Δοκιμή Ford Fiesta Black Edition 1.0 EcoBoost 140 PS

Η Ford έχει προσθέσει στην γκάμα του δημοφιλούς μοντέλου της Fiesta δύο νέες σπορτίφ εκδόσεις, τις Fiesta Black Edition και Fiesta Red Edition προσφέροντας το κάτι παραπάνω τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο οδικής συμπεριφοράς και επιδόσεων. Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση Black Edition του Fiesta, το οποίο αποτελεί το πιο δυνατό αυτοκίνητο 1.000 κ.εκ. που κατασκευάστηκε ποτέ με απόδοση που ανέρχεται στους 140 ίππους. Τo Fiesta Black Edition τοποθετείται έτσι πάνω από το 1.0 EcoBoost 125 PS και κάτω από το κορυφαίο Fiesta ST των 182 ίππων, με την τιμή του να ανέρχεται στα 16.960 ευρώ με απόσυρση (16.485 για το Fiesta Red Edition).


Χάρμα οφθαλμών αισθητικά

Το Ford Fiesta Black Edition είναι ένα από τα πιο όμορφα μικρά αυτοκίνητα της αγοράς με τις στιλιστικές λεπτομέρειες αυτής της έκδοσης να τονίζουν υπέρμετρα τον δυναμικό του χαρακτήρα. Το Black Edition διατίθεται -όπως αποκαλύπτει και το όνομά του- σε μαύρο χρώμα, με την οροφή, τους καθρέφτες και το περίγραμμα της εμπρός μάσκας να είναι βαμμένα σε κόκκινο χρώμα (οι ανάποδες χρωματικές επιλογές ισχύουν στην έκδοση Red Edition), δημιουργώντας ένα όμορφο και ξεχωριστό προφίλ. Ο σπορ χαρακτήρας ενισχύεται από την μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος και τις προαιρετικές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (16 ιντσών στάνταρ) που και στις 2 εκδόσεις έχουν μαύρη γυαλιστερή απόχρωση Panther Black.

Ξεχωριστό και στο εσωτερικό του

Όπως και το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του Fiesta Black Edition ξεχωρίζει από την διχρωμία μαύρου και κόκκινου χρώματος σε καθίσματα, πατάκια και στις ραφές του δερμάτινου τιμονιού και του επιλογέα ταχυτήτων. Η κεντρική κονσόλα είναι μαύρη gloss απόχρωσης και δε διαφέρει από την αντίστοιχη των υπολοίπων εκδόσεων του Fiesta με την πληθώρα κουμπιών και λειτουργιών να επηρεάζει αρνητικά τον τομέα της εργονομίας. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή όπως και η συναρμολόγηση με τα επιμέρους τμήματα να έχουν και προσεγμένο φινίρισμα. Οι χώροι επιβατών όπως και στα υπόλοιπα Fiesta βρίσκονται στο μέσο όρο της μικρής κατηγορίας καλύπτοντας σε κάθε περίπτωση τις ανάγκες 4 ατόμων, ενώ ο χώρος αποσκευών με όγκο 295 λίτρων είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.

Εντυπωσιακός ο χιλιάρης ΕcoBoost των 140 ίππων

Ο πολυβραβευμένος κινητήρας του 1.0 λίτρου της Ford της σειράς EcoBoost εντυπωσιάζει αρχικά με την ονομαστική του απόδοση που φτάνει τους 140 ίππους σε αυτή την έκδοση. Στην συνέχεια εντυπωσιάζει με την λειτουργία του και την χαμηλή τηρουμένων των αναλογιών, κατανάλωσή του. Πιο συγκεκριμένα ο ισχυρότερος κινητήρας 1 λίτρου ευρείας παραγωγής, παρουσιάζει πολύ καλή απόκριση από χαμηλά και θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του και είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το μικρό αμάξωμα του Fiesta. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα πολύ έξυπνα κλιμακούμενο ως προς τις επιδόσεις και την κατανάλωση 5τάχυτο κιβώτιο (κοντές 4 σχέσεις και μακριάς 5ης) με πολύ καλή αίσθηση και θετικό κούμπωμα, ωστόσο σαφώς ένα 6άρι θα απογείωνε το σύνολο. Το κερασάκι στην τούρτα είναι η κατανάλωσή του που  κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα δεδομένης της ισχύος του, αφού δεν ξεπερνά τα 7,8 λτ./100 χλμ. σε αστικές συνθήκες.

Κάνει την διαφορά και στο δρόμο

Ανέκαθεν το Fiesta ξεχώριζε για την οδική του συμπεριφορά σε όλες του τις εκδόσεις κάτι που σαφώς λαμβάνει περισσότερη αξία όταν μιλάμε για ένα Fiesta με σαφώς πιο σπορτίφ διάθεση. ΤoFiesta Black Edition διαθέτει πιο σπορ επιλογή αμορτισέρ και ελατηρίων αλλά και πιο άκαμπτο πίσω άξονα μέσω μεγαλύτερης αντιστρεπτικής, προερχόμενα από την έκδοση Sportτων 125 ίππων. Ωστόσο σε σχέση με το τελευταίο, το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης Electronic Power Assisted Steering έχει πιο σπορ ρύθμιση. Στην πράξη το Fiesta Black Edition αποδεικνύεται ότι πιο ευχάριστο μπορεί να αποκτήσει κανείς σε αυτή την κλίμακα τιμής όντας σβέλτο, σταθερό και παιχνιδιάρικο όσο τουλάχιστον επιτρέπει το ESP που δεν απενεργοποιείται (δε μας έχει συνηθίσει σε κάτι τέτοια η Ford).

Η ανάρτηση ναι μεν είναι σφιχτή και σε συνδυασμό με τις 17άρες ζάντες θα περίμενε κανείς να επηρεάζουν την άνεση, κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει αφού λίγες και ιδιαίτερα έντονες ανωμαλίες θα περάσουν στο εσωτερικό. Αντίθετα προσφέρει πολύ καλό έλεγχο και δη σε στριφτερές διαδρομές όπου οι κλίσεις είναι περιορισμένες και ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την επάρκεια του κινητήρα και το θετικό σύστημα διεύθυνσης ώστε να κινηθεί κάτι παραπάνω από σβέλτα, με την συνολική οδηγική αίσθηση να είναι κορυφαία για την κατηγορία. Τα φρένα είναι ικανά για την ακινητοποίησή του ωστόσο θα θέλαμε να είναι πιο ανθεκτικά στη σκληρή χρήση αφού παρουσιάζουν σχετικά γρήγορα σημάδια υπερθέρμανσης, πιθανώς λόγω της ύπαρξης ταμπούρων πίσω.

(+) Εμφάνιση, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, χώρος αποσκευών

(-) 5τάχυτο κιβώτιο, τιμή αγοράς, μη δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP, απόδοση φρένων σε σκληρή χρήση


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
180/1.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
201
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
93,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.982
Πλάτος (χλστ.)
1.722
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.489
Βάρος (κιλά)
1.128
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
295
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.960
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Puma ST 1.5 λτ. EcoBoost 200 PS
Δοκιμή Ford Puma ST 1.5 λτ. EcoBoost 200 PS
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV
Δοκιμή Ford Kuga 1.5 λτ. EcoBlue diesel 120 PS
Δοκιμή Ford Kuga 1.5 λτ. EcoBlue diesel 120 PS
Δοκιμή Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV
Δοκιμή Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Ford Focus Active Wagon 1.5 EcoBoost
Δοκιμή Ford Focus Active Wagon 1.5 EcoBoost
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line
Δοκιμή Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store