Επιτρέπεται να βάζουμε καύσιμο με το μοτέρ αναμμένο; - AutoGreekNews

Επιτρέπεται να βάζουμε καύσιμο με το μοτέρ αναμμένο;

H διαδικασία του ανεφοδιασμού καυσίμων είναι εδώ και χρόνια, στάνταρ. Οδηγούμε μέχρι το πρατήριο, σβήνουμε τον κινητήρα, ανοίγουμε το πορτάκι του ρεζερβουάρ (ή δίνουμε και το κλειδί για την τάπα), λέμε πόσο καύσιμο θέλουμε (πόσα ευρώ, καλύτερα), περιμένουμε λίγο, πληρώνουμε και φεύγουμε. Απλούστατη αλληλουχία κινήσεων, που συνήθως δεν ξεπερνά το 5λεπτο και συνιστά τη μεγαλύτερη πρόκληση για τα ηλεκτρικά. Θα μπορούσαμε, ωστόσο, να κάνουμε κάτι διαφορετικό;

Να μην σβήνουμε τον κινητήρα, για παράδειγμα. Εκ πρώτης λήψης, κάτι τέτοιο φαντάζει εν δυνάμει καταστροφικό. Παλαιότερα υπήρχε σύσταση, μέσω ενημερωτικών ταμπελών, για απενεργοποίηση του κινητήρα και των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού. Προφανώς και αυτονόητα, το ίδιο ίσχυε/ισχύει για το κάπνισμα. Είναι, όμως, υποχρεωτικό από τεχνικής σκοπιάς να βάζουμε καύσιμο με το μοτέρ στο «off»; Αεροσκάφη, για παράδειγμα, ανεφοδιάζονται κανονικά και εν πτήσει ακόμα. Τα μονοθέσια της F1 παλιότερα, το ίδιο. Η απάντηση για τα κανονικά αυτοκίνητα μπορεί να φαντάζει αυτονόητα καταφατική, όμως η εξήγηση επέχει αρκετών ερμηνειών.

Στα αυτοκίνητα που χρειάζεται να ανοίξεις την τάπα με το κλειδί, αναγκαστικά σβήνεις τον κινητήρα (αφού πρέπει να βγει το κλειδί από τη μίζα). Στα υπόλοιπα, όμως; Η σύσταση για απενεργοποίηση του κινητήρα δεν γίνεται υπό το φόβο της ανάφλεξης του καυσίμου (της βενζίνης ειδικά) αυτής καθεαυτής, αλλά των αναθυμιάσεων. Ο συνδυασμός αυτών με τον στατικό ηλεκτρισμό, μπορεί να προκαλέσει σπίθα. Μια σπίθα που προσφέρουν εν αφθονία τα μπουζί, οπότε δεν χρειάζεται καν συγκυρία.  Τη συνέχεια, τη φανταζόμαστε. Βέβαια για να συμβεί κάτι τέτοιο, απαιτούνται φορτία στατικού ηλεκτρισμού που είναι απίθανο να συγκεντρωθούν υπό κανονικές συνθήκες και συνδυασμός τους με συγκεκριμένη ποσότητα αναθυμιάσεων, μεταξύ 2% και 8% (αν είναι κάτω από 2% δεν υπάρχει επαρκής ποσότητα μορίων καυσίμου για ανάφλεξη, αν είναι πάνω από 8% δεν επαρκεί το οξυγόνο για ανάφλεξη). Αλλά η πιθανότητα, όσο «τραβηγμένη» κι αν ακούγεται, υπάρχει.

Πιο πιθανό είναι να μπερδευτεί ο εγκέφαλος και να ανάψει η ένδειξη του check engine. Η εισροή καυσίμου με το μοτέρ σε λειτουργία δημιουργεί επιπλέον αναθυμιάσεις, τις οποίες μπορεί να μεταφράσει ως σφάλμα ο ανάλογος αισθητήρας. Κι όπως γνωρίζουμε, το check engine «ψοφάει» για λάθος διαγνώσεις από τους αισθητήρες. Σε πιο σπάνιες περιπτώσεις, η ανακίνηση του καυσίμου στο ρεζερβουάρ μπορεί να προκαλέσει μικροαναταράξεις στο κύκλωμα και κατά συνέπεια περισσότερα εσφαλμένα δεδομένα. Χοντρικά, λοιπόν, δεν κινδυνεύει ο κινητήρας από κάποια καταστροφική βλάβη, αλλά δεν χρειάζεται να μπλέκουμε με check engine ή λάθος ενδείξεις.

Οι οδηγοί των υπερτροφοδοτούμενων, ειδικά των βελτιωμένων και κατά τους θερινούς μήνες, έχουν το συνήθειο να βάζουν καύσιμο με τον κινητήρα αναμμένο, καθώς δεν θέλουν να σβήνουν το μοτέρ αμέσως (για προστασία της τουρμπίνας). Καλύτερη λύση, η υπομονή. Περιμένουμε ένα λεπτό να αποφορτιστεί η φτερωτή, ενημερώνουμε και τον άνθρωπο του πρατηρίου να περιμένει, και σβήνουμε δίχως άγχος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι κίνδυνοι στα ραντεβού για επίδειξη μεταχειρισμένου
Οι κίνδυνοι στα ραντεβού για επίδειξη μεταχειρισμένου …
Ποιο είναι το πρόστιμο για κίνηση στη Λ.Ε.Α.;
Ποιο είναι το πρόστιμο για κίνηση στη Λ.Ε.Α.;
Πόσα μέτρα από φανάρι ή STOP επιτρέπεται η στάθμευση;
Πόσα μέτρα από φανάρι ή STOP επιτρέπεται η στάθμευση; …
Γιατί τα γράμματα στα ασθενοφόρα είναι ανάποδα;
Γιατί τα γράμματα στα ασθενοφόρα είναι ανάποδα; …
Αληθεύει το όριο των 100.000 χλμ. στα μεταχειρισμένα;
Αληθεύει το όριο των 100.000 χλμ. στα μεταχειρισμένα; …
Τι σημαίνουν αυτές οι ενδείξεις στα ελαστικά;
Τι σημαίνουν αυτές οι ενδείξεις στα ελαστικά; …
Τι και γιατί είναι καλύτερα τα σφυρήλατα έμβολα;
Τι και γιατί είναι καλύτερα τα σφυρήλατα έμβολα; …
Κάτι που ίσως δεν γνωρίζετε για τα λιπαντικά!
Κάτι που ίσως δεν γνωρίζετε για τα λιπαντικά! …
Πότε επιτρέπεται να πατάμε την κόρνα;
Πότε επιτρέπεται να πατάμε την κόρνα;
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store