Δοκιμή Fiat 500X 1.4 MultiAir 140hp

83

Στη διευρυμένη οικογένεια του 500, η Fiat πρόσθεσε μετά το πολυχρηστικό 500L το crossover 500X, το οποίο παρουσιάζει περισσότερο ενδιαφέρον σχεδιαστικά μέσω της πιο «στιλάτης» εμφάνισής του εξωτερικά και στο εσωτερικό. Παράλληλα, το μήκους 4,3 μ. πεντάθυρο αμάξωμά του θυμίζει αρκετά το μίνι 500 αλλά σε πιο μεγάλες διαστάσεις, με πολλές θελκτικές καμπύλες σε κάθε του πλευρά. Επιπλέον, διατίθεται σε δύο τύπους αμαξώματος, το City Look της δοκιμής και το πιο εκτός δρόμου Off Road Look με ποδιές στους προφυλακτήρες και προστατευτικά πλαστικά.

Από πλευράς κινητήρων, το Fiat 500X εφοδιάζεται με τους βενζίνης 1.6 E-Torq 110 hp, 1.4 MultiAir 140 hp και 1.4 MultiAir 170 hp 4×4 AT9 (αυτόματο 9 ταχυτήτων) και τους ντίζελ 1.6 MTJ 120hp και 2.0 MTJ 140hp 4×4 AT9. Οι τιμές ξεκινούν από 16.570 για το βενζίνης και από 20.470 ευρώ για το ντίζελ.

Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό με καλούς χώρους

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό είναι εμπνευσμένο σχεδιαστικά από το 500αράκι και αφήνει συνολικά θετικές εντυπώσεις σε κάθε επίπεδο. Χωρίς να είναι «φλύαρο» από πλευράς αισθητικής συνδυάζει με επιτυχία ρετρό στοιχεία με μοντέρνα χαρακτηριστικά. Ποιοτικά, είναι από τα πιο προσεγμένα Fiat και σε αυτό συμβάλλουν το παχύ αφρώδες υλικό στο ταμπλό και η προσεγμένη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της δοκιμής έκαναν την εμφάνισή τους μικροτριγμοί από διάφορα σημεία της καμπίνας. Ο οδηγός κάθεται σωστά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, ενώ θα προσαρμοστεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Το ίδιο ισχύει και για την οθόνη αφής (5 ή 6,5 ιντσών) του συστήματος infotainment Uconnect, η οποία, ίσως θα έπρεπε να ήταν πιο κοντά στον οδηγό. Αρκετά ικανοποιητικοί είναι και οι διαθέσιμοι χώροι του Fiat 500X. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται άνετα, όπως και άλλα δύο ενήλικα άτομα στο πίσω μέρος του εσωτερικού. Για τις αποσκευές υπάρχουν 350 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα και χώροι για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο μαζί με ρεζέρβα ανάγκης.

Αποδοτικός κινητήρας με «τσιμπημένη» κατανάλωση

Ο 1.4 MutliAir turbo κινητήρας των 140 ίππων παρουσιάζει συνολικά πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.320 κιλών. Το τράβηγμα που εμφανίζει από τις χαμηλές στροφές είναι θετικό χάρη στη ροπή των 230 Nmαπό τις 1.750 σ.α.λ., η ισχύς αποδίδεται γραμμικά μέχρι τις υψηλές στροφές, ενώ ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό του 500X κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα ο κινητήρας συνδυάζεται αρμονικά με το 6τάχυτο κιβώτιο, στο οποίο η 6η ταχύτητα είναι μακριά και κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα, θυμίζοντας ντίζελ μηχανικό σύνολο. Η μέση κατανάλωση από την άλλη πλευρά κυμαίνεται σε πραγματικές συνθήκες κίνησης πάνω από τα 9 λτ./100 χλμ., τα οποία αντιστοιχούν με περίπου 15€ για κάθε 100 χλμ.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή

Μεταξύ των θετικών χαρακτηριστικών του Fiat 500X1.4 MultiAir 140hp, είναι και το σίγουρο «πάτημα» που εμφανίζει σε κάθε εντός δρόμου διαδρομή. Η σχετικά σφιχτή ανεξάρτητη ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – πίσω δεν αφήνει το αμάξωμα να πλέει σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές υπό πίεση. Η οδική συμπεριφορά του crossover Fiat είναι ουδέτερη και προβλέψιμη, με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και καλύτερη αίσθηση συγκριτικά με άλλα μοντέλα της μάρκας. Η άνεση από την ανάρτηση δεν είναι η καλύτερη δυνατή, αφού περνούν κραδασμοί στο εσωτερικό από ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάτι που αποδίδεται και λόγω των μεγάλων ζαντών αλουμινίου των 18 ιντσών με ελαστικά 225/45 που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Στην επιλογή Normal μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου Mood Selector που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και διευκολύνει την ευελιξία στις αστικές διαδρομές. Με την επιλογή Sport, το σύστημα διεύθυνσης σφίγγει με τεχνητό τρόπο, ενώ ταυτόχρονα η απόκριση του κινητήρα γίνεται πιο άμεση, όμως δεν συνιστάται για καθημερινή χρήση γιατί γίνεται πιο κουραστικό στην οδήγηση. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή All Weather για καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες.

(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, οδική συμπεριφορά, κινητήρας

(-) Κατανάλωση, άνεση ανάρτησης, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.368
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
139
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
152,9
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 281x26 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 278x12 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.248
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.600
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.320
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
350
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
64%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.580