Δοκιμή Honda HR-V ντίζελ 1.6 i-DTEC 120 PS

Η Honda ήταν από τις πρώτες εταιρείες που κατασκεύασαν κόμπακτ SUV/Crossover πολύ πριν αυτά γίνουν της «μόδας» τα τελευταία χρόνια. Το μοντέλο που έκανε τα πρώτα βήματα στην ανερχόμενη αυτή κατηγορία ήταν το πρώτης γενιάς HR-V, το οποίο παρουσιάστηκε το 1998 και σταμάτησε να παράγεται το 2006. Όμως, από τότε και μετά δεν εμφάνισε διάδοχο μοντέλο, αφήνοντας ένα κενό εννέα ετών, μέχρι να επανέλθει με το δεύτερης γενιάς HR-V το 2015.

Το ολοκαίνουργιο HR-V βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Honda Jazz, όμως από εκεί και πέρα δεν έχει καμία ομοιότητα με αυτό. Το αμάξωμά του με μήκος 4.294 χιλιοστών τοποθετείται ανάμεσα στα μικρά και μικρομεσαία SUV, ενώ διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό. Για την κίνησή του υπάρχουν δύο μηχανικά σύνολα, το βενζίνης 1.5 i-VTEC 130 PS και το ντίζελ 1.6 i-DTEC 120 PS. Ωστόσο, οι τιμές του είναι υψηλότερες έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων, αφού το 1.5 λτ. κοστίζει από 22.575 ευρώ και το ντίζελ από 26.500 ευρώ.

Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται -εκτός των γνωστών στοιχείων ανέσεων και ασφαλείας- και πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Στάνταρ είναι το σινιάλο έκτακτης ακινητοποίησης και ενεργής πέδησης πόλης, ενώ από τη δεύτερη έκδοση Elegance περιλαμβάνονται τα συστήματα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και ο εξυπνος περιοριστής ταχύτητας.

Σύγχρονο εσωτερικό με πολύ άνετους χώρους

Θετική είναι συνολικά η εικόνα που λαμβάνει κανείς από το εσωτερικό του νέου HR-V, το οποίο παρουσιάζει μοντέρνα αισθητική, είναι καλοφτιαγμένο και προσφέρει ιδιαίτερα άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Στην κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Honda Connect (δεν περιλαμβάνεται στην αρχική έκδοση Comfort). Πιο κάτω συναντάται το σύγχρονο πάνελ του συστήματος κλιματισμού με τα χειριστήρια αφής. Ο οδηγός κάθεται σωστά και βρίσκει γρήγορα την κατάλληλη θέση οδήγησης μέσω των πολλαπλών ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος. Ο πίνακας οργάνων με τα τρία στρογγυλά στοιχεία είναι ευανάγνωστος, ενώ στο δεξί όργανο αναγράφονται όλες οι ενδείξεις του trip computer. Στον τομέα της ποιότητας, έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό, τα οποία δείχνουν στιβαρά και η συναρμογή τους είναι προσεγμένη, όπως και το φινίρισμα. Μαλακή επένδυση συναντάται σε μικρές επιφάνειες στο εμπρός τμήμα, ωστόσο δεδομένων των υψηλών τιμών του αυτοκινήτου, κάποιοι ίσως θα ήθελαν πιο ποιοτικά υλικά.

Μεγάλο ατού του HR-V είναι το ευρύχωρο εσωτερικό του, στο οποίο μπορούν να μετακινηθούν τέσσερα άτομα με ιδιαίτερη άνεση, όπως και ένας ακόμα χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, λόγω και της απουσίας κεντρικού τούνελ. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους και τα πίσω «Magic Seats» που σηκώνονται και αναδιπλώνονται. Μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος είναι και ο χώρος αποσκευών των 470 λίτρων (συμπεριλαμβανομένου του υποδαπέδιου χώρου  αποθήκευσης).

Άνετο και ευχάριστο στο δρόμο

Το νέο HR-V παρουσιάζει μια ομοιογένεια στο δρόμο, αφού είναι σταθερό σε κάθε διαδρομή, άνετο και προσφέρει ευχάριστη αίσθηση στον οδηγό. Η ανάρτησή του με την κλασική δομή (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι κατάλληλα ρυθμισμένη έτσι ώστε να απορροφά με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς παράλληλα να αφήνει το αυτοκίνητο να παρουσιάζει τάσεις πλεύσης ή μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Εκεί το HR-V εμφανίζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ το τιμόνι έχει θετική αμεσότητα, βάρος και αίσθηση. Στις ευθείες το HR-V ταξιδεύει άνετα και με ασφάλεια, χωρίς να δημιουργεί καμία τάση ανησυχίας σε οδηγό και επιβάτες, ακόμα και σε αρκετά γρήγορες ταχύτητες.

Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.6 λτ. ντίζελ

Κάτω από το καπό του HR-V φιλοξενείται ό πολύ καλός, γνώριμος κινητήρας πετρελαίου 1.6 i-DTEC των 120 ίππων και με ροπή 300 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. Στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολύ καλά χαρακτηριστικά και στο HR-V, αφού διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, οι κραδασμοί που περνούν στο εσωτερικό είναι ανεπαίσθητοι, ενώ ο θόρυβος γίνεται αισθητός μόνο σε υψηλές στροφές. Το HR-V 1.6 i-DTEC επιταχύνει σβέλτα τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,0 δλ.), όσο και εν κινήσει ανεξαρτήτως της επιλεγμένης σχέσης, ενώ η κατανάλωσή σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κυμαίνεται γύρω στα 6 λτ./100 χλμ. Άξιος αναφοράς είναι και ο επιλογέας των 6 ταχυτήτων με τις κοντές διαδρομές, το ακριβές κούμπωμα και την σωστή, ψηλά τοποθετημένη θέση.

(+) Κινητήρας, κατανάλωση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, άνεση, οδική συμπεριφορά, ευχάριστη αίσθηση στο δρόμο

(-) Τιμή, απουσία 4κίνητης έκδοσης, ποιότητα πλαστικών για την τιμή του αυτοκινήτου

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.597
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,92
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.294
Πλάτος (χλστ.)
1.772
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.610
Βάρος (κιλά)
1.324
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
470
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.500
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Honda Jazz Crosstar e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Δοκιμή Honda Jazz Crosstar e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Δοκιμή Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS
Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS
Δοκιμή Honda Civic 1.5 λτ. VTEC Turbo 182 PS CVT
Δοκιμή Honda Civic 1.5 λτ. VTEC Turbo 182 PS CVT
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 AWD Hybrid
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 AWD Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS
Δοκιμή Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 PS

Το Honda Civic βρίσκεται πλέον στην δέκατη γενιά του, η οποία είναι ολοκ …

Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με τους νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store