Δοκιμή Ford Kuga ST-Line diesel 1.5 TDCi 120 PS

Το ανανεωμένο Ford Kuga λανσαρίστηκε εδώ και λίγους μήνες και στη χώρα μας και παρουσιάζει σημαντικές αλλαγές τόσο στη σχεδίαση, όσο και στα μηχανικά μέρη, με πιο βασική την προσθήκη του νέου κινητήρα ντίζελ των 1.5 λτ. ισχύος 120 ίππων.


Οι τιμές του Kuga 1.5 diesel ξεκινούν από 25.840 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, ενώ πιο προσιτό είναι με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 EcoBoost 150 PS (από 22.095 ευρώ). Με τετρακίνηση συνδυάζονται οι κινητήρες 1.5 EcoBoost 180 PS και οι πετρελαίου 2.0 TDCi 150 PS και 180 PS. Παράλληλα, με όλα τα μηχανικά σύνολα προσφέρεται το πιο σπορτίφ Kuga ST-Line, όπως είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής (από 27.353 ευρώ το 1.5 TDCi 120 PS).

Πιο δυναμικό σχεδιαστικά, ειδικά το ST-Line

Εξωτερικά, το ανανεωμένο Kuga άλλαξε σε μεγάλο βαθμό και απέκτησε πιο δυναμική εμφάνιση. Στο εμπρός άκρο του ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρας, ενώ και πίσω έχουν ανασχεδιαστεί τα φανάρια, η πόρτα του χώρου αποσκευών και ο προφυλακτήρας. Το Kuga ST-Line διακρίνεται από τη μαύρη νίκελ μάσκα, τον αεραγωγό χαμηλά στον προφυλακτήρα, τα πλαίσια στα φώτα ομίχλης με σχέδιο κυψελών, το εμπρός σπόιλερ, τις ποδιές στα μασπιέ, τις μαύρες ράγες οροφής και τα πίσω φιμέ φωτιστικά σώματα. Επιπλέον, όλα τα διακοσμητικά και οι αεροτομές είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ οι ζάντες αλουμινίου είναι διαμέτρου 18 ιντσών.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό με άνετους χώρους

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kuga η Ford  βελτίωσε την εργονομία, ενώ παράλληλα αναβάθμισε σε τεχνολογία τα διάφορα συστήματά του. Αρχικά ξεχωρίζει το νέο τιμόνι που περιλαμβάνει πιο εύχρηστα πλήκτρα χειρισμού και κατόπιν το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων SYNC 3, με εντελώς καινούργιο λειτουργικό, στάνταρ σκληρό δίσκο χωρητικότητας 64 GB και σύστημα πλοήγησης. Νέα είναι ακόμα τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και το πρακτικό ηλεκτρικό χειρόφρενο, που αφήνει περισσότερο χώρο για μικροαντικείμενα. Το Kuga ST-Line εφοδιάζεται με σπορ καθίσματα με μερική επένδυση δέρματος και ραφές αντίθετου χρώματος στον επιλογέα ταχυτήτων και τιμόνι, μαύρη οροφή και διακοσμητικό μεταλλικού χρώματος στην κονσόλα. Σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής, τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και τα επιμέρους σκληρά είναι πολύ καλά, ωστόσο στον τομέα του φινιρίσματος και συναρμογής υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του Kuga θα φιλοξενήσει με άνεση έως πέντε ενήλικους επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους (456 λτ.).

Οικονομικός και πολιτισμένος ο 1.5 diesel

O κινητήρας πετρελαίου των 1.5 λτ. απόδοσης 120 ίππων και με 270 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. συνδυάζεται κατάλληλα με το Kuga, αφού κινεί χωρίς πρόβλημα το βαρύ αμάξωμα των 1.6 τόνων, ενώ ταυτόχρονα συγκρατεί την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Το μηχανικό αυτό σύνολο κερδίζει τις εντυπώσεις με την πολιτισμένη λειτουργία δίχως ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους, που απομονώνονται χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση. Παράλληλα συνδυάζεται κατάλληλα με το σωστής κλιμάκωσης 6 ταχυτήτων μηχανικό κιβώτιο (με την πολύ καλή αίσθηση), με αποτέλεσμα να μην “κρεμάει” ο κινητήρας και να προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις εν κινήσει, ακόμα και με 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.400 σ.α.λ.). Από πλευράς κατανάλωσης, κατά τη διάρκεια της δοκιμής και με αστική κυρίως χρήση, το trip computer έδειξε 6,9 λτ./100 χλμ.

Ευχάριστο και ασφαλές σε κάθε διαδρομή

Όπως τα περισσότερα μοντέλα της Ford, έτσι και το Kuga είναι ευχάριστο και ασφαλές στην οδήγηση, χωρίς να επηρεάζεται η προσφερόμενη άνεση. Μάλιστα, η έκδοση Kuga ST-Line διαθέτει στάνταρ ζάντες 18 ιντσών και χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά ανάρτηση με λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση. Έτσι προσφέρει πιο σπορτίφ αίσθηση και μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, όπου τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα. Παράλληλα, το Kuga παραμένει ιδιαίτερα σταθερό και αποπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του στις ευθείες σε γρήγορες ταχύτητες. Εκτός δρόμου, το Kuga με την κίνηση στους εμπρός τροχούς έχει τη δυνατότητα να κινηθεί με σχετική άνεση σε διαδρομές με πατημένο χώμα, ωστόσο όπως όλα τα 2κίνητα SUV, έτσι και το Kuga δεν προορίζεται για δύσβατες διαδρομές, απλά μπορεί να πατήσει εκεί που ένα χάτσμπακ θα “χτυπήσει”.

(+) Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, άνεση, πολιτισμένος κινητήρας, κατανάλωση, χώροι

(-) Ατέλειες στο φινίρισμα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
173
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
115
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
112,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.531
Πλάτος (χλστ.)
1.838
Ύψος (χλστ.)
1.703
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.690
Βάρος (κιλά)
1.591
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
456
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
100%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.439
Get it on Google Play Download on the App Store