικά στοιχεία ικανό να καλύψει με τον καλύτερο τρόπο τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Η τιμή του ξεκινά από τα 18.720 ευρώ (με όφελος απόσυρσης και έκπτωση 1.000 ευρώ), ο εξοπλισμός του είναι πλήρης, ενώ συγκριτικά με το 1.3 MTJ 85 PS κοστίζει 1.180 ευρώ περισσότερα.

Ιδιαίτερα ροπάτος και οικονομικός αλλά τραχύς κινητήρας

Το μοτέρ των 1.6 λίτρων πετρελαίου της Fiat δεν εντυπωσιάζει με την απόδοσή του η οποία ανέρχεται στους 105 ίππους (έναντι 85 του 1.3 MJT), ωστόσο η ροπή του είναι από τις υψηλότερες για τέτοιου κυβισμού κινητήρα με 320 Νm, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Η ροπή αυτή σε συνδυασμό με την σφιχτή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου (5τάχυτο το 1.3 MJT) χαρίζει σπιρτάδα στο βάρους 1.395 κιλών αμάξωμα και ικανοποιεί με τις επιδόσεις του. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει καλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές και βρίσκεται στα φόρτε του μετά τις 2.000 με θετικό τράβηγμα, ενώ στις ψηλές κρεμάει όπως είναι λογικό εξαιτίας της χαμηλής απόδοσης. Η λειτουργία του παρουσιάζει ελαφρύ κροτάλισμα που γίνεται αντιληπτό στην καμπίνα των επιβατών ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές ενώ και το σύστημα start/stop δε διακρίνεται για την αμεσότητά του και την ομαλή του λειτουργία. Επανερχόμενοι στα θετικά του στοιχεία, εκείνα συμπληρώνονται και από την εξαιρετικά χαμηλή του κατανάλωση που ανέρχεται στα 4,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. (4,0 στο 1.3 MJT).

Πολύ άνετο και όμορφο το εσωτερικό του

Το Fiat 500L είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο αισθητικά τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό του. Εκεί, η εικόνα είναι ευχάριστη με έντονα νεανικό χαρακτήρα ενώ αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι η αίσθηση ευρυχωρίας που διακατέχει τους επιβάτες του. Αυτό οφείλεται αφενός στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, το βάθος του ταμπλό και την έξυπνη διάταξη των επιμέρους στοιχείων του ταμπλό που δεν «πήζουν» το μάτι. Η ποιότητα των υλικών ικανοποιεί, η συναρμολόγηση έχει περιθώρια βελτίωσης, ενώ καλή με την σειρά της είναι και η εργονομία. Οι χώροι και στην πράξη αποδεικνύονται υπεραρκετοί για μια 5μελή οικογένεια χωρίς να χρειαστεί να γίνουν παραχωρήσεις από κανέναν από τους επιβάτες. Το 500L διαθέτει και πολυχρηστικά στοιχεία στο εσωτερικό του όπως είναι τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, καθώς και η δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, τα οποία επίσης είναι συρόμενα και ρυθμίζεται και η κλίση της πλάτης τους. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί με τα 343 λίτρα του (400 λτ. με τα καθίσματα εμπρός και 1.310 λτ. με πεσμένες τις πλάτες) και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του. 

Ακόμα πιο ικανό εκτός πόλης

Με τον 1.6 λτ. ντίζελ κινητήρα των 105 ίππων και τον συνδυασμό του με 6τάχυτο κιβώτιο το 500L αποκτά τον υπεραστικό χαρακτήρα που έλειπε σε ένα ποσοστό από το μικρότερο αδελφάκι του. Αυτό σημαίνει ότι αυτή η έκδοση είναι πολύ πιο ικανή να καλύψει σε ένα μακρινό ταξίδι τους επιβάτες του προσφέροντάς τους επιπλέον πολύ καλά επίπεδα άνεσης και ασφάλεια. Στις στροφές το αμάξωμά του με το μεγάλο ύψος εμφανίζει αισθητές κλίσεις στις στροφές, χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται η οδική του συμπεριφορά παραμένοντας ουδέτερη ακόμα και σε υπερβολή του οδηγού. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και χάνει σε αίσθηση, όμως είναι άμεσο (διαθέτει και την λειτουργία City που εξυπηρετεί σε αστικές συνθήκες). Τέλος, τα φρένα του με τους μεγαλύτερους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τους απλούς πίσω από το 1.3 MTJ (305/264 χλστ. έναντι 284/251 χλστ.) ικανοποιούν σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα.

(+)Εμφάνιση, χώροι, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, ροπή κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων, κατανάλωση

(-) Ιπποδύναμη κινητήρα και κροτάλισμα στις χαμηλές στροφές, ατέλειες στην συναρμογή του εσωτερικού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/3.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
181
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
117
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105,3
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 305 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 264 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.147
Πλάτος (χλστ.)
1.784
Ύψος (χλστ.)
1.665
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.612
Βάρος (κιλά)
1.365
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
343/400/1.310
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.150